L. heeft afgelopen woensdag koorts gehad, 39,5. Sinds donderdag heeft hij gemiddeld 6 vreselijk scherp stinkende poepluiers die nat, geel en slijmerig zijn. Ook al een paar keer schone kleren aan moeten trekken vanwege lekkage. Hij is 8 maanden en eet al geruime tijd vast voedsel. Voorheen was de ontlasting eerder te stevig dan te dun. Hij kauwt ook al geruime tijd op alles, speentje, speelgoed, handjes. T. kreeg pas met 15 maanden zijn eerste tandje en bij L. is ook nog helemaal niets te zien. Wat denken jullie? Toch tandjes, virusje vanwege de koorts of een allergische reactie op melk? We zijn een week geleden begonnen met gewone melk bij de boterham. Hij is ook sinds een week om 6 uur al wakker, maar dat zal wel liggen aan die 8 maanden sprong...
Hier had ons mannetje vorig weekend ook vieze diarree luiers, bleef hem maar verschonen, steeds heel ze kleren vies, was uiteindelijk toch een tandje!
Mij is verteld pas vanaf 1 jaar... opvolgmelk zitten nog de bouwstoffen in... maar het is mijn eerste dus ik deed het maar zoals me verteld werd
Hij krijgt elke ochtend een papfles en dan om 14.00 uur en 19.00 uur opvolgmelk in de fles. De melk voor de lunch is puur extra. Beetje drinken bij de boterham. Soms pak ik water. Hij drinkt het uit zo'n beker met uitsparing bij de neus, vindt hij echt geweldig.
Volgens mij wordt gewone melk pas vanaf een maand of 10-11 op z'n vroegst geadviseerd en begin je eerst met een yoghurttoetje, omdat aangezuurde melkproducten beter verteerbaar zijn. Bij allergieen in de familie mag koemelk pas na de eerste verjaardag, en als er geen allergieen spelen mag het dus iets eerder, maar start je met zure melkproducten als yoghurt, kaas, kwark. Ik zou de melk sowieso weglaten dus. Misschien geeft dat verbetering, misschien niet, want buikgriep gaat momenteel ook erg rond. Hier tandjes, maar ook krampen en diarree, dus een combi van beide momenteel
Hier ook gele dunne en slijmerige ontlasting. Denk hier aan buikgriep want ook spugen. Maar ook hier tandjesdrama, er komen 2 of 3 tegelijk. Dus wat het is... Idd ook heeeel vaak verschoond.