Rugschuiven en steeds willen staan...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FEE88, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Zijn hier mama's die kindjes hebben die rugschuiven?

Mn meisje kan zich nu op haar rug voortbewegen over het kleed, buik begint ze ook al mee maar rug vond ze blijkbaar makkelijker ;)... Ze kijkt eerst achteruit en gaat dan schuiven, tussendoor stopt ze elke keer even om te kijken waar ze heen moet om haar speeltje te pakken ze zet zich af met haar voetjes en daar gaat ze :) heel stom maar ook lief gezicht :D... Nadeel is wel dat ze een kaal achterhoofd krijgt door dat geschuif...

Ze wil ook de hele tijd staan als ze op mijn schoot zit of als ik haar op pak strekt ze gelijk haar beentjes... de fysio heeft er naar gekeken en zei dat ze gek genoeg ook al goed staat met goede platte voetjes etc.. en ze houdt het heel lang vol. We moeten het nu zoveel mogelijk proberen te beperken omdat ze alles in de goede volgorde moet leren... maar soms houdt ze zichzelf zo stijf dat je haar bijna niet in zitstand kunt krijgen... Ze kan trouwens al beide kanten draaien buik-rug en rug-buik en een halve minuut los zitten maar staan is toch wel erg snel... of is er een soort reflex ofzo die dit ontketend?

Bedankt voor jullie reacties :D

2. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja hier ook een rug schuiver, kijkt inderdaad achter zich en zet zich dan met zijn beentjes af en beweegt zich zo voort :) maar hij ligt ook graag op zijn buik dus hij doet het alleen is hij niet kan draaien

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ja hoor, hier nog een! Moet ook echt al uitkijken op de comode, want hij gaat steeds verder omhoog, haha! Omrollen kan hij verder nog niet, maar ben benieuwd hoe snel het gaat!

4. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    ja hier ook. Ligt binnen de kortste keren met zijn hoofd van het aankleedkussen. Van het staan herken ik ook. In de tummy tub vind hij het helemaal geweldig want dan kan hij uit zichzelf gaan staan. Moet dan echt een hand bij zijn knieholtes houden zodat hij blijft zitten.
    Is maar een heel tenger ventje ziet er ook heel gek uit als hij al gaat staan.

5. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    ik heb geen rugschuiver maar wel een zoon die koste wat het kost wil gaan staan. Ik heb ook al van het CB te horen gekregen dat hij echt op het kleed moet liggen om zo te leren kruipen. Dat gaat redelijk, maar hij vindt het leuker om te zitten en te staan. Hij trekt er dan ook zo'n trots gezicht bij :)
    Wie weet slaat hij het kruipen gewoon over.

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha dat begin ik hier ook te vermoeden ;) en het is zo moeilijk om ze dan in zithouding te krijgen vind ik... ze zijn zo sterk die kleintjes en wil ook niks forceren (hoe schrijf je dat eigenlijk, wat een raar woord ;))

Deel Deze Pagina