Hoi Hoe doen jullie het huishouden? Dochter wil vaak pakken wat ik heb, dus achter tablet wil ze deze hebben. In de keuken wil ze opgepakt worden, badkamer doen is in emmer roeren en wil alles omgooien etcontact. Zij speelt niet met haar speelgoed, is dit iets wat je aanleerd.? Vooral met koken is het lastig potten en lepels geven werkt niet? Ze vindt vooral intressant wat ik doe.Laten huilen is ook zo vervelend, toch maar doen.? Kan weinig doen met haar, herkenbaar of geef ik teveel toe. Ik wil haar ook niet verwennen zodat wel thuis niks kunnen doen maar is zij hier nog klein voor..
Tijdens het koken zette ik hem vaak op veilige afstand in de kinderstoel. Het huishouden deed ik tijdens zijn slaapje.
Zaken die ik in alle rust wil doen doe ik als hij slaapt. Afwassen en koken dus. Stoffen, stofzuigen doe ik als hij wakker is. Dan volgt hij me gewoon, of de stofzuiger. Bij de voorbereiding zet ik alle speelgoed op tafel anders vliegt alles zo de grond op en kan ik niet goed stofzuigen 😛
Ik heb hier onlangs ook een topic over geopend en kreeg toen veel reacties dat ik het absoluut niet druk kon hebben met maar 1 kindje en dat het huishouden dan makkelijk kan. Wees voorbereid Dl wil ook graag met alles 'meehelpen', dus neem ze nu ook overal mee naartoe. De stofzuiger vindt ze m.n. erg interessant. Dweilen en badkamer/wc bewaar ik voor 's avonds of als ze slaapt overdag. Na het ontbijt zet ik haar sowieso even in de box, zodat ik in alle rust de vaatwasser kan uitpakken etc.
Koken en zo zoon zetten ik voor het hekje van de keuken die speelde dan voor het hekje hij mocht van mij niet in de keuken. Toen hij groter werd als ik ging koken zetten ik hem in zijn badje. Ik kon zo kijken kleine douche haha. Dochter had ik open keuken haar zetten ik ook met kinderstoel en al bij het koken wel op veilige afstand en dan een bot mesje ( ikea) en en aardappel die ze mocht fijn hakken. Of zetten haar ook in bad. voordeel van douche zo wat in de keuken. Stofzuigen eerst deed ik het dan liet ik hem aan en maakte ze van de stofzuiger hun ( loopwagen) paar papiertjes klein maken en laten op zuigen. Dweilen als ze weg waren of sliepen stoffen met kind kind doek je jij doekje EMMER hoog. Ach het is allemaal goed gekomen. Nu rennen ze weg bij het huishouden doen haha. Of ik jaag ze wel weg.
Gevaarlijke dingen zoals wc en badkamer poetsen met chloor deed ik als ze sliep. Stofzuigen en even stof afnemen en dweilen deed ik wel als ze wakker was, ze volgde me dan gewoon. Met 1 jaar tijgerde ze en was ze nog niet zo snel. Met koken zette ik haar in de kinderstoel bij me in de keuken, ik gaf haar ondertussen kleine hapjes, etc..
Stofzuigen, afstoffen en was opvouwen/ophangen doe ik als zoonlief wakker is. Hij kruipt de stofzuiger achterna en met was opvouwen hangt hij aan mijn been om te kijken wat ik aan het doen ben, maar het stoort mij niet. Het gaat allemaal wat langzamer, maar ach WC schoonmaken doe ik als hij slaapt, dweilen 's avonds als hij op bed ligt. Als ik aan het koken ben of de vaatwasser leeg moet ruimen dan gaat het hekje tussen keuken/woonkamer dicht. Vaak staat hij dan gezellig bij het hekje te kijken of houdt zichzelf bezig door de keukendeur open-dicht-open-dicht-open-dicht enz te doen. In het begin huilde hij dan wel, omdat hij graag naar mij toe wilde, maar dat kan niet altijd. Nu is hij het wat meer gewend en duurt het nu langer voordat hij begint te mekkeren De badkamer doe ik in het weekend als mijn vriend er is zodat hij zich met de kleine bezig kan houden.
Hier geef ik hem gewoon een doek of een theedoek en hij wandeld me wel achterna met de doek, en maakt zelf de tafel nog een keer schoon,. stofzuigen vind hij prachtig wandeld hij rustig achteraan af en toe even plafgen door hem uit te zetten maar ach t heeft nooit haast, dweilen doe ik vaak voordat ik dochterlief op ga haln, dan zet ik hem alvast in de buggy dweil even snel en dat is dan droog als ik terug kom, Wc doe ik als ik zelf naar de wc ga s'iochtends dan zet ik hem daarna in de chloor en s'avonds nog een doekje erdoorheen. Badkamer vaak als ik douche of als de kinderen douchen, de was precies hetzelfe
Hier een dochter van ruim 14 maand. Loopt nog niet zelfstandig maar is razendsnel met kruipen! Even naar de wc? snel de deur dicht, anders zit je niet even rustig, haha! Schoonmaken doe ik 1x in de week "uitgebreid", dwz; badkamer, wc, dweilen, keuken afnemen, afstoffen. De keuken en woonkamer doe ik smorgens als mevrouwtje ook beneden is, dan kruipt ze beetje rond, speelt wat, komt af en toe bij mij aandacht vragen. Maar als ze na de lunch op bed ligt dan ga ik de badkamer en de wc schoonmaken en dweilen. Werkt prima zo. Stofzuigen doe ik elke ochtend, als ze uit bed is & aangekleed dan gaat ze eerst in de box. TV aan, kan ik alle dagelijkse klusjes even afwerken. Gaat ook prima. Bovenverdieping is niet groot bij ons, dus snel klaar. Ons bed verschoon ik (1x per week) als mevrouw slaapt, haar bed(ook 1x per week), verschoon ik als zij uit bed is en aangekleed, dan is ze lekker aan het spelen op haar kamertje. Ook de was op hangen doe ik op die manier, traphekje dicht en ze kan lekker haar gang gaan terwijl ik me met de was bezig hou. Vd week had ik opeens opruimwoede, normaal zou ik dat doen als zij op bed ligt, maar nu moest en zou ik het meteen doen, het ging prima! ze zat lekker te spelen en ik was in no-time klaar met mijn klus. Savonds toen ze op bed lag andere ruimte in huis nog opgeruimd. Uiteindelijk vandaag samen met dochterlief 4 volle tassen met zooi naar de kringloop gebracht(maar dit ter zijde, haha!).
Stofzuigen lukt hier ook wel. Wij heben helaas een open keuken dus geen hek. Haar ergens in stoppen werkt niet hier wil ze uit klimmen, ook box is huilen. Ze klimt zo uit haar eetstoel Ze kan ook lopen en is dus razend snel. Mama brood smeren in keuken en dan hoor ik zoef en hangt letterlijk aan mij been, ze wil zien wat ik ddoe .