Ik zag vanmorgen onderhuidse rode vlekjes over haar hele lichaam. Niet in het gezicht. Ze heeft nu sinds gisteren ook behoorlijke koorts, soms tegen de 40 aan. Zou dit een kinderziekte kunnen zijn? Weet iemand hoe de waterpokken beginnen?
die beginnen met blaasjes in de nek , mond, achter de oren weken delen zoals holtes van armen en benen later over het hele lichaam kindje is erg moe en kan koorts hebben
ikke niet iig. Zijn het geen puntbloedinkjes? Heeft ze nog zulk hoge koorts? Dan zou ik direct de ha bellen, hoor. Ik geloof dat Susanne haar dochter Lisa laatst een kinderziekte had met vlekjes, ja toch? Een ziekte met n cijfer was het toen, geloof ik.
zesde of zevende ziekte maar die gaan niet gepaard met onderhuidse vlekjes maar meer met rode bultjes over de hele huid
5e ziekte toch? Pak n glas en duw (zachtjes!) op n rood vlekje. Gaat deze weg dan is er geen paniek situatie. Deze ziekte heet geloof ik de 5e ziekte omdat t 5 dagen duurt. De rode vlekjes zijn t einde dr van...of t begin...(gaan we weer...rot hormonen weet echt niks meer!) Bij twijfel gewoon ff huisarts opbellen. Twijfelen is t vervelendst van een ziek kind hebben vind ik (nouja naast overgeef die op vervelende plekken terecht komt dan )
Ze eet gelukkig wel.... Ik zal zo die test met dat glas eens doen. Maar ze heeft al eerder de 5e of 6e ziekte gehad. Weet niet meer welke... Die vlekjes zitten het meeste op haar benen. Zal wel het begin zijn denk ik. Maar het zijn echt speldenprikken plekjes. Heel klein.... Ik ga zo haar temp nog meten en haar hele lichaam nakijken. Nu eet ze gelukkig haar broodje en dat neem ik niet van haar af..
ik mocht kieze van de arts hoe ik het wilde noemen hahaha dus zal met bultjes de 6de of 7de geweest zijn en vlekjes de 5de hehe maar bij Dave leek het op de rode hond
Klinkt ook n beetje als warmte uitslag... Maar dan heeft ze n tijdje erg warm in dr kleertjes moeten zitten... aangezien t nou niet bepaald warm weer is (al is t wel aan t opslaan gelukkig) Mijne kregen dat altijd in de zomer toen ze echt klein waren... Tja is moeilijk te zeggen als je t niet zelf ziet heh Zou anders gewoon even naar de HA gaan hoor. Beter teveel als te weinig, toch? Ja Deb bij Miky (mn oudste) leek t ook op de rode hond en was toen dus bang dat t dat was. Mn jongste heeft t nooit gehad eigenlijk...
nee mijnes ook niet alleen de waterpokken hebben ze beide gehad ja idd lijkt wel op warmte vlekjes maar zou toch even langs de ha wippen meis sterkte met je moppie
Warmte bultjes heeft ze ook heel vaak. Zelfs zo erg dat we er een zalfje voor hebben gekregen. Dat is het zeker niet, want dat is toch weer anders... Ik hou haar wel in de gaten. Zo lang ze eet en drinkt zal het vast goed zijn. Gisterenavond dat ze wakker werd, toen was ze ook helemaal in paniek en benauwd. Zo zielig...
Hele dikke knuffel voor je meisje ! Hoop dat ze heel erg snel weer beter wordt ! Het is zo zielig hé als ze slapjes zijn !
Het is vreselijk Stien. Ze wil ook alleen maar bij je zitten en lekker tegen je aanhangen.. Ben blij als ze weer de oude is hoor...
Ik zou zeggen: geen waterpokken. Maar het klinkt als roodvonk, maar zit dan weer niet op de juiste plaatsen! Lijkt het net op kippevel maar dan rode puntjes???? dan denk ik roodvonk. maar ik zou toch maar ff naar de HA gaan als het erger wordt en ze koorts blijft houden, hoor. Heel veel sterkte en beterschap!
Het lijkt niet op kippenvel. Het zijn onderhuidse bultjes. Je voelt niks als je over haar huidje wrijft. Maar het zijn wel spelden plekjes.... Deb: Ze heeft sinds gisterenochtend koorts...
mag niet langer duren dan 3 dagen he bij die kleintje maar als ze lekker smikkeld en goed drinkt hangerig zijn ze al gauw met koorts sterkte meis ook voor je moppie
Ze ligt nu ff op bed, maar het slapen lukt niet echt. Misschien ook wel last van haar oortjes. Maar ze had geen koorts net. 37,2
Ik heb een speentje gegeven. Die heeft ze dus normaal nooit... Maar ze is wel mooi in slaap gevallen. Ik begin zelf ook last van mijn oren, hoofd en keel te krijgen. Gelijk maar van alles aan het innemen en straks gaan we lekker samen vers fruit eten. Ik hou het in de gaten en als het allemaal erger wordt zit ik vanmiddag nog bij de huisarts. Lang weekend voor de boeg, dus dan kan het nog net even...
Typisch heh dat die kleintjes altijd net voor n weekend ziek worden Doen die van mij nog steeds. Of net voor een bepaalde datum waarop een gezins lid jarig is of n feestje heeft of we ergens heen zouden oid... Mooi dat ze nu ff lekker slaapt! Neem zelf ook maar even rust, wie weet heb je t straks (of vanacht) nog nodig