Aangezien ik dit jaar nog geen medicatie heb gehaald, is mijn eigen risico nog 100%. Moet nu voor de volgende IVF poging wel medicatie halen, weet iemand of dit dan van je eigen risico af gaat? Of wordt dit volledig vergoed vanuit het basispakket? Heb namelijk nog wel wat medicatie liggen (Puregon en Orgalutran), maar weet niet wat wijsheid is.... Optie A Gewoon alle medicatie ophalen bij de apotheek en wat over is bewaren voor als we eventueel een 4de poging voor eigen rekening moeten doen (dit wordt onze 2de poging). Optie B Alleen datgene halen wat ik echt nodig heb en verder m'n voorraad opgebruiken. Waar doe ik financieel gezien het slimste aan volgens jullie???
Heb net de zorgverzekeraar maar even gebeld. De medicijnen worden verrekend met het eigen risico en aangezien ik daar sowieso boven ga komen qua bedrag ga ik maar gewoon alles halen. De dingen die ik nog heb liggen, kan ik dan mooi achter de hand houden voor het geval we ooit nog een 4de poging zelf willen doen (en dus ook zelf moeten betalen).
Ik denk dat dat het slimste is ja. Als je echt in de mmm zit ga je keihard door je eigen risico heenm. Superslim plan om dan de medicatie te bewaren, mocht het er op aan komen dat je nog een poging zelf zou moeten betalen. Hopenlijk is het niet nodig!
Ik heb toen ook alles gehaald, de 2e poging viel voor ons in hetzelfde jaar en dan ben je dus niets meer kwijt. Wel verstandig om een voorraad te hebben, ook voor je eigen gemoedsrust. Let wel op de datum, dat je eerst opmaak wat het snel verloopt. Succes, hopelijk heb je niet nog een poging nodig, en wordt dit jullie plakbeebje!
Ik heb de medicatie voor de eerste poging nog in 2012 gehaald, dus toen maakte het niks uit. Nu gaat alles dus van m'n eigen risico af. En aangezien alleen die Elonva al een paar honderd euro kost en ik daarmee dus al m'n hele eigen risico opmaak, maakt het voor de verdere medicatie eigenlijk al niet meer uit. Aangezien zo'n poging een hoop geld kost als je het zelf moet betalen, is het fijn als je dan al wat medicatie hebt liggen. Ik probeer altijd zo zuinig mogelijk te zijn met m'n medicijnen, zodat ik een reserve opbouw. Maar zou het wel vervelend vinden als ik straks met een koelkast vol medicatie zit die ik niet nodig heb omdat ik zwanger ben. Maar die gok moet ik dan maar even nemen.
Mariska, Ik hoop dat je snel zwanger bent en geen 4e poging nodig heb. Maar stel dat je hem wel nodig heb.. Kan je in December overstappen naar PNO Zorg. Die vergoeden een 4e poging.. Betaal je wel 154 euro verzekering maar dat is altijd goedkoper als een 4e poging zelf betalen.
Mocht je medicijnen overhouden nadat je zwanger bent kun je dat mooi aan forumgenootjes geven waarvan je weet dat ze het anders zelf moeten betalen. Of inleveren bij je ZH als zij het geven aan mensen die het anders zelf moeten betalen. Mocht je trouwens zwanger raken dan zul je door de controles en bevalling ook wel door je eigen risico komen
Het vervelende is dat je hier dus sowieso geen medicatie mag aanbieden, ook niet via pb. Ik heb heb het geluk gehad dat ik snel zwanger ben via IVF. Ook ik had nog aardig wat medicijnen liggen. Ik heb gebeld met mijn fa, en ik kon mijn overgebleven medicijnen inleveren bij de afdeling, deze houden ze apart en zullen ze aanbieden aan stellen die de poging zelf moeten betalen. Dus wellicht een idee om tzt dit te overleggen met je arts?
Als ik toch medicijnen over houd aan het eind vd rit, dan zal ik het idd met de arts bespreken. Weggooien wil ik het iig niet!