Hoi allemaal! Jamie had vorige week koorts (een dagje) en hoestte heel erg. Hij had daarbij ook diaree en was erg verkouden. Nu zijn wij gisteren een dagje weg geweest naar vrienden. Daar vonden we hem ook wel warm , maar we dachten dat het misschien het weer was. Eenmaal thuis gisteren rond een uur of 6 's avonds, hebben we zijn temperatuur opgemeten. 38.6! Hij sliep ook slecht vannacht. Vanmorgen (net om half 12) was het 38.9. We hebben hem een zetpilletje gegeven en hij slaapt nu weer Geen idee waardoor dit komt. Zou het door de airco in de auto kunnen komen (we hebben hem niet voluit aangehad, alleen voor een klein beetje verkoeling en achterin de auto leek het niet heel koel te zijn..) En kan hij vandaag gewoon naar buiten, of is het beter van niet? Mag hij wel of niet naar buiten vandaag. Arm mannetje, vind het zo zielig, tweede keer koorts in twee weken
Of het door de airco komt weet ik niet. Je mag trouwens met een kindje met koorts best naar buiten, je moet alleen uitkijken voor wind!
het lijkt me niet dat het van een airco kan komen, het is wel zo dat als je de airco te hard zet dat de overgang van de auto naar buiten te groot kan zijn. volgens mij mag de kleine wel gewoon naar buiten, niet te warm aankleden anders kan hij zijn warmte niet kwijt. lekker veel drinken! veel succes! joyce
je kan "gewoon" met de kleine naar buiten hoor, let er wel op wat er al gezegd is dat je de kleine niet te warm aankleed want hij moet goed zijn warmte nu kwijt kunnen... drinken zal ie waarschijnlijk wel wat minder doen als ie zich niet zo lekker voelt... succes meid zoƫ is toevallig ook 2x in 3 wkn tijd ziek geweest maar is gelukkig weer helemaal opgeknapt... denk niet dat het van de airco is gekomen, ziek (koorts e.d.) zijn duidt meestal op een (virus)infectie en je wordt niet ziek van "kou" daar wordt je enkel "verkouden" van... gr.smoekie
Bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag (door zijn zetpil) was zijn temperatuur 37.3. Een half uur geleden weer 37.9. Ben benieuwd wat het straks is.. Hij eet/drinkt juist heel goed! Dat is hartstikke goed. Als hij nou vanavond laat nog koorts heeft (39 graden bijv.) Moet ik dan een dokter bellen, of maakt het niet uit omdat hij gewoon goed eet/drinkt (dat lijkt mij..)
Als je kind niet suf is en goed eet en drinkt en niet ziek aandoet moet je bij 3 dagen koorts contact hebben met je ha.