Koorts: moet ik me zorgen maken? Ze slaapt zoveel!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Mijn kleine meid heeft sinds gisteren koorts. 's Avonds was het al opgelopen tot 39.9C. Nu nog steeds. Ze drinkt op zich wel, maar ze slaapt zo veel. Vanaf gisteravond 19.00 en nu nog steeds. (13.30) Ze is natuurlijk wel wakker geweest om te drinken en ze huilde ook wel veel maar vanaf gisteravond is ze denk ik in totaal 2 of 3 uurtjes wakker geweest. De assistente zegt dat ik me pas zorgen hoef te maken als ze geen plasluiers meer heeft of als ze niet aanspreekbaar is. Maarja, ze slaapt alleen maar, en als ze wakker wordt huilt ze. Dus ik weet het niet. Ook zei ze dat als de koorts hoger wordt dan 40C ik contact op moet nemen, maar toen ik belde was hij 39.9C, duh. Scheelt 0.1C.
    Moet ik me nou zorgen maken?

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja onze dochter is ook al zo ziek, de hele week al.... :(, ik kreeg het advies dat ze inderdaad voldoende moet drinken, goed moet plassen en 'helder' moet zijn als ze wakker is... Ze slaapt hier ook ontzettend veel, ik heb van de week zelfs de huisartsenpost gebeld en die zeiden dat de koorts zelfs kan oplopen tot 41,5 graad! :confused:

Wij geven haar een zetpil waar de koorts wel van daalt... maar het komt iedere keer weer opzetten, ik weet ook niet zo goed wat je verder nog kan doen, dit is ook het advies wat wij hebben gekregen.... :(

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn dochter heeft ook flinke koorts en na een bezoekje aan de ha vanochtend bleek een bacteriele infectie (luchtwegen, verkouden enz.).
    Ik bracht haar net naar bed en ze was zooo warm, had ze 40gr :( Op het aankleedkussen viel ze al half in slaap terwijl ze net uit bed was.
    Gelukkig had ze daarvoor wel haar fles leeggedronken.
    Huisarts zei ook, drinken en plasluiers zijn het belangrijkste. Ze heeft trouwens antiobiotica gekregen en over 2 dagen moet de koorts toch wel flink gezakt zijn.
    Beterschap voor je meissie!

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik ben geen arts dus ga ook geen advies geven. Als je denkt dat iets niet goed is dan moet je altijd de ha of cb om advies vragen.
    Mijn ervaring kan ik wel delen. Mijn meisje heeft het nu al een paar keer gehad. Ze sliep veel, als ze wakker was huilde ze of hing ze tegen mij aan. We probeerden inderdaad steeds voldoende drinken te geven en af en toe een paracetamol als het te gek werd.
    Over het algemeen hoort het er dus gewoon bij en hebben die kleintjes het soms zo te pakken. Vaak na 1.5 dag word het weer beter.

Beterschap!

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Een kindje slaapt zoveel door de koorts, en slapen is een natuurlijke reactie van het lichaam, want koorts is een behoorlijke uitputtingsslag voor zo'n klein lijfje.. Bedenk maar eens hoe ellendig je je zelf voelt als je flinke koorts hebt, dan wil je het liefst ook alleen maar slapen ;)

Slapen is ook het beste medicijn zeg ik altijd maar bij ziek zijn ;)

6. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Nee hoor! Is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Maar slapen is juist goed met koorts. Teken dat ze er dan ook niet zoveel last van heeft.

Beterschap voor je meiske.

7. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik heb gehoord dat het gebruik van een zetpil een stuip kan veroorzaken door zakken en dan weer snel stijgen van tempratuur....maar zoals isis zegt : ik ben ook geen arts!
    Als je het niet vertrouwd gewoon weer aan de bel trekken bij de huisarts
    (-enpost) en advies vragen........

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Toevallig hier ook een ziek kindje vandaag met koorts :(. Ze slaapt vandaag ook meer dan normaal; ze is nog maar 2 uurtjes wakker geweest tot nu toe. Maar ik denk dat ht erbij hoort. Als ik zelf ziek ben/koorts heb, slaap ik ook meer. Ik geef trouwens wel paracetamol, ik vind het zo zielig anders voor d'r. Door de zetpil zie ik haar echt opknappen en eet/drinkt ze ook veel beter.

Angst voor een koortsstuip heb ik ook altijd, maar ik denk niet dat paracetamol daar iets mee te maken heeft.

Sterkte met de kleine!

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ozgul: dit is wat de arts ons zei...
    Maar ik geef liever geen adviezen in het openbaar, de een al dit zeggen en de ander dat!
    Bij medische vragen kun je beter de arts vragen!

10. Als jij het niet vertrouwd moet je bellen!

De koorts mag idd oplopen tot 41.7, maar na 2 dagen zulke hoge koorts , moet je wel aan de bel trekken.
    Want met zetpilletjes en dergelijke , zou er toch verbetering in moeten zitten.

Goed naar je kind kijken, of het alert is, en niet suf.

EN BIJ TWIJFEL BELLEN !

Deel Deze Pagina