Ons kleintje krijgt binnenkort de 11 maanden vaccinatie. Met de vorige prikken heeft hij verhoging gehad. Wie heeft hier ook ervaring mee? Had je kleintje er meer last van of juist minder?
das geluk hebben had die van mij dat maar ik word er zelf helemaal depressief van om mn kleine zo te zien en met 11 maanden is het misschien nog erger omdat ze dan groter is
hier ook geen centje pijn althans.. achteraf dus ik vond de prikken zelf wel heel gemeen en de plekjes van de prikjes bleven echt een paar dagen zichtbaar ook.. dat was voorheen niet maar toen ze na de prik een speelgoedje kreeg was het gehuil zo over en ging alles weer zn normale gangetje ook niet hangerig, huilerig ofzo erna...
ik vind het zelf wel afschuwelijk als ze een prikje krijgt dan schieten de tranen in mijn ogen, ik ga dus ook nooit alleen.
Gisteren prikjes gehad (16:00 uur) en nu nog koorts 38.8....blegh! andere keren alleen savonds nog lichte verhoging en de volgende dag was het dan weer weg! Nou ja hopen dat het snel afzakt!
hier gister de eerste prikjes gehad..vond het zo zielig ik stond daar zelf bij het CB gewoon een potje te janken mijn ventje is ook de hele dag hangerig en huilerig geweest en wilde maar niet slapen hij had geen verhoging maar was wel aan de warme kant (37,6)
Hier vanochtend ook de 11 mnd prikjes gehad. Na we het cb uitgelopen zijn, heb ik er neits meer van gemerkt. Dus hier heeft ze er verder geen last van gelukkig. Vorige prikjes ook niet gehad overigens
hier vanochtend ook de 11 maanden prikkies gehad (ondanks verkoudheid trouwens), twee keer gehuild bij de tweede prik daarna happy go lucky 8) stoere vent die we hebben. tot nu toe trouwens nog niets gemerkt van verhoging, hij is zelfs aardig vrolijk en wakker voor zijn doen (slaapt normaal best veel) bij de vorige prikjes had ie wel verhoging en sliep ie bijna de klok rond
nu is het weer helemaal over gelukkig! Hij heeft vannacht van 23u tot 8u geslapen en toen ik m uit bedje haalde had hij een big smile
gister rond 11 uur prikjes, 's middags nog weinig last en toen ze uit bed kwam rond half vijf had ze er duidelijk last van. Met een zetpil naar bed gedaan. Vanmorgen wel weer vrolijk dus gewoon naar kdv gedaan en net opgehaald met koorts (39 graden)
Grappig om te lezen hoe verschillend de baby's lichamelijk reageren op de prikjes. Mijn kindje heeft op alle prikken (is nu bijna 12 maanden) even gehuild en dat was het. Ben zelfs bij laatste prik gewoon meteen een weekend weggeweest. Ze heeft er totaal geen last van. Zo te lezen mag ik dus in mijn handen knijpen. Vind de prikjes ook niet zielig of vervelend. Komt denk ik ook doordat ze niet lang doorhuilt en er weinig last van lijkt te hebben.
Met onze eerste twee kids was het heel normaal dat alle baby's last hadden van prikjes, een dag of twee hadden ze eigenlijk altijd wel wat koorts. Nu zijn de vaccinaties zo verfijnd dat lang niet alle baby's er nog last van hebben (gelukkig). Jesse heeft er geen last van gehad maar moet volgende maand ook z'n elfmaandenprik. Ik ga er van uit dat hij ook nu geen last krijgt, maar zo ja, dan geef ik hem maar een paracetamolletje. En ze kunnen beter even een dagje of twee wat hangerig zijn, dan de ziektes krijgen waartegen ze worden ingeënt. Mooi dat ze er zijn. Maar zielig is het altijd wel, als ze zo brullen bij die gemene prikken!
Nu nog steeds koorts. Hij is ook erg verkouden dus mischien dat dat er bij onder zit. De plek waar ze hem donderdag geprikt hebben is nu nog rood en de plek is wat hard! Is dit normaal?
@knor: ik zou proberen om op de rode plek wat te koelen met een koud washandje ofzo. De beentjes masseren kan geloof ik ook nog maar volgensmij mag dat niet als ie koorts heeft..
bij vorige prikjes totaal geen last bij 11 mdn prikken van het zetten ook niet maar 's avonds kwam al het eten eruit van Jesse en wilde hij ook echt niks eten. heel iets verhoging dag daarna over...