Mijn meisje van anderhalf begint voorlezen eindelijk een beetje leuk te vinden (lees: ze blijft zowaar een paar minuten luisteren ). Heeft iemand tips voor echt leuke voorleesboeken? Haar favoriet op dit moment is Coco kan het.
Wees niet bang kleine welp De kleine eenhoorn zijn beiden boekjes van 5 euro ofzo. Alle sprookjesboeken gaan er ook in als zoete koek en de disney boeken ook (gewoon even bij de kringloopwinkel speuren, daar heb ik de hele serie vandaan gesleept)
‘Vliegensvlugge vlieg’ is leuk, grote prenten met een beetje tekst. Hier is ‘Fiet wil rennen’, ook een succes. Wel meer tekst. Boer Boris (zijn verschillende boeken van) Aadje Piraatje (zijn verschillende boeken van) Boekjes van Bobbi zijn leuk, lekker korte verhaaltjes. Dikkie Dik Boekjes van Stip de hond Hier vonden ze de zoekboeken ook erg leuk, heel veel plaatjes, de kleine gele dino hebben wij.
Bobbi boekjes, nijntje en klipperdeklop zijn hier favoriet. Onze dochter vond op die leeftijd het aanwijsboek van nijntje ook helemaal geweldig
Met die leeftijd waren we al lid bij de bibliotheek. Zo leende we veel boeken. Zelf hebben we ook veel boeken. Alle boeken van gonnie waren hier een succes De gruffalo was vanaf 2 zijn favoriete boek Nijntje Dikkie dik! Zoek boek rik is ook leuk dan moet je dingen zoeken als de poes.
Ik zie dat ssst de tijger slaapt en mama kwijt al worden genoemd, moppereend heb je ook nog. Dit waren de boeken van de voorleesdagen, ik zou daar even op googlen. Erg leuke verhalen. En eventueel zijn er ook kleurplaten van te vinden. Verder Nijntje en beertje Bobbi zijn altijd populair.
"Welterusten Klein Konijn" (dan kan ze met haar handjes van alles meedoen) was hier een hit. Je hebt er nog meer van, ook met in bad gaan. En "Dit ben ik" van Liesbeth Slegers (?) Daarbij wijs je alles aan, van oortjes, oogjes enz. tot kleren. Hier ook stukgelezen. Bij mijn dreumesen waren boekjes vooral een hit als ze direct herkenbaar waren uit het dagelijks leven. Dus over hun lijf of herkenbare rituelen als slapen en badderen.
Thanks voor alle tips! Ik zie in de winkel vaak door de bomen het bos niet meer haha maar hier zitten een paar hele leuke tussen!