Wat te kiezen voor anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door troetjuh, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik ben net bevallen en moet weer is gaan verdiepen in de anticonceptie

Ik had altijd de pleisterpil maar miss is er nog wat anders

Wat heb jij en wat zijn de voor en nadelen?

Zo spiraaltje lijkt me wel wat maar ben zo bang dat ding gaat zweven ofzo.....

Dus kom maar op met jullie ervaringen en/of tips

2. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    Ik heb 6,5 jaar een mirena. De eerste paar maanden af en toe wat steekjes gehad, maar verder geen klachten. Vanaf plaatsen ben ik praktisch niet meer ongesteld geweest. Een enkele keer hee licht iets waar een dun inlegkruisje meer dan genoeg voor is.
    Je kan soms de touwtjes voelen als je wilt controleren of hij nog goed zit, maar als deze om je baarmoedermond krullen (wat het fijnst is tijdens sex) kan je ze niet altijd meer voelen..
    Ik ben er erg blij mee

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik had na 1e zwangerschap de prikpil. Ideaal, 3 maanden. Geen menstruatie. Maar de hormonen waren voor mij niets
    Na 2e zwangerschap koperspiraal multiload laten zetten. Geen problemen. Het inbrengen ging moeizamer, maar puur doordat ik er op stond dat ik het al wou, 3,5 week na de bevalling. Mn baarmoedermond stond nog niet open normaliteit wacht je je menstruatie af.
    Heb deze echter 2.5 jaar gehad, pas eruit laten halen. Eruit halen is makkelijker dan erin.
    Waren bezig gepland zwanger te worden, maar mn volgende anticonceptie wordt ook weer de koperspiraal. Wel menstruatie, dat is de enige nadeel. Maar wel een vast cyclus. Geen libido beneden de 0. Dus mijn voorkeur gaat na de koper spiraal.

Deel Deze Pagina