Ik plaats dit hier omdat het niets te maken heeft met zwangerschap of zwanger willen worden. Dat mogen we niet meer. Op 27 januari heb ik een mirenaspiraal laten plaatsen. Sinds die tijd heb ik constant bloedverlies. Bij de huisarts wordt ik niet veel wijzer. Die zegt dat het normaal is. In het begin was het menstruatiehoeveelheid. Nu is het af en toe als ik iets zwaars optil een kloddertje (sorry voor de smerige details) en na het vrijen is er ook altijd bloed. De ene keer helder rood. De andere keer bruin. Dat bruine dat ruikt ook niet bepaald fris zegmaar. Ook ben ik nog steeds ongesteld en vrij heftig ook. Dat duurt serieus 14 dagen. Tegen die tijd dat het bloeden stopt maken we het weer gezellig, begint het weer opnieuw. Is dat normaal? Is er hier iemand die er ervaring mee heeft, en zo ja hoe lang duurde het bij jou? Of is dit niet normaal?
ik zou vragen voor een echo om te kijken of hij nog goed zit. ik was hem kwijt hij zat ergens waar die niet hoorde los in me buik.
Ik heb 2x een goede ervaring met een mirenaspiraal maar 5 jaar geleden had ik hetzelfde probleem als jij en heb ik hem eruit laten halen nadat ik een half jaar aan 1 stuk vloeide. Gynaecoloog gaf aan dat dit zeker vaker voorkwam maar ze niet altijd weten hoe het komt. Nu hebben ze hem 6 weken weer geplaatst en het bloeden neemt nu echt al heel duidelijk af. Dus nu lijkt het wel goed te werken. En hoe dat dan komt weet helaas niemand...
ik heb hetzelfde gehad. Na ruim 6 mnd was het eindelijk afgelopen. Welke elke mnd een normale menstruatie. Nu inmiddels ruim 8 dgn aan het menstrueren.. hopelijk is dat eenmalig!
Ik heb het ook gehad. Heb twee keer een mirena gehad en beide keren een half jaar aan een stuk gevloeid. Mirena laten verwijderen beide keren. Voor mij geen mirena meer.
ik heb hem 10 maanden gehad, zat goed volgens de dokter en ben 10 maanden aant klooien ermee geweest. toen voelde ik op een mooie avond ineens iets in mn lip prikken, kwam ie eruit zetten. in de prullenbak gegooid en nooit meer zon rotding erin zeg! heb me laten steriliseren imv via essure en dat is uitstekend bevallen
Heb ik ook gehad. Na 6 maanden heb ik 'm laten verwijderen. Ik had geen zin om nog langer te wachten of het bloeden zou gaan stoppen.
Volgens mij was mijn menstruatie ook na 3 maanden weer op de rit. Ik ben altijd erg te spreken geweest over het spiraaltje. Ondanks de beloftes die mijn huisarts deed is mijn menstruatie nooit gestopt,maar het werd wel een stuk minder. Maar ken ook mensen die er problemen mee hebben gehad. Ik kreeg standaard een echo naderhand, heb jij die ook gehad?
Ik heb nu ruim een half jaar al de mirena. Mijn menstruatie verschilt van keer tot keer. Er zit ongeveer een maand tussen telkens maar dit kan wel eens een weekje langer zijn soms. De ene is de bloeding heftiger dan de andere keer. Afgelopen keer had ik bijna de gehele menstruatie donker bloed.
Ik heb de Mirena bijna driekwart jaar gehad en pas na 6 maanden ging ik minder bloeden. Ik was er geen fan van Mijn man is nu gesteriliseerd dus ik hoef niks meer te gebruiken
Ik heb altijd begrepen dat mirena 'opstart-fase' van 6 maanden kan hebben. Ik heb zelf tot 3 maanden na plaatsen gebloed, toen stopte het. Daarna duurde het even en toen kwam mijn eigen cyclus op gang (ik gaf volledige BV, daardoor kwam eerste menstruatie pas 9 maanden na bevalling). In het begin was deze nog onregelmatig (maar ik denk niet dat dit aan mirena lag, had al eerder onregelmatige cyclus gehad na een bevalling/bij BV), maar nu het laatste jaar vrij regelmatig (zie banner). Heb duidelijk minder bloedverlies, maar een menstruatie kan nu wel 12-14 dagen duren. Begin met bruin verlies 2 dagen, dan komt het (helder)rood een dag of 5-6 en dan weer een dagen bruin verlies. Best irritant... Ben er nog niet geheel uit wat ik nu liever heb: een hevige kortere menstruatie, of zulke lange, maar lichte menstruaties... Dus tja, voorlopig blijft de mirena nog even zitten. Maar sterilisatie speelt in mijn achterhoofd en als het bloedverlies nog meer/langer wordt (in het begin was menstruatie ook met mirena 7 dgn, maar dat is dus telkens wat langer geworden) overweeg ik serieus over te stappen. Weinig zin om de helft van de tijd bloedverlies te hebben... Volgens mij is met mirena alles 'normaal' ...