dochter 16 maand slaat.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shenoby, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

onze dochter van 16 maanden slaat!
    en dat terwijl wij zelf niet slaan.
    als ze boos is slaat ze de vloer,de tafel, de dieren, ons!
    ik wil dit gedrag graag zo snel mogelijk eruit hebben.
    als ze de vloer de tafel of wat dan ook slaat negeren we dat gewoon.
    maar de dieren of ons dat kan natuurlijk niet.
    ik vraag me af waar ze dat gedrag vandaan heeft.
    hoe los ik dit op?

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Het is gewoon een fase, klinkt makkelijk maar is het niet.. negeren als ze op de grond e.d slaat lijkt me prima. Zodra ze de dieren en of jullie slaat zou ik op oog hoogte bij haar gaan zitten/staan en zeggen Nee dat mag niet. En afleiden met iets anders (speelgoed ofzo).

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Oogcontact maken, eventueel handje vastpakken zodat ze je niet nog een pets geeft, en heel duidelijk zeggen dat ze niet mag slaan.
    Bij jullie en de huisdieren mag ze wel aaien (dan ook met haar handje voordoen).

Bij ons heeft vooral het oogcontact en eventjes het handje vasthouden goed gewerkt.
    Nu doet ze nog maar zelden slaan, meestal is ze nu te enthousiast met aaien :)
    En dan zeggen we ook weer dat ze zachtjes moet aaien.

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

ze doet normaal heel lief met de dieren.
    hoef nooit te zeggen dat het zachtjes moet.
    ze is zelfs met de kleine puppies heel voorzichtig.
    maar als ze boos is gaat ze uit frustratie slaan.op alles wat in de buurt is.

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier ook een meisje dat slaat, zal wel een fase zijn.;)
    Ik doe ook altijd haar handje vastpakken en streng nee zeggen en dat dat zeer doet. Daarna gaan we de hond of mama aaien.:D

Soms helpt het maar vaak ligt ze helemaal in een deuk als ik haar vastpak en nee zeg. Pff...

6. tulip

tulip Niet meer actief

tja het is heel moeilijk, ik heb hier een knijper. Het is niet dat ze iets wil en wij haar niet snappen, want ze praat heel goed, al zinnetjes. Het is wat jij zegt, echt uit boosheid. Als ze mij knijpt dan laat ik duidelijk merken dat het zeer doet, (beetje overdrijven natuurlijk;)) En we hebben haar ook geleerd als ze iemand pijn doet dat ze dan een kusje moet geven. Dit helpt natuurlijk niet tegen het slaan/knijpen, maar ze weet dus wel dat het fout is. In ieder geval steeds blijven benoemen: ik wil niet dat je mij (of wie dan ook) slaat, je mag wel aaien, kusjes geven. Ik wil dat je lief doet tegen andere kindjes. Als ze het eens bij een ander kindje doet, en dat kindje moet huilen, dan eerst naar het geslagen kindje en die aandacht geven, dan staat zij er zomaar bij. Daarna haar erbij halen en laten zien dat het kindje van haar moet huilen. Soms maakt dat indruk. Belangrijk is ook dat je laat merken dat je haar nog steeds lief vind, maar dat je het gedrag stout vind. Bv, ik vind je lief, maar wat je doet is erg stout.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook een dame die gaat meppen als ze haar zin niet krijgt! Ik ga dan op mijn hurken zitten en maak oogcontact, dan steek ik mijn vinger op en zeg op strenge toon tegen haar dat ze niet mag slaan! En ze lijkt het te begrijpen (hoe jong ze dan ook is), want ze stopt gelijk en gaat meteen iets anders doen!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    hier hebben we die fase ook gehad en dan vooral mama slaan.
    Wat ik deed was als ze me sloeg zeggen op een strenge toon " dat mag jij niet doen, je moet mama aaien" en dan pakte ik haar handje en maakte aai beweging. Sloeg ze dan nogmaals zette ik haar van schoot oid. Moet bekennen dat eht hier vanzelf over is gegaan en idd een fase was

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier deed me zoon dat ook sinds 13 maand duidelijk zeggen mag niet hand of arm beet pakken en zeggen k wil niet dat je slaat of je mag mama of .. niet slaan

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten doet dit ook, wij gaven haar in het begin een tikje terug maar dat probeer ik zo min mogelijk te doen nu. Heb het gevoel dat het averechts werkt.

Het is niet alleen met boosheid mij slaan maar soms prikt ze haar vinger in mij oog :$ en dat doet best zeer ;).

Ik hoop dat het maar een fase is, ik merk wel dat ze het begrijpt als ik haar vertel dat het niet mag en waarom niet op ooghoogte.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zeg 1 keer 'nee, slaan mag niet, dat doet pijn', pak vervolgens het handje en zeg 'aai, aai, ja dat is wel lief'. Nog een keer slaan en vanaf 1,5 jaar mogen ze dan van mij direct op de gang zitten. Tot die tijd zet ik ze op de grond en loop weg.
    Het zijn echt fases hoor, dan meppen ze, bijten of knijpen en dan weer maanden niet om opeens weer van die neigingen te krijgen. Gelukkig hier al lang niet meer zo'n periode gehad, al heeft ze me een maand geleden een keer geslagen nadat ze van de psz kwam en heel erg moe was. Nou, dan mag ze direct op de gang. Daarna nog even samen wat drinken om niet helemaal in die ongezellige sfeer te blijven hangen en hup naar bed.
    Mijn zoontje bijt sinds een week of 3 af en toe. Maar als ik hard 'auw' roep, en dat gebeurt automatisch, schrikt hij zo dat hij zelf heel hard gaat huilen en doet het dan ook niet meer. Ach, blijkbaar werkt dat ook, dus in dit geval lost het probleem (nog) zichzelf op.

Deel Deze Pagina