Hallo dames, Even een vraagje omdat ik mij toch wel een beetje zorgen begin te maken. Mijn dochtertje krijg nu sinds een weekje nutrilon standaard en ik merk dat ze ineens veel meer poepluiers heeft dan normaal. Hiervoor heb ik haar de HA gegeven en van het CB mocht ik overstappen op de standaard rond de 6 maanden. Nu moet ik erbij vermelden dat ze eczeem heeft en ook gevoelig zou kunnen zijn voor allergieën. Ze heeft verder nergens last van alleen poept ze zo rond de 4 keer op een dag. Is dit normaal of kan het misschien toch een koemelkallergie zijn? Voorheen had ze misschien 1 tot 2 keer op een dag een poepluier. Ook de kleur van haar poep is veranderd. Het was eerst donker groen en nu mosterd geel. Sorry voor de misschien wat onsmakelijke details.
Het veranderen van de kleur heeft waarschijnlijk te maken met de wisseling van de voeding. Kan het misschien zijn dat er een tandje doorkomt? Jesse had de afgelopen anderhalve week ook 4 poepluiers per dag (normaal een of hooguit twee), maar beide boventandjes zijn dan ook doorgekomen en hij is veel meer vaste voeding gaan eten.
Ik kan nog niks ontdekken aan tandjes. We geven haar sinds kort wat vaker een hapje. We bouwen het langzaam op juist vanwege de allergieën.
Ik zou inderdaad ook denken aan tandjes of de verandering van voeding. Zou het even aankijken maar anders toch aankaarten en misschien weer terug naar de ha voeding? Misschien toch een allergie? Groetjes
Jamie heeft dit ook de laatste week. Precies zoals jij beschrijft. Zeker 4-5x per dag een poepluier en ook een andere kleur dan eerst. Maar hier is het wel echt te wijten aan tandjes.
HA geeft idd een andere kleur dan standaard. En als je vaker hapjes geeft komen de darmen ook meer in beweging en worden ook geprikkeld door andere voedingsstoffen dus het lijkt mij heel normaal dat ze wat meer poept. Wordt waarschijnlijk snel weer wat minder.
Hmm zit ik net in haar mondje te kijken zie ik onderin een stukje wit op haar tandvlees. Ik voel nog geen puntje, maar ben erg benieuwd of daar nu een tandje gaat doorkomen. Het zou in ieder geval een hoop verklaren.
Dacht ook gelijk aan tandjes, bij ons gaan de poepluiers een week voor het ontdekken van de tandjes vooraf. Gingen op vakantie en meneer begon 4-5 keer per dag zn luier vol te douwen, na 5 dagen zagen we ineens dat er twee boventandjes aan kwamen!
grappig, 4-5 keer is hier normaal, hihi. Maar een verdubbeling is inderdaad opmerkelijk, al denk ik net als mijn voorgangers het kan komen door andere voeding (standaard + hapjes) en tandjes of misschien ook wel de combinatie. Maar het maakt dus verder niet uit dat ze zoveel keer poept hoor. Het is toch niet waterdun? Beter dan 1 keer in de paar dagen, toch?
Sinds de overstap van nutrilon omneo naar etos standaard én het gebruik van vaste voeding poept mijn zoontje ook veel meer/vaker. Eerder 1x per 3/4 dagen, nu 1-3 keer per dag. Zal wel goed zijn!
Grappig hoe dat zo kan veranderen. Ik ga er maar vanuit dat het wel goed zit aangezien ze nergens anders last van heeft. Maar ben wel heel benieuwd of dat eerste tandje er nou aankomt. Mag niet zo vaak in haar mondje kijken Overigens haar poep was niet dun meer ertussen in zeg maar.