Weekendje Centerparcs met een 3 maanden baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Alizee, Aug 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

Feb 3, 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 Alizee, Aug 1, 2011
    Last edited: Aug 1, 2011
    Volgend weekend gaan wij met ons baby van 3 en half maanden naar Centerparcs. We gaan naar Kampervennen . Het is een uurtje rijden, mocht het niet goed gaan zijn we zo terug.
    Ik ben nog nooit naar Centerparcs geweest dus ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten .
    Is het babyvriendelijk? Is het schoon? Wat moet ik allemaal inpakken ?
    Hebben ze iets van een box of bedje bij het zwembad? Is het ‘safe’ om met ons zoontje in het babyzwembad te gaan?
    Is er een aparte ruimte waar ik borstvoeding kan geven of moet ik steeds terug naar het huisje?
    Ons zoontje is vrij snel geprikkeld dus te veel activiteiten kunnen wij niet doen. We dachten in de ochtend ( als het en beetje rustig is) een uurtje bij het zwembad doorbrengen, langer houd hij niet vol en verder hopen we dat er mooi weer zal zijn zodat wij eventjes kunnen wandelen.
    Het is maar een weekend maar ik vind het erg spannend, wij zijn nog nooit weg geweest met hem ( behalve even naar de stad/ supermarkt of een uurtje naar de schoonouders) en ik ben benieuwd hoe het zal gaan .
    Alle tips zijn welkom!

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

er bestaat een centerparcs forum.

Center Parcs Forum | Echt alles over Center Parcs!
    Daar kan je veel vragen.
    Maar CP is super kindvriendelijk!

Staan boxen bij het zwembad. In de huisjes een opklapbox, ziet er wel een beetje sloeber uit. Soms wordt het wel eens als bed ook gebruikt?!

Als je kindje zijn eerste prik heeft gehad kan je best naar het zwembad. Ze hebben ook babyzwemmen in de ochtend, misschien wel leuk.

In het zwembad hebben ze familie kleedhokjes Daar kan je best even een voeding geven lijkt mij zo.

3. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Toen mijn zoontje 10 weken oud was zijn we een week met hem weggeweest naar een Landalpark. Maar wij namen 'm overal mee naar toe, eigenlijk heb ik daar nooit een issue van gemaakt.

CP is super kindvriendelijk, dus dat is echt geen probleem. Voor de rest is het een beetje verplaatsing van je huishouden. Wat je thuis doet, doe je daar ook en je moet maar zo denken; je baby maakt het echt niet uit waar hij is, daar is hij nog veel te klein voor. Zolang jullie er zijn, is het goed.

Echt superschoon vind ik de huisjes in CP nooit, dat doe ik meestal zelf nog een beetje. Verder neem ik altijd een eigen matras ed mee voor mijn zoontje, vind ik gewoon wat frisser.

Ze hebben in de omkleedruimte en in het zwembad vaak wel een box staan, maar persoonlijk zou ik gewoon lekker de mc meenemen. Dat kan makkelijk en het is handig, want zelf wil je je toch ook omkleden :D.

Ik heb geen bv gegeven, dus ik weet niet of ze daar een aparte ruimte voor hebben. Het lijkt me overigens geen punt als je dat daar doet hoor, maar daar moet je jezelf prettig bij voelen.

Zwemmen met zo'n kleintje zou ik zelf niet doen, maar dat is ook een persoonlijke keuze. Vind dat gewoon niet zo fris, ik ben pas gaan zwemmen met 'm toen hij 7 maanden oud was.

Voor de rest, je niet te druk maken, het komt allemaal best goed! Je blijft in NL tenslotte, alles wat je nodig hebt kan je kopen. Alvast veel plezier!

4. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Wij zijn toen onze dochter 3,5 maand was een weekje naar Center Parcs geweest en het was heerlijk!
    Er stond een houten bedje met matrasje in het huisje en daar heeft ze heerlijk in geslapen. Je moet wel zelf beddengoed meenemen.

We zijn een paar dagen met haar wezen zwemmen en ze houden het inderdaad ongeveer een uurtje vol. Ze hebben familie kleedhokjes met een aankleedkussen dus dat is allemaal heel goed geregeld.
    In het zwembad kun je een maxi cosi gebruiken en er staan ook boxen.

Wij vonden het heerlijk en naar hoe ik het kan inschatten vond onze dochter het ook leuk! Ze sliep daar 12 uur achter elkaar s'nachts terwijl ze dat thuis eigenlijk nooit doet ;)

We gaan 22 aug weer een midweekje en dan dit keer naar de Kempervennen!

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Wij zijn toen Finn 3 maanden was een weekendje naar de Eemhof te zijn. Er was een bedje, waar hij heerlijk in geslapen heeft. Verder vond Finn het allemaal prima.
    We hebben een aantal keer gezwommen...meestal vrij, maar ook 1x speciaal babyzwemmen, georganiseerd door cp.
    Finn hield het niet zolang vol, maar hadden gewoon een omslagdoek mee, en er stonden maxicosi's waar hij even in kon bijkomen. Ook genoeg boxen.
    Ons dus prima bevallen..zeker met zón kleintje

6. Wereldjongetje

Jan 27, 2011
    88
    0
    0
    Hier ook naar cp geweest toen hij ongeveer 3 maanden was.
    Ik vind het helemaal super. Vond het echt super gericht op kleine kinderen. In het huisje stond een bedje met een matras die je eventueel ook als box kunt gebruiken. Wel inderdaad eigen beddengoed voor de kleine meenemen.

Wij zijn ook wezen zwemmen. Dat vond hij helemaal super. Boxen heb ik niet gezien maar wij hadden de maxi cosi mee en daar kon hij gelijk na het zwemmen weer in. In de omkleedhokjes inderdaad een aankleedkussen. Ging prima. Hier was een half uurtje zwemmen wel genoeg.

Volgens mij is er nergens een aparte ruimte om bv te geven...dus dat is waar je je zel prettig bij voelt. Voor flesjes opwarmen staan er wel magnetrons.

Veel plezier alvast

7. misa

misa Niet meer actief

CP is erg kindvriendelijk. Staat het niet op de site wat er allemaal aanwezig is?
    Een uurtje zwemmen is al lang vind ik. Ik ga ook bijna elke weerk zwemmen met mijn zoontje, maar meestal is een half uur in het water genoeg!

8. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

Oct 18, 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn vorig jaar met ons zoontje naar de kempervennen geweest..
    Het is ons supergoed bevallen,bij het zwembad zijn idd maxi cosi's en boxen die je kunt gebruiken..Zwemluiers kun je in het Zwembad gratis krijgen(altijd makkelijk als je t vergeet mee te nemen)
    Huisje waar wij zaten was goed schoon,niks op aan te merken..

9. Ellin

Ellin Actief lid

Aug 3, 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Zijn ook geweest met de leeftijd van 11 weken, wij hadden alleen niet zo'n supergoed campingbedje, althans, de matras was niet zo... van plastic (op zich logisch dat wel) waardoor het erg zweette en er zat een kuil in het midden doordat de matras van het midden uit opgevouwen werd als je het bedje inklapte, met als gevolg dat mn zoontje in een kuil lag en overdwars in zn bedje kwam te liggen (de eerste ochtend zag ik m niet toen ik de kamer in kwam, hoorde m wel, lag helemaal onder de dekens doordat hij gedraaid was met puckababy aan en al!!) Waarschijnlijk erg goedkope campingbedjes, want zag er nog wel vrij nieuw uit.
    Verder super tevreden, babyzwemmen georganiseerd door CP was erg leuk, zoonlief vond het wat minder en besloot na 10 min te gaan slapen voor de rest van de les, haha!!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,492
    13,946
    113
    Female
    Wij zijn naar de kempervennen geweest toen mn zoontje 4 maanden was.
    Zoals je hier boven al kunt lezen is alles prima geregeld voor die kleintjes.

Daar te plekke zag ik geen speciale bv plekken, maar ik heb gewoon overal en nergens (discreet) gevoed. Ging prima, personeel was er juist heel positief over, als ze het al zagen.

11. Alizee

Alizee Bekend lid

Feb 3, 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties allemaal!
    Ik ben blij om te horen dat jullie CP positief hebben ervaren met zo'n kleintje...Wij zijn niet zo moeilijk maar we vinden het belangrijk dat er schoon is.
    Borstvoeding zou ik niet geven in het openbaar, ik zou me niet prettig bij voelen maar in zo'n hokje lijkt me geen probleem. We twijfelen nog of wij met hem in het zwembad zullen gaan...het babybadje lijkt ons geen probleem (hij heeft al twee keer prikjes gekregen) .
    Wij hebben er erg veel zin in!

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    gewoon proberen, het zwembad. Is het niks, kan je toch snel weer inpakken en aankleden en weg?
    Mijn zoontje was 6 weken toen we gingen en wij vonden het heerlijk. Ook in het zwembad geweest, zoontje niet in het water, maar hij had ook zn prikjes nog niet gehad. Maar het is daar heerlijk ontspannen met een babytje hoor. Veel plezier!

Oh ja, ik ga ongeveer 1-2 keer per jaar naar cp, en het is tot nu toe altijd redelijk schoon tot schoon. Ik heb 1 keer gehad dat ik het niet schoon genoeg vond en heb dat gemeld. 5 min later stond er een schoonmaakster op de stoep en werd er excuus aangeboden. Dus tot nu toe goede ervaringen.:)

Share This Page