Daar gaan we weer... De R zit in de maand en m'n lieve kleine meisje is vanaf 1 september (hoe kan het ook anders) alleen maar ziek geweest. Ze is nu weer aan het spugen, 2 weken geleden ook al. Tussendoor waterpokken en vreselijk verkouden. Arme arme kind.. Vorig jaar was het echt heel erg, echt wel 10x buikgriep ofzo. Uiteindelijk heeft ze 1 maart vorig jaar haar amandelen geknipt en buisjes gekregen. Mede toen met het warme weer knapte ze op. Wat een rotwinter was het voor haar. Ze krijgt preventief antibiotica. De kinderarts wil haar geen probiotica geven dat helpt niet zegt hij. Totaal geen weerstand, pikt echt alles op. Het helpt ook niet mee dat ze nog steeds echt ALLES in haar mond stopt of in haar mond doet. Iemand hier nog tips voor om dit af te leren? Weet ook niet wat ik met dit topic moet, beetje van me afschrijven ofzo..
Je kan ook zelf met probiotica beginnen toch? ABC Dophilus of Orthiflor. Is het proberen waard! Sterkte!
Antibiotica maakt de weerstand van je kindje kapot, zo kom je in een circel waar je moeilijk uit komt. Ik zou even bij google antibiotica en weerstand ingeven en er wat over lezen en kijken wat je kan doen. Pffff echt zielig, de winter moet nog beginnen sterkte!!
Heb al gegoogeld.. Ben er mee gestopt en heb vorig jaar de kinderarts om verdere actie gevraagd. Hij heeft dat wel serieus genomen hoor. Alleen dat probiotica vond ie onzin. Maar ik wist niet dat je dat ook "zo" kon halen. Heb vorig jaar al eerder een topic gestart en hele goede tips gekregen. Echter blijft die ellendige antibiotica het probleem, daar kan niks tegenop. Ze krijgt het al vanaf dag 2 dat ze op de wereld staat.. 25 september hebben we eindelijk het langverwachte blaasonderzoek. Dan hopen we dat ze ermee mag stoppen. Ze ligt nu eindelijk te slapen. Denk dat ze ook weer ooronsteking heeft. Dinsdag een afspraak bij de KNO om te checken of haar buisjes nog zitten. Ze kwijt namelijk ook weer enorm. Verder een enorm harde tante. Gewoon in de emmer spugen en zelf aangeven.. Zo knap! Helaas door veel ervaring is ze kennelijk een "goede" spuger geworden. Ze vind het niet eng gelukkig! In tegenstelling tot d'r moeder met emetofobie (fijn joh!) Gelukkig kan ik haar wel rustig helpen, ben alleen bang om zelf te moeten spugen. Nu maar ff proberen paar uurtjes slaap te pakken en hopen dat het vanmorgen weer beter gaat.
Juist bij langdurig gebruik van antibiotica verstoor je ook de goede bacteriën en die kan je goed helpen herstellen met de probiotica. Want antibiotica doodt ook de goede 'beestjes' Ik zou langdurig antibiotica ook niet willen zeker niet bij zo'n jong kind. Dan is de kans op resistentie groot omdat ze al zo jong en lang die antibiotica krijgen.
Weet niet of de apotheek het heeft maar de beter drogist, vitimin store en online kan je verkoopadressen opzoeken.
Ik herken het maar al te goed, zelfs deze zomer hebben we hier ( kuren verslonden. Ze is nu bijna 1 en heft 13 weken in t zkh gelegen en 9x ab gehad. Is nu thuis met een sonde ivm ziek zijn en voedingsstoornis. Vorg jaar heel kritiek met rs virus gelegen en dat is voor deze winter mijn grootste angst, dat ze het rs weer krijgt, 2 weken terug nog van een verkoudheid een beginnende longonsteking gekregen. Haar zus is net zo gevoelog maar nu wel al een stuk ouder (krijgt preventief ab voor dr longen en veel pufjes). Ze gaan nu ook afweer onderzoeken inzetten. Probiotica gaven wij maar heb geen verschil gezien net zos echinafose (hoe je ook schrijft ). Vitamintjes krijgen ze wel standaard.
Soms is het kiezen uit 2 kwaden. Geen antibiotica hier elke dag kan grote blijvende gevolgen hebben. Ik had het ook liever anders gezien..
Jeetje mina... Arme meisjes.. Zelfs de zomer doet je jongste geen goed.. Ik zag mijn dochter toen echt opknappen. De kinderarts voorspelde het hier al bleef maar zeggen: Wacht maar tot ze het zonnetje voelt!