Hoi dames! Ik zit heel erg met het feit dat het hoofdje van mijn dochtertje aan de rechterkant begint af te platten. Ik doe er echt alles aan om dit te voorkomen, maar ze heeft zo'n sterke voorkeurshouding naar rechts, dat waar ik voor vreeste toch begint te gebeuren. Ook hadden we speciaal een tempur matrasje aangeschaft, deze zou dit ook helpen voorkomen.. dus niet! Ik baal er zo ontzettend van, want het valt écht op. Wat kan ik hier aan doen en komt dit ooit nog weer goed?
Mijn dochtertje heeft ook een sterke voorkeur naar rechts. Haar hoofdje werd helemaal scheef. Op het cb vonden ze het nog meevallen, maar ik vind het zonde van haar mooie bolletje. Dus heb ik een baby sleep gekocht dat is een kussentje waar ze tussen liggen. In de nacht slaap ze dus op haar zij. Nu zie je al dat haar hoofdje minder scheef is.
mijn zoontje heeft (had) ook een erge voorkeurd houding was ons ook zon zij slaap kussen ( babysleep) aangeraden maar daar kroop hij tussen uit wij weer naar het cb gegaan van wat moeten we nu toen zeiden ze van ga maar naar kinderfisiotherapie toe dat heeft hij nu en helpt heel goed die vrouw zei wel dat zon babysleep heel gevaarlijk is als ze er zelf tussen uit kunnen wringen kruipen misschien dus een optie om naar kinder fisiotherapie te gaan
Thnx.. het is zo vervelend. Op het cb zeggen ze er idd niets van, terwijl ik het zelf zo duidelijk zie! Ik ga eerst zo'n kussen proberen dan en daarna, mocht dit niet helpen, idd misschien kinderfysio.. Wat doen ze daar precies? @ linda84: blijft het hoofdje waar het afgeplat is wel plat, of kan dat nog bijtrekken als we bijv. de babysleep gebruiken?
Een licht afgeplat hoofdje kan weer helemaal bijtrekken hoor. Mijn dochter had (heeft) ook heel erg voorkeurshouding. Om afplatting te voorkomen hebben we op aanrden van de kinderfysio een stabiliteitskussen aangeschaft. (http://www.redcastle.nl/ en dan bebecal) Dit werkte heel goed, bij ieder slaapje op de andere zij. (wel tot 3 mnd gebruikt) Verder is het heel belangrijk dat alle nekspieren goed getraind worden. Want als het hele nekje even sterk is, dan is de voorkeurshouding eigenlijk ook weg. Mocht je een afgeplat hoofdje hebben dat wordt het schedeltje door al die sterke spieren weer ge-re-modelleerd. Ik leg mijn dochter heel veel op de buik overdag, ze is er nu bijna vanaf. Succes
Ook hier een voorkeurshouding. Het CB was nog niet echt onder de indruk, maar toch hebben we nu een kinderfysio die ons komt helpen. Veel oefenen, net als Alice zegt, hoe sterker het nekje, hoe beter. Dus hier nu elke dag flink oefenen op de het buikje. Neem anders contact op met een fysio. Je mag ze gewoon bellen zonder verwijzing en meestal komen ze nog bij je thuis ook.
Hier ook een kleine met een voorkeurshouding. Ik zorg er nu voor dat ze, als ze wakker is, dat ze voorla op links ligt. Ook laat ik haar regelmatig op haar buik liggen. Dan oefent ze haar nekspieren. Voor haar voorkeurshouding gaan we 2 januari naar een osteopaat. Hopelijk dat ze er baat bij heeft. Ik laat het je anders wel weten, misschien dat dat ook wel werkt bij jouw dochtertje. Succes ermee!
wij hebben hier ook een babysleep kussen, werkt prima. het is wel zo dat scott af en toe op zijn rug draaide in het kussen, dus we leggen nu een opgerolde hydrofiel in zijn rug zodat hij klem ligt zeg maar. voorkeurshouding is nu eigenlijk weg, hij had het niet zo heel erg viel wel mee, maar toch wil je er vanaf. ook hier overdag veel oefenen op zijn buik en wisselen van arm met flesje geven. nu gaat het prima! joyce
Een safe t sleep is dan n ideale oplossing. Justin had links een behoorlijk afgeplat koppie en met die safe t sleep sliep hij (grotendeels) op zijn rechterkantje met als gevolg dat t nu behoorlijk bij trekt. http://www.babycare.nl/product_info.php?products_id=628