Wie heeft voor mij de oplossing? Daagje uit is niet te doen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jannn, May 18, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    He meiden,

Ik heb een vraag. Ons dochtertje ( inmiddels net 6 maanden) is geboren als dysmatuur. Lag al snel in het ziekenhuis met het RS virus en is erg ziek geweest. Daar was ze erg onrustig en waren ze begonnen met inbakeren waar ze erg rustig van werd.
    Ik ben veel thuis omdat we nog 2 kinderen hebben en die zitten op school. Dus echt weg kan ik niet omdat ik dan alweer snel bij school moet staan en tussen de voedingen door vond ik het teveel gedoe want je moest zo snel weer thuis zijn. Dus gevolg is eigenlijk dat ik haast nooit weg ben geweest en ons meisje een heel mooi ritme heb gekregen thuis..
    Probleem is eigenlijk nu als volgt dat ik dus nergens meer heen kan.
    Vanmorgen ging ik op visite naar een schoonzus. Ze was in de auto in slaap gevallen. Ik was weg gereden op de tijd dat ze normaal altijd gaat slapen. Maar het was maar 30 min rijden en daar werd ze wakker. Het ging 10 min goed en daarna helemaal overstuur. Keihard huilen, terwijl ze thuis nooit huilt. Ik daar nog geprobeerd op bed te leggen maar ook dat deed ze niet. Ben al snel maar weer naar huis gegaan, viel ze natuurlijk weer in slaap, maar thuis weer wakker. De hele dag van de leg..

Zaterdag gaan we naar de dierentuin. Wat moet ik hier nou tegen doen?? Ze wil ook niet meer in de kinderwagen bak slapen want dat is niet haar bed dus dan vertik ze het.

Iemand tips??
    Maxicosi slaap ze wel in, maar is niet goed om haar er de hele dag in te leggen.
    Ik ga ze morgen inbakeren in de kinderwagenbak en dan rondje lopen, kijk of ze dat wel doet.

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,138
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als ze in de maxicosi wel slaapt, zou ik al die betweterige blikken en opgetrokken wenkbrauwen negeren en haar gewoon in de mc meenemen. Op de momenten dat ze wakker is, haal je haar er zoveel mogelijk uit. Dragen (heb je een draagdoek of andere drager? En anders tillen.) Als jullie even wat gaan drinken lekker op schoot, eventueel op een kleed leggen. Dus zorgen dat ze af en toe 'bevrijd' is.

Het is niet goed om je kinderen te veel in maxicosi / wipstoel te leggen. Ze kunnen dan niet goed bewegen en daardoor kunnen ze hun motoriek niet ontwikkelen. Maar even realistisch: een kind krijgt ècht geen achterstand in de motorische ontwikkeling door één dagje in de mc.

Maak het je niet te moeilijk en geniet met je gezin van een dagje weg! Mogelijk is de maxicosi niet de meest optimale oplossing voor jullie jongste, maar ze krijgt er ook niks van. Voor de andere kinderen en vood jullie als ouders is het denk ik wel goed om weer eens wat te doen met het hele gezin.

Strijkkraal, JongetjeM, Logan and 2 others like this.
  3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Voor een keer een dagje weg kun je haar wel in de maxicosi doen hoor, dat geeft voor af en toe echt niet. Als je haar er regelmatig even uit haalt kan dat echt geen kwaad.
    Als je op visite gaat werkt het misschien beter om te gaan rijden als ze goed wakker is en haar dan daar op bed te leggen. Wakker worden als de auto Is gestopt en dan niet meer willen slapen is helaas berucht.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Helemaal mee eens, zo zou ik het ook doen!

5. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Bedankt voor je lieve berichtje. Willen er idd een keer eens uit ook voor de andere kinderen.
    Anders blijf je ook altijd alleen maar thuis.
    Ik heb trouwens wel een draagdoek ( gaf iemand nog tip zag ik ) maar kan daar niet mee overweg :(

6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Helemaal mee eens

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Oefenen met de draagdoek, toch. Kijk eens naar filmpjes op YouTube en laat je man even helpen. Veel kans dat ze daar wél in slaapt, en dan is het die moeite toch ruimschoots waard.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Lieverd als die maxi cosi een oplossing is voor een dag zou ik dat doen ... Lief dat je je helemaal een slag in de gekheid aan het denken bent maar als ze slaapt dan is het goed ... Ik zeg hop die maxi er op en gaan met die banaan. Tis maar voor een dag he als het nu iedere dag of 4 van de 7 dagen de hele dag zou zijn ...

Veel plezier!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Ik zal ook wel een betweter zijn, maar de hele dag maxi cosi lijkt mij niet zo best. Ja voor 1 enkele keer kan dat geen kwaad, maar neem aan dat je wel vaker dan 1 keer weg wil. En dan wordt 1 keer ineens wat regelmatiger.
    Ik zou dus investeren in een oplossing op de langere termijn.

Hopsatee likes this.
  10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik vind het ook een beetje gek om maar te roepen dat de mc prima is. Kijk, ik ben geen heilige. Ik heb twee slechte slapers. Als mijn kinderen dus in de auto in de mc in slaap vielen, dan laat ik ze rustig thuis verder slapen. Don't wake a sleeping baby enzo. Maar dat was dan een uur, twee uur daarin.

Een hele dag is wel wat anders. En overigens: weet je zeker dat je kindje dat wél prettig zal vinden? De mijne sliepen er dan wel vlot in, maar meer dan een half uur wakker erin is hier toch nooit gelukt.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Klopt, hier had ik wel goede slapers, maar die maxi cosi daar waren ze zo weer wakker in.

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    ik vond een draagdoek ook altijd last maar draagzak is wel makkelijk te doen. Misschien die eens proberen. En een (flink) aantal uur in MC is ook geen ramp maar zou niet hele dag doen idd. Beetje afwisselen zoals iemand anders al zei. Kan ze trouwens niet in het wandelwagen deel al als je hem op zijn platst legt?

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Eenmalig een dagje met de mc lijkt me geen ramp, maar wat tuc zegt is ook waar; werk dan wel aan een oplossing voor de volgende keer, want je gaat hopelijk vaker dan 1x op pad. Dus ik zou bv oefenen met de draagdoek (ik deed er alles mee, voor mijn jongste ideaal want die kon gewoon overal mee naartoe en sliep dan gewoon in de doek).

14. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Kun je de wagen niet ombouwen? Dus geen kinderwagenbak, maar de wandelwagen.
    Mijn kinderen zaten al vroeg in de wandelwagen. Rond de 5 maanden. Helemaal plat natuurlijk. Maar in de wagenbak zagen ze niks en dat vonden ze blijkbaar niet leuk.
    In de wandelwagen vielen ze vaak toch wel een poosje in slaap.
    En anders zou ik toch kiezen voor de Maxi cosi. Natuurlijk niet het beste voor een baby, maar het kan best dat ze over een paar weken wel makkelijker in de wandelwagen in slaap valt.
    Wat met een baby van 6 maanden soms niet gaat, kan een maandje later best heel anders zijn.

Geniet van jullie dagje uit!

15. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Qua slapen heb ik echt 2 hele verschillende kinderen. Q sliep overal en kon ik gewoon over leggen en ze sliep verder. Ik herkende de slaapproblemen dus niet en dacht dat het allemaal wel mee zou vallen.
    Nu is M echt het tegenovergestelde. Zij wil alles zien en slaapt alleen in bed. Als ze al in slaap valt in de mc of kinderwagen is dit voor maximaal 15 minuten. Toch gaan we wel eens een dag weg. Ze gaat in de kinderwagen mee (ze is wel nog erg klein maar deze kan helemaal plat en er zit een verkleiner in). Ze kijkt heel veel rond, gaat af en toe in een kinderstoel of op een kleedje als we ergens gaan zitten. Tussendoor slaapt ze soms dus heel kort in de wagen. Verder accepteren we dat ze 's avonds en de volgende dag wat onrustig is. We knuffelen dan veel enzo.

En als je dit toch niks vindt dan idd toch een dagje in de mc.

16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,171
    3,818
    113
    Oppas regelen?
    En anders draagzak inderdaad, of maxicosi als uitzondering.

17. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Nee sorry geen optie. Wij gaan eigenlijk haast nooit uit.. ( druk leven ;)) eerste keer na haar geboorte gaan we een dag weg dus ze gaat lekker mee!

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik wil de wagenbak nog even gebruiken want ze kan nog niet zitten en als het zitgedeelte plat gaat dan lig ze net zo plat als ik de bak.

Ik heb ze vandaag ingebakerd en toen booschappen gaan doen en ze was heel erg rustig..
    Dus dat gaat ik morgen proberen. Luk het niet dan gaat mijn man de mc halen uit de auto en leggen we ze over en halen we ze er af en toe uit.

18. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,171
    3,818
    113
    Veel plezier! Onze dochters zijn even oud maar ik zie het ons nog niet doen, hoop dat het gewoon goed gaat!

Hier ligt ze trouwens al weken in het wandelgedeelte, voordeel daarvan is dat ze dan vast zit, kan ze er niet uit klimmen. Als ze dat toch nog niet doet zou ik lekker de bak nog gebruiken :)

19. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    Ze mag met 6 maanden in het wandelwagendeel. Dus ik zie het probleem van een dagje maxicosi niet echt.
    Veel plezier.

20. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    He! Wat leuk! Waarom zou jij het niet doen?

Uitklimmen uit het zitgedeelte? Haha. Ze doet nog helemaal niks! Ze lig alleen maar.

Het ging heel erg goed. In de auto ruim een uur geslapen. 2 uur later ingebakerd en doockie ervoor. Ze ging gelijk slapen. Na half uur overstuur wakker, even eruit gehaald en opnieuw ingebakerd.
    Is anderhalf uur verder gaan slapen! Dus het viel niet tegen!!

Share This Page