Hoi mede-mama's !! Ik vraag me 2 dingetjes af: - Ik ben bezig met de aanschaf van een draagdoek, en heb de combi-cotti ontdekt, lijkt me handiger omdat je dan niet hoeft te knopen. Maarrrr, nu vroeg ik me dus af: Als ik zo'n draagdoek aanschaf, moet ik dan ook nog een draagZAK kopen?? Of is dat dat overbodig? Misschien voor langere afstanden of is dat misschien beter voor je rug? Wie heeft ervaring? - Een babyfoon: Met of zonder camera?? Is die camera pure luxe, of toch wel heeeel erg handig vergeleken met enkel geluid?? Wie o wie heeft ervaring en kan mij adviseren?? Heel erg bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Groetjes Cleo
Ik kan je alleen onze ervaring met het tweede geven, een draagdoek hebben we namelijk nooit gebruikt. Wij hebben een babyfoon met camera en ik vind m fantastisch! OK, eigenlijk is het wel luxe idd, maar het heeft erg veel gemak. Zo kan ik bijvoorbeeld makkelijk zien of hij echt wakker is of een beetje en in het laatste geval zet ik via de babyfoon een muziekje aan en valt hij vaak nog even verder in slaap. Wij vonden het ook erg handig om er mee in de gaten te houden welke kant hij op lag met zijn hoofd, ivm voorkeurshoudingen. En daarnaast is het ook leuk om te naar de kleine te kijken zonder hem te storen door de kamer binnen te lopen... Kortom, misschien wel wat luxe, maar ik vond hem echt superhandig en veel meerwaarde hebben. (Wij hebben hem overigens een tijd geleden bij de LIDL gekocht in de aanbieding, ik weet zo gauw even het merk niet meer).
Qua draagdoek/-zak: Je hoeft het geen van tweeën te kopen. Ik ken de combi-cotti niet, maar wat ik op internet vind is dat hij standaard afmetingen heeft? Lijkt me niet handig...als hij dan net niet 100% past, kun je niet lekker dragen. Dat is het voordeel van een doek die je moet knopen: die kun je helemaal afstemmen op jouw lijf. Als je niet wilt knopen, zou ik voor een ergonomische drager gaan (soft structured carrier), zoals een Beco of Bondolino. Een draagzak als Baby Björn zou ik persoonlijk niet doen. Qua babyfoon: Camera is luxe, maar wel handig. 't is ook maar net hoe ver je moet lopen voor de babykamer ed. Bij de eerste woonden we in een appartement en hadden we een babyfoon zonder camera, nu wonen we in een eensgezinswoning en hebben we er één met camera. Ik vind het ideaal.
draagzak niet kopen hoor! dat zijn echte ondingen en de kleine krijgt veel minder lucht dan in een draagdoek! een draagdoek is heerlijk, dat knopen heb je ook zo onder de knie! een babyfoon met camera is meer voor jezelf wat jij nou fijn vind. hier geen babyfoon maar alles gelijkvloers dat scheelt ook een hoop.
Bij het deel zwangerschap, onder de babyuitzet, staan veel topics over draagdoeken en zakken. De doek die jij noemt, zou ik niet kopen. Doordat je hem niet goed op maat kan stellen, kan je de doek nooit goed strak om jou en je kindje krijgen. En niet strak genoeg = onveilig, oncomfortabel en rugpijn. Een rekbare doek, of een geweven doek kan je goed knopen waardoor je kindje lekker zit, veilig zit en het goed is voor jullie allebei, voor jou is het niet zwaar, voor je kindje is het goed voor de heupjes en rug. Een draagzak kan, maar dan wel een ergonomische. Toch is voor een pasgeboren kindje een doek fijner, die past altijd, een draagzak ( BV bondolino, manduca, beco, boba, allemaal via bv babybij.nl te bekijken ) past vaak niet vanaf dag 1. Ik heb de eerste 9 maanden altijd met doeken gedragen en vanaf die leeftijd ongeveer altijd met mn manduca, op de rug. Ideaal! We dragen onze dochter van 16 maanden nog dagelijks, ze weegt nu al 12 kilo.
Aaaah dank jullie wel allemaal !!!! Echt superbedankt heb er heel veel aangehad! Ik ga nu dus gewoon inderdaad op zoek naar een 'videofoon' ipv eengewone babyfoon, hoop dat ik hem ergens vind waar het redelijk betaalbaar is. Een actie ofzo. En van die combi cotti ben ik nu eigenlijk ook wel een beetje af door jullie reacties, ga gewoon een lekkere comfortabele grote draag(knoop)doek aanschaffen !! enorm bedankt voor de hulp !!!!!!!! xxxx
Ik heb nog een knoopbare draagdoek liggen, eigenlijk nog nieuw te noemen...Heb hem welgeteld éénmalig gebruik, slechts een uurtje... Mijn zoontje vond het niet fijn (bleek uiteindelijk iets medisch, maar dat terzijde...) Het is de antraciet, maat M van draagdoek.nl. Inclusief duidelijk instructieboekje. Nieuwprijs is 52,95 euro. Voor 35 euro mag hij weg... Ik weet niet wat de 'ervaren'draagdoekmoeders van dit doek vinden? Ik vond hem wel fijn, maar kan hier niet echt over oordelen, aangezien hij dus maar één keer is gebruikt...
Wij hebben een by kay draagdoek, echt ideaal. Het knopen is wel even lastig maar als je het eenmaal door hebt lukt het prima. Ook kan je op verschillende manieren dragen, je krijgt er een boekje bij maar online is ook genoeg te vinden. Wij hebben de babyfoon bijna niet gebruikt, die van ons stoorde op die van de buren zodat wij hun kind hoorden en niet de onze. Wij hebben overigens een gewone, geen beeld.