roken en de kleine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tinkerbell81, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie dat allemaal doen...wij roken zelf niet; maar in de familie zijn best wat mensen die roken. Nu mogen ze zowieso bij ons thuis niet roken (nooit en straks al heleeeemaal niet als de kleine er is). Maar hoe doe je dat als je bij familie op bezoek bent en er wordt gerookt; ik vind het echt geen fijn idee dat dat gedaan wordt waar eenbaby bij is. Bij mijn schoonvader en mijn schoonstiefmoeder (?) rookt bijn aheel de familie, moet ik dan bij hun thuis gaan zitten bepalen dat iedereen dat maar fijn buiten moet gaan zitten doen?

ben benieuwd hoe jullie dat oplossen...?

groetjes

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :( hmmm, dat is lastig zeg! Je wilt natuurlijk het beste voor je kindje (lees; niet in de rook zitten), maar je wilt wel graag op visite kunnen. Ik zou denk ik toch vragen of ze in de tijd dat de kleine op visite is, dat dan aub buiten zouden willen roken.

Ik denk dat de meeste mensen daar toch wel begrip voor hebben?

groetjes Setje

3. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    wij roken beide wel maar doen dit niet waar de kleine bij is we gaan meestal naar buiten en soms op de gang dan heeft de kleine er ook weinig last van.
    zodra we bij mijn moeder of opa en oma op visite gaan dan word daar wel binnen gerookt maar gaan ze automatisch al in de keuken staan met de deur op een kiertje en blijf ik in de huiskamer met de kleine.
    je kleine 100% uit de rook houden zou heel moeilijk zijn denk ik want dan kan je helemaal nergens meer heen en als er thuis niet gerookt word en hij zit maar heel af en toe in de rook is dat helemaal geen probleem.

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij tolereren het absoluut niet dat er bij Lotte in de buurt wordt gerookt! De mensen bij wie we op visite gaan (ouders-schoonouders) weten ook dat ze dan maar ergens anders moeten gaan staan.

Ook thuis wordt niet gerookt, toen ik nog rookte stond ik altijd buiten en dat gold/geld voor iedereen die op visite kwam.

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik vind niet dat je mensen in hun eigen huis kan verbieden om te roken.

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D Vragen staat vrij toch!? Nee heb je, ja kun je krijgen. Dan heb je het iig geprobeert.

groetjes Setje

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Verbieden klinkt zo negatief :p Wij hebben nadrukkelijk uitgesproken dat we Lotte niet in de rook willen hebben, het is heel simpel, wordt er gerookt dan komen we niet. Ik vind niet dat kleine babylongetjes de dupe moeten zijn van de slechte gewoonte van een ander.

Elke weldenkende volwassenen zou hier rekening mee moeten houden

8. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ja vragen kan altijd natuurlijk maar als mensen zoiets hebben van ja hallo dit is mijn huis en ik ga niet waneer je op visite komt uren niet roken of in de regen buiten staan dan zou ik dat ook begrijpen en dat is voor mij dan ook geen reden om niet te komen.
    ik zit zelf ook op dansen en mijn vriend en kleine gaan dan ook mee omdat hij dat leuk vind om te zien daar word ook gerookt.
    en als je je kleine 100% uit de rook wil houden dan is de enige optie om thuis te zitten want overal waar je komt word gerookt.

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik denk idd dat we gaan doen wat wendy zegt...verbieden zal ik idd niet doen bij een ander (bij ons wel) dus dan maar zeggen als we bij een ander zijn dat we liever niet willen dat er bij de kleine gerookt wordt en als ze daar dan geen gehoor aan geven dan gaan we weer naar huis....(want ik wil echt niet dat ons kindje straks tussen die ongezonde rook zit) ... lijkt me alleen lastig wat de reacties zijn...hoop wel dat er begrip voor is...

10. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Mijn schoonouders roken ook en zij willen zelf ook niet dat Cyenna in de rook zit, dus als wij er zijn roken ze niet of buiten.
    Als ze op bed ligt daar (boven), dan roken ze wel beneden.

En hier in huis wordt sowieso niet gerookt.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij roken wel maar dan in de keuken of buiten
    maar je kunt je kindje niet helemaal afschermen tegen de rook je gaat vast wel s als je de stad in gaat bijvoorbeeld ergens eten en er is geen anti rokers ruimte krijgt je kindje het ook wel of gaan jullie dan niet daar eten

als je op visite gaat je kunt je familie wel vragen niet te roken als de kleine er is maar dan hebben ze wel gerookt voor dat jullie er waren duzz an krijg ie het ook wel binnen je kunt je kindje nooit helemal afschermen

of heb k het verkeerd

12. Niet meer actief

Ja en dan kom je in de mac donalds en zit de roker en niet roker zo dicht bijelkaar en krijg je als roker commentaar of niet zou willen roken bij de baby (even voor de duidelijkheid ik ben geen roker) ik vraag dan altijd of HUN aan een andere tafel kunnen gaan zitten, maar voor het voordeel van de niet rokers tegenwoordig mag je nergens meer roken, ik ben met een rokende moeder opgegroeid en zij rookte niet als we op schoot zaten maar wel gewoon in dezelfde kamer ben er niet slechter op geworden al zal ik het zelf niet doen, ik zal zorgen dat er een beetje ruimte tussen de baby en de roker is maar meer paniek als dat ga ik niet maken.

13. Niet meer actief

Bij mij in de familie roken alleen mijn opa en oma en oom en tante..
    Omdat mijn moeder, broertje, zusje en ik astma hebben werd er zowiezo altijd al buiten of niet gerookt..dus nu met dhani erbij gelukkig geen problemen wat dat beteft..

Bijna alle vrienden van ons roken ook, maar die roken gewoon buiten als wij er zijn..

bij ons in huis mag er niet gerookt worden..

14. Niet meer actief

Misschien kun je het er met je schoonouders over hebben en uitleggen dat je liever niet hebt dat er gerookt wordt waar de kleine bij is..zullen ze toch wel begrip voor hebben?

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik zou ook vragen of ze buiten zouden willen roken en anders gaan we niet op bezoek. Gelukkig rookt bijna niemand in onze familie en vriendenkring.
    Ik vind vooral als ze zo klein zijn dat je er rekening mee moet houden. Als ze wat groter zijn voorkom je toch niet dat ze wel eens in een ruimte zijn waar gerookt wordt. Dan zou je ook nooit meer iets kunnen gaan drinken of eten buitenshuis.
    Maar hopelijk gaan ze snel het rookverbod in laten gaan in cafe/restaurants.

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon beleefd vragen, of ze niet willen roken, als jij er bent.
    Willen ze dit niet, ging ik er ook niet heen.
    Makkelijk zat.

17. Sassa

Sassa Lid

5 jun 2006
    56
    0
    6
    in een winkel
    noord holland
    ik vraag gewoon of ze er rekening mee willen houden en niet roken als zij er is .. ze is nog zo klein en wij roken ook niet ..
    als ze er geen rekening mee willen houden in hun eigen huis .. is hun goed recht maar dan blijf ik thuis met de kleine.. want dat is dan mijn goed recht...
    later zullen er vast wel situaties zijn waar t niet te voorkomen is amar zolang ik er nog wat over te zeggen heb .. gebuerd t gewoon niet ..

18. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Tja, dit blijft een hele discussie.

Ik rook niet, mijn man wel..... Wanneer onze Rick beneden is wordt er in ons huis niet gerookt, of mijn man gaat op zijn werkkamer zitten (helemaal boven). Als Rick in bed ligt rookt mijn man wel....is niet helemaal naar mijn zin, maar goed. Het weerwoord van mijn man is: jij wandelt iedere dag met die kleine langs de drukke straat....wat krijgt hij dan allemaal binnen aan uitlaatgassen etc.? Daar heeft hij dan wel gelijk in. Maar goed wij hebben dus dit "compromis".....(alhoewel ik dus liever had gezien dat mijn man dan maar buiten ging roken, maar ja).

Wanneer we bij familie zijn, gaan de rokenden wel naar buiten (en dan gaat mijn man ook mee :confused: :( ) en wanneer we bij mijn ouders zijn rookt mijn moeder of niet, of ze doet het in de keuken onder de afzuigkap.

19. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wij vroegen het ook gewoon van te voren. En als er gerookt werd dan bleef Lars thuis en ging 1 van ons 2.

20. sim

sim Niet meer actief

tja, ik zeg het wel gewoon, dan maar een bitch. en roken op een andere plek maar in de zelfde ruimte is het zelfde als plassen in een zwembad.

maar goed het ligt er natuurlijk aan hoe je het vraagt, ik vraag gewoon of ze niet willen roken waar elijah bij is..

Deel Deze Pagina