Hallo allemaal, Wij vechten al een aantal maanden met onze kleine prinsesje en haar slaap. Overdag kan het wel eens raak zijn en dan slaapt zij maar 2 keer 10 minuten ofzo maar meestal slaapt ze 2 a 3 keer een half uurtje of in haar eigen bedje na een voeding ( borstvoeding) of in de draagdoek of buggy. s'avonds krijgen wij haar niet meer in bed, sinds dat zij overgegaan is van wieg naar ledikant kunnen we haar amper in haar eigen bed leggen. Ook ligt het op het zelfde plekje naast ons bed en is er verder niks veranderd. Zij huilt alles bij elkaar en we halen haar er dus weer uit. Wij ( vooral ik) hou niet van het 5/10/15 minuten laten huilen want dat hoort niet zo, heeft ook niet bij ons oudste gewerkt. nu is het dat als we rond 22/22:30 naar bed gaan dat ze dan mee gaat en in ons bed aan de borst in slaap valt en dan kan ik haar pas overzetten naar haar bed en zelf gaan slapen maar de laatste tijd zodra dat we met haar op ons bed gaan liggen zet ze het op met krijsen en wil ze niet eens drinken... het lijkt meer op dat ze gewoon echt niet wil slapen maar ze moet toch een keer moe zijn? Zij komt maar een keer per nacht voor een voeding ( op een gewone nacht dan haha) Heeft iemand tips voor ons? Ik wil heel graag mijn avonden terug zodat ik ook aandacht aan mijn hobbies/ mijn man of oudste zoon ook kan geven.
Heeft ze misschien last van verlatingsangst? Of tandjes? Hier ook een draakje dat heel slecht slaapt en rond 8 maanden ging het plots een stuk slechter. Echt NIET willen slapen. We hebben heel wat uurtjes met hem rondgewandeld 's nachts. Nu is hij 9 maanden en gaat het 's avonds weer iets beter. Overdag is weer een ander verhaal. 😉
Wat vervelend! Hoe was de wieg? Was die rondom bekleed? Misschien dat dat wat geborgenheid gaf. Nu ligt ze natuurlijk in een soort open ruimte. Zit er veel verschil qua matras? Toen wij overgingen van wieg naar ledikant sliep ze ook wat slechter. Dit kwam door de aerosleep. Die was natuurlijk een stuk harder dan het zachte matrasje in de wieg. Hier trouwens wel de wieg langzaam afgebouwd.
Lijkt mij ook echt vervelend dat je geen avond meer voor jezelf hebt. Lijkt mij dat ze echt dood op moet zijn. Dat huilen begrijp ik. Maar ik ken heel wat babies waaronder mijn dochter die soms echt even huilt voordat ze in slaap valt. Ik weet gewoon wanneer ik haar dan direct weer oppak ze klaar wakker is en we van voor af aan beginnen. Is in bed leggen niet een optie maar dat je er bij blijft ondanks dat ze huilt. Zachtjes wrijft en dat ze weet dat je er bent? Maar toch in haar bedje ligt? Hier huilt ze ook wel eens een paar minuten maar dat laat ik echt ze slaapt dan wel en dat is dan kiezen tussen twee kwaden. 3 minuten huilen en slapen vanaf 7 uur in de avond of de hele avond met haar op zitten.