Hoe lang duurt dit ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Heb het zo te doen met me kleine man .
    Gister avond rond 7 uur begonnen met krijsen en niet meer gestopt de hele nacht . Steeds 5 minuutjes opschoot slapen en weer krijsen en zo door ! Bij de hap geweest waarschijnlijk oorontsteking . Hij kon niet zo heel goed kijken want me arme schat was hysterische .

Hij heeft 38,9 graden koorts .
    Ik geef hem om de 4 uur een zetpil .
    Kan ik nog wat doen ?
    En hoelang kan dit duren ?
    Moet ik nog naar de ha voor een ab kuurtje of is dat niet nodig .

Vind het echt verschrikkelijk , zo zielig en ik weet hoe pijn het doet .
    Kon je de pijn maar van ze overnemen he:(

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

AB krijgen ze pas als er na 3 dagen nog geen verbetering merkbaar is. Tot die tijd is het bij oorontsteking toch echt eerst even aankijken of het lijf het zelf oplost.
    Qua zetpillen: om de 4 uur? Welke sterkte heb je dan?

Wat je verder kunt doen: goed sprayen met een zoutoplossing, (gewoon verkrijgbaar bij de drogist) en bedje ophogen, zodat de druk op de oortjes afneemt.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is om de 4 uur een pijnstiller niet te snel? Of wissel je tussen perdolan en nurofen?

Verder zoals hierboven gezegd bedje ophogen, neus spoelen en eventueel nessivine om het neusje goed vrij te houden.

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Bedankt voor de reacties ,

Zetpil om de 4 uur is inderdaad teveel .
    Toen ik het aan de hap vroeg zei hij dat ik dat zelf vast beter zou weten . En ik had ze los in mijn tas , dus geen verpakking meer met gebruiksaanwijzing . Dus nu heeft hij de hele nacht en ochtend om de 4 uur gehad , zou dit erg zijn ?

De koorts zakt niet verder dan 38,8 ook niet met een zetpil . En na 4 uur is zijn temp. weer 39 .
    Heb toch maar even een afspraak gemaakt bij de ha.

Wat heb ik het te doen met hem zeg . Knal rode wangen oogjes op half 7 en de tranen stromen de hele tijd over zijn wangen . Wat erg zeg om je kind het zoveel pijn te zien .

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb druppels die je in het oortje kunt doen zit verdoving in zodat er wat beter geslapen kan worden . Komen gewoon bij de drogist vandaan apotheek verkoopt ze ook

6. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd heel zielig meid! Ons zoontje heeft het 1 X gehad toen hij een maand of 8 was. Ik gaf ook om de 4 uur een zetpil. Hij wilde alleen maar rechtop gehouden worden met name s'nachts was een drama. Zodra we hem in bed legde begon hij met krijsen. Het enige wat hielp was in de kinderwagen zitten en lopen, dit heeft m'n man 3 nachten gedaan toen was het ergste voorbij. Sterkte meid, heel vervelend!

7. raspberry

Hoe oud en hoe zwaar is hij en welke sterkte paracetamol heb je gegeven? Over het algemeen wordt in de gebruiksaanwijzing geadviseerd niet korter dan 6 uur tussen de zetpillen te hebben en max 3 per etmaal. Dat kan wel hoger, (Caitlyn krijgt hier vanwege haar hartritmestoornis 4 keer 120 mg sinds ze over de 6 kilo is, heeft KA toen uitgerekend dat dat qua gewicht mocht), maar heel veel hoger is niet zo handig.
    AB bij oorontsteking werkt overigens alleen als de ontsteking bacterieel is. Vaak loopt een virale ontsteking uit op een bacteriele, als de ontsteking aanhoudt en de koorts en pijn blijven, en werkt AB dan dus pas in dat tweede stadium van de oorontsteking. Niet te snel mee willen starten dus, ook als je huisarts nu wel direct AB meegeeft, tenzij hij al even verkouden was voor de ontsteking begon, (in dat geval is de verkoudheid vaak uitgelopen op een bacteriele oorontsteking).

En ja, 't is heftig, die pijn :( Thirza heeft mij ooit met een virale variant aangestoken en ik verging echt van de pijn toen :( Wist direct weer even waarom ik ze absoluut niet in hun eentje laat huilen als ze dat hebben.... :(

8. raspberry

O, bij Caitlyn werkt kindernurofen (drankje) soms beter dan paracetamol. Kun je gewoon zelf kopen bij de drogist en de dosering uit de bijsluiter aanhouden dan.

Deel Deze Pagina