Tandjesdrama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 9 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Sinds 21 oktober is N bezig met een recordpoging: snel tandjes groeien. Eerst kwam linksboven haar snijtand, toen haar linker voortand boven, vervolgens een snijtand linksonder en een voortand linksonder. Nu voel ik bobbels waar deze tandjes rechts komen.

In het begin was er pijn: koude bijtring, gewone bijtring, chamodent.
    Toen was er zure poep: bepanthen.
    Vervolgens flinke koorts: paracetamol.
    Nu lijkt er overgeven te zijn... Valt natuurlijk niks aan te doen. Ze heeft geen koorts, is vrolijk, drinkt (tot nu toe voldoende). Ik wist alleen niet dat dit er ook bij kon horen :oops: Iemand hier ervaring mee? Of schaar ik het onder tandjes terwijl het iets anders is? o_O

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier al 8 tandjes maar hele hoge koorts en overgeven hebben we nog niet gehad. Maar dat kan per kindje anders zijn natuurlijk. Succes!!

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Klinkt als vanalles tegelijk. Andere poepluiers horen ook niet bij tandjes maar wel bij een buikgriepvirus (dit weet bijna niemand trouwens). Hier ook altijd alles tegelijk. Dan is hij weer beter na een week ellende en verrassing! Twee tandjes.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Klinkt mij als een buikgriepje en tanden tegelijk.

5. Blijdorp

Ja ik weet t, komt allemaal niet van de tandjes maar door dat de weerstand omlaag gaat als tandjes doorkomen en ze dan alles oppikken. Maar had veel gehoord maar overgeven niet.
    Buikgriep is dan wel een bizarre: 1 nacht 3x overgeven, 1 avond 1x overgeven en verder nergens last van?

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.010
    113
    Hoge koorts en enorme ranzige luiers als bijverschijnselen klinkt bekend. Die luieruitslag kregen we hier super goed bestreden met zinkoxydesmeersel (ook wel zinkolie genoemd) bij de apotheek met een nacht al enorme verbetering. Kost iets van 3.49 maar je hebt maar weinig nodig en t werkt top!

Overgeven herken ik er niet van. Hier wel een refluxkind maar overgeven heb ik dr twee keer zien doen. 1x met een paar weken oud en dat er een golf melk uit kwam na eerst angstig piepen, paar weken terug dat ze ergens een stickertje had gevonden (ik heb helemaal geen stickers ook nooit gehad?!?) en had getracht op te vreten en die probeerde op te hoesten tot overgeven aan toe.

Of koorts en die luiers er wel of niet direct aan verbonden zijn, je zult ze toch in de gaten moeten houden en per saldo gaat t hand in hand. Dus officieel hoort t er misschien niet bij, in de praktijk komt t geregeld samen.

Welliswaar niet direct door de tandjes maar indirect door de verminderde weerstand.

Hier werkt heel paracetamol niet bij pijn, dus wij geven ibu als ze er echt flink last van heeft. Ze is aan beide kanten niet met dr hoektand maar met die er achter bezig, tis geen kies maar die twijfelaar. Zeg maar de 4e vanuit t midden van de onderkaak. Dikke bulten aan beide kanten...dikke tranen en ellendig dus.

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hier ook echt goed naar ervan, maar hij krijgt boven zijn hoektandjes door en onder ook 1 hoektandje...dus hij zal we last hebben van 3 tandjes tegelijk.
    Overgeven nog niet, maar wel veel jengelen en hangerig.

8. Blijdorp

Het is hier sinds 21 oktober bezig...Van eerste puntje van eerste tandje tot nu het puntje van het 5e tandje :mad:6e is al een bobbel

Deel Deze Pagina