koorts,wel of niet naar verjaardag toe gaan ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nancy1981, 21 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje ( volgende week 8 maanden ) heeft sinds 3 daagjes koorts
    We denken dat zijn 3e tandje er aan komt.
    Afgelopen donderdag was zijn temperatuur 38.6 ik heb hem toen een zetpil gegeven.
    vrijdag middag was het 38.4 en voor de zekerheid een zetpil gegeven en tegen de avond toen het bedtijd was was zijn temperatuur 38.9 zetpil gegeven en in bed gelegd.
    Vanochtend was zijn temperatuur 37.9 en net toen ik hem ging temperaturen was het 38.1.
    Vandaag word de man van mijn moeder 50 en hebben we vanavond feest.
    Maar ik twijfwel of we er wel heen moeten gaan met ons zoontje.
    Hy komt niet ziek over en is ook niet huilerig,hangerig of suf.
    Hy is eigenlijk even speels en vrolijk als altijd alleen dan dat hy wat warm aanvoelt en koorts heeft.
    wat zouden jullie doen ?

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hmmm moeilijk...als het gewoon overdag is en hij zich gewoon ok voelt en je niet te druk met hem gaat doen en hij gewoon kan slapen alss hij wilt dan is het denk ik geen probleem, als je hem ervoor wakker moet houden zou ik het persoonlijk niet doen...of als het heeeel druk is dan ook niet..

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond

Het is pas vanaf 20.00 uur vanavond.
    Normaal ligt hy altijd tegen 19.00 uur in bed.
    Nu is het zo dat hy normaal gesproken als we s,avonds ergens op visite zijn en hij om 18.30 uur zijn flesje heeft gehad,hy om 19.00 uur in slaap valt en in zijn kinderwagen verder slaapt totdat we naar huis toe gaan.
    Daar is hy gelukkig wel makkelijk in
    Maar vind het wel moeilijk keuze.
    Heb zoiets van mijn kind gaat voor en als hy straks flinke koorts mocht hebben ga ik absoluut niet en blijven we thuis.
    maar omdat het tot nu toe 38.1 is en hy vrolijk en speels is en in de kinderwagen kan slapen twijfel ik.
    Er zullen ongeveer rond de 40 mensen komen vanavond en ze willen allemaal het voetballen zien

4. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Ik persoonlijk vind dan een feest met een man of 40 dan veel te druk. Al is je kleine helemaal fit heeft dit al veel impact, laat staan als je koorts hebt.
    Ik kijk ook altijd naar mezelf. Als ik koorts heb kan ik ook minder hebben en heb dan ook vaak wat hoofdpijn. Zelf moet ik er dan niet aan denken om naar een groot feest te gaan, dus ga er dan van uit dat mijn kind dat ook niet prettig vind.

Probeer een oppas te regelen of ga even om de beurt naar het feest, al is dat dan niet zo gezellig.

Succes met je beslissing en mocht je naar het feest gaan, een hele fijne avond.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    Ik vind het moeilijk om te zeggen, want ik zou Jesper sowieso niet 's avonds meenemen naar een verjaardag. Naar mijn mening horen ze dan in bedje.

Maar aangezien je het anders sowieso zou doen en hij lijkt zich niet slechter dan anders te voelen, zou ik nu ook gaan. Gaat het niet, kun je altijd weer naar huis neem ik aan? En is er een rustig plekje waar je hem neer kunt leggen?

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hm kan je niet echt helpen bij het maken van een keuze voor je; onze kleine boef nemen we nooit savonds mee ergens heen, die gat gewoon slapen tussen 1900 en 1930...dus sja ook al zou hij niet ziek zijn zou ik dat dus persoonlijk niet doen...tenzij er een lekker bed staat natuurlijk en hij gewoon in zijn ritme verder kan..maarja dan heb je nog welk 40 mensen die allemaal gaan joelen en toeteren en weet ik t wat als er gescoord wordt...
    zou het zelf doen zoals vanes;regel een oppas...
    succes met je beslissing en beterschap voor je kleine mannetje

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik had gewoon een oppas geregeld, neem aan dat het niet al te ver is, dan kan je zo thuis staan mocht de oppas het niet vertouwen. Meenemen zou ik niet doen, vind het te laat om op dat tijdstip met een kind te zeulen en helemaal als hij niet helemaal fit is is de beste plaats gewoon zn eigen bedje denk ik.

8. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond

Normaal hebben we altijd een oppas omdat ik het niet prettig vind om onze zoon s,avonds ergens mee naar toe te nemen omdat ik ook van mening ben dat hy zijn rust hard nodig heeft en in zijn bedje hoort.
    Maar aangezien het feest word gehouden bij mijn moeder in de zaak en zij zelf boven de zaak woont waar ik hem dan ook eventueel in bedje kan leggen zouden we hem gewoon meenemen.
    onze vaste oppas is namelijk zelf vanavond op het feest aanwezig en onze andere twee oppassers konden vanavond niet.
    Ik kijk ff aan hoe het met zijn koorts is want over het algemeen is hy gewoon even fit als altijd.
    Mocht zijn temperatuur boven de 38 uitkomen dan blijven we thuis met hem,want normaal komt de koort s,avonds meestal bij hem opzetten.
    En mijn man zegt net dat hy het fijner vind om thuis te blijven zodat hy wel goed het voetballen kan volgen dan met 40 personen te kijken want dan kan hy de wedstrijd tog niet helemaal volgen.
    Denk dat we maar thuis blijven en de kleine lekker gewoon om 19.00 uur naar zijn bedje toe gaat of hy nou koorts heeft of niet

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb daar een keer de dokter voor gebeld voor een soortgelijke vraag... maar een kindje dat enkel en alleen koorts heeft mag gewoon weg, zelfs naar buiten. Kijk alleen goed naar je kindje als hij het niet "fijn" heeft zou ik echt niet gaan/naar huis gaan.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou zelf ook niet gaan als ik koorts had en voor mijn dochter zou ik dan thuisblijven.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.871
    113
    Ik zou thuisblijven, jammer inderdaad dat de oppas ook niet kan.

12. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    hoi

ja inderdaad jammer dat de oppas niet kan,maar ik denk en weet eigenlijk wel zeker dat ik me dan niet op mijn gemak zou voelen als wij op het feest zouden zijn en ons zoontje thuis met koorts.
    We hebben dan vanmiddag nog eens de temperatuur gemeten en deze was 38.6 en hebben direkt besloten om thuis te blijven.
    Nu heeft hy om 19.00 uur zijn flesje gehad ( half uurtje later dan normaal.had namelijk nog geen honger ) en normaal valt hy dan in slaap maar nu niet.
    Hy is blijven huilen tot ongeveer 20.15 uur en vanavond was hy dan ook voor het eerst huilerig en hangerig.
    Ben blij dat we lekker met hem zijn thuis gebleven.

Deel Deze Pagina