koorts zakt niet na pcm..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon is ziek. Het begon gisteren avond al met 37.8 maar verder niet ziek. Vanmorgen om 8.00 was hij echt niet lekker en had hij 38.8 toen een zetpil van 120mg. Gegeven maar dat hielp niks hij werd alleen maar zieker en om 12.00 was zijn temp 39.5. Toch maar naar de apotheek gegaan om 240 mg te halen het mocht wel zei ze maar omdat hij maar 9.2 weeg moet 120mg ook genoeg zijn..

ik denk dat hij een kies krijgt binnenkort maar kunnen ze daar echt zooo ziek van zijn of is dit wat anders??
    En is het normaal en niet gevaarlijk dat de koorts niet zakt?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Van een kies krijgen kun je zeker ziek zijn/koorts hebben. Officieel wel niet, zeggen ze, maar hier was/is het ook altijd het geval, ook bij tandjes.

Koorts stijgt ook in de loop van de dag. Kan dus heel goed dat in de loop van de dag, een paar uur na de paracetamol de koorts weer oploopt.

Als je je zorgen maakt of twijfelt of het die kies is, zou ik gewoon even de huisart/HAP bellen om te overleggen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat koorts niet daalt van pcm is volgens mij niks zorgwekkends en van kiesjes kunnen ze goed flauw zijn. Maar bij doorkomende kiesjes komen ook gemakkelijk andere dingen om de hoek kijken: virusje erbij, verkoudheidje erbij die dan weer gemakkelijk over kunnen lopen in een oorontsteking.
    Dat is allemaal niet gevaarlijk verder, maar zeker een oorontsteking is wel heel erg pijnlijk. Als hij veel naar z'n oortjes grijpt, zou ik voor de zekerheid die even laten checken, dan weet je het maar en kun je de pijn behandelen met pcm.
    Vanaf 8 kilo mogen ze 3 keer daags 240 trouwens.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    We zijn net toch even naar de hap geweest omdat hij steeds zieker werd en steeds meer moest huilen. Hij heeft om 14.00 een zetpil van 240mg gehad en die hielp beter daar is de koorts wel van naar beneden gegaan.

Hij heeft wel een middenoor ontsteking maar dat moet met pcm binnen 3 dagen overgaan..

5. raspberry

Nou, oorontsteking gaat van pcm niet over :) Maar meestal lost het zich vanzelf op en als er na 3 dagen nog geen verbetering is, krijg je AB. Dat krijg je niet direct, omdat kids anders om de haverklap AB zouden krijgen en dat is niet wenselijk, zeker niet als je weet dat oorontstekingen zich erg vaak vanzelf weer oplossen.
    Maar, zoals ik al zei, oorontsteking doet echt gruwelijk pijn, dus echt even elke 8 uur die 240 zetpil geven!

Wat je even nog extra moet doen, is z'n neus goed sprayen: dan kan het vuil er via de neus uit en ben je het snelste van de oorontsteking af.
    Verder bedje even ophogen, zodat de druk op z'n oren niet zo erg toeneemt als ie ligt.
    Beterschap!

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Haha dat bedoelde ik ook.. het moet vanzelf overgaan met pcm erbij geven tegen de pijn..

bedankt voor je tips! Neussprayen deden we al omdat hij verkouden is..

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Beterschap voor je zoontje!

En lekker de 240 mg zetpil geven.. Mijn meisje woog krap 9 kilo maar kinderarts zei dat 10 kilo op de verpakking staat omdat fabrikanten het op safe moeten spelen.. Kon volgens hem niks geen kwaad ;)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    PCM is advies 60 mg per kilo per dag.
    Bij 9 kilo is dat 540 gram. Dat zijn ongeveer 4-5 van 120 of 2 van 240. De eerste kun je dan iets meer verdelen..

9. raspberry

Kinderarts heeft hier destijds voor ons uitgerekend dat vanaf 8 kilo 3 keer 240 mocht. Uiteraard niet lange tijd achter elkaar geven, maar zeker bij oorontsteking is dit wat ze qua gewicht dus mogen hebben.

Deel Deze Pagina