Koorts/zetpil * spoed*

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jada08, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Jullie zijn dan idd 'gezegend' met een behoorlijke portie ellende de afgelopen tijd :(
    Moest hij overgeven van de zetpil? of van de antibiotica? Als het van de antibiotica was, zou ik desnoods die even laten, maar wél de zetpil doen.
    Tja... weet je... dit zijn altijd van die afwegingen die je eigenlijk alleen zelf kan maken, het is jullie kleine en jullie weten precies hoe de situatie nu is..
    Wij kunnen je alleen adviseren, helaas...

succes meis!

@ mama73: hihi, idd toevallig ;) ook wel eens fijn als mensen het eens zijn op het forum, haha

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja krijgt ind via een spuitje, misschien is het een idee om het hem zelf te laten proberen.

Drinken ging vanmorgen slecht maar vanmiddag gelukkig een stuk beter. Heeft vandaag ongeveer rond de 500 ml gehad. Niet veel maar wel voldoende om niet uit te drogen.

Om 19.00 heeft hij wel wat binnen gehad, hij moest wel overgeven maar het leek meer op slijm, was niet wit van de antibiotica

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    #23 jada08, 17 feb 2011
    Laatst bewerkt: 17 feb 2011
    Ja ons portie hebben we wel even gehad. Mijn andere mannetje is gevallen in het zwembad. hierdoor had hij een bovenbeenbreuk, hij moest 3 weken in tractie hangen. Wel sneu, nu is hij net thuis en is zijn broertje zo ziek.

Hij moest spugen van de antibiotica.

4. MamaMarije

Jeetje zeg... heftige weken zo hoor! Ik hoop dat je wat kunt met de tips van mama73 voor de antibiotica en uiteraard dat je mannetje zich snel weer beter voelt. Dan gaat het met papa en mama vaak ook al een stuk beter ;)

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dank je wel! We hebben even overlegt en mijn man gaat rond 1 uur op bed en geeft hem dan nog even een zetpil. Hij is dan wel even wakker maar is de angst voor misschien een koortsstuip weg.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Vind het toch fijn om even andere reacties en meningen te horen.

Nogmaals bedankt en weltrusten alvast

Liefs Jada

6. fafje

fafje Niet meer actief

mij is verteld dat als de koorts heel hoog is...je beter na 2 uur nog een zet pil kan geven...omdat de koorts dan zakt...en anders ioneens weer te hoog omhoog schiet, wat een koortsstuip kan veroorzaken..

7. MamaMarije

Dat lijkt me een goed plan, zo ga je zelf ook wat geruster de nacht in.

Ik hoop dat jullie een relatief rustige nacht hebben! En zoonlief natuurlijk ook ;)
    Welterusten alvast!

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je bedoeld dat er dan maar 2 uren tussen zit?

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dank je wel! We beginnen hem nu net te horen op de babyfoon.....

10. fafje

fafje Niet meer actief

ja omdat het na die tijd gezakt is die koorts...in principe werkt ehet toch na een half uur ofzo...en dan moet het de koorts wel gezakt hebben an 2 uur stijgt ie dan weer....
    maaja mijn kindje is jonger...die krijgt wellicht een lagere dosis van die zetpilletjes???

11. MamaMarije

Ik zou voor 'het aantal uur tussen 2 zetpillen' het advies uit de bijsluiter óf het advies van je huisarts aanhouden, eerlijk gezegd. Ik moet zeggen dat ik 2 uur ertussen erg weinig vindt!

Maar dat kan aan mij liggen, ik ben natuurlijk ook geen dokter... :)

12. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    En? Hoe is het gegaan vannacht? Hoop niet dat je na 2 uur weer een zetpil hebt gegeven; een zetpil werkt minimaal 4-5 uur. Die antibiotica moet hij wel echt krijgen! Probeer hem overdag, als de koorts niet te hoog is wat minder antibiotica te geven, vaak slaat de antibiotica na 3 giften al een beetje aan.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lief dat je er naar vraagt. Hij heeft goed geslapen. Mijn man is om 1 uur bij hem geweest en heeft aan zijn hoofdje gevoeld maar hij gloeide niet. Dus hij heeft hem laten slapen. Vanmorgen was hij om 9 uur wakker en had een temperatuur van 37.7. Dus de nacht heeft hem goed gedaan.

Hoe bedoel je minder antbitioca geven? Hij moet namelijk 3x per dag 3 ml hebben. Net weer een strijd hoor, vind het zo sneu voor hem.

14. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Sorry; ik bedoel natuurlijk minder paracetamol; wil me helemaal niet bemoeien met het antibiotica beleid; gewoon blijven geven. Maar bij 37.7 kan je wel even wachten met de paracetamol. Fijn dat het zo goed is gegaan.

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja vermoeden had ik al dat je paracetemol bedoelde. Hij heeft toen hij wakker werd wel 1 gehad, we kijken de dag even aan. Word hij weer minder dan krijgt hij vanmiddag nog 1 en anders voor het slapen gaan pas.

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Idd zo heb ik het ook geleerd...
    En zelfs liever elke keer 120 geven om het beter te verspreiden...

17. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    En? Mannetje aan het opknappen? Hij heeft een goede moeder!

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat lief haha. Word er stil van.

Ja hij knapt wel, geen koorts meer. Wel heel veel hoesten en veel snotterbellen. Maar ben allang blij dat de koorts weg is. Zoals je gister zei heb ik hem geen paracetemol meer gegeven overdag alleen voor de nacht nog. Zodat hij lekker kan slapen.

Deel Deze Pagina