Hallo, Ik gebruik multizwanger zijn van de Etos dat zijn voedingssuplementen. Hierin zitten vitaminen, mineralen, kruiden en vetzuren Nu staat er dat je er 2 per dag moet slikken. Ik ben nu 3 dagen gestopt met 2 per dag omdat ik gelezen had dat je misselijk kan worden van multivitamnen. Omdat ik s morgens en s middags erg misselijk ben heb ik dus 3 dagen alleen s avonds 1 capsule ingenomen. Ik ga nu kijken of het werkt 9ik heb het idee dat het iets werkt) Alleen nu mijn vraag. Is het erg dat ik er maar 1 slik? Of moet ik er toch maar 2 slikken? Of krijg ik zo wel genoeg binnen?
Er wordt aangeraden om in ieder geval de eerst 12a13 weken foliumzuur te nemen. Dat zit waarschijnlijk wel in die tabletjes. Daarna hoef je niks meer te slikken. Het mag wel, want doordat je misselijk bent zijn wat extra vitamientje wel handig, als je eten niet je maag voorbij komt.. Met 1 tabletje krijg je dus iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur. Maar je zit al zo dichtbij die 12/13 weken, dat het wel mee zal vallen.. We halen natuurlijk ook nog gewoon vitamines (en die andere zut) uit het eten.
dankjewel. Ja foliumzuur zit er ook in. Volgens mij zit alles erin. Er staat trouwens ook achterop dat het helpt tegen vermoeidheid. mmmm nou niet dus want ik ben erg moe hahaha! Zou het andrs ook kunnen dat ik er 2 inneem voor het slapen? Of heeft dat totaal geen zin? Ik wil het beste voor mijn baby.
je kunt zelfs 1 in de ochtend nemen en 1 'savonds, zo krijg je niet de volle dosis in 1 keer en krijg je toch alles binnen.
hooi ik gebruikte ook de multi zwangerzijn van etos maar ben ermee gestopt want voelde me er niet lekker door. Nu gebruik ik dagravit mama en baby en die vindt ik toch beter dan de multi zwanger zijn..en ze zijn niet zo ontzettend groot. hoef er maar 1tje per dag te slikken.
Het probleem is juist dat degene die ik s ochtends inneem waarschijnlijk voor de misselijkheid zorgt (samen met de hcg) en dat k daarom 3 dagen alleen die van de avond in heb genomen.
hahaha hoef je geen sorry voor te zeggen. Heb ik seriues nooit over nagedacht om een ander te nemen vind ik een super plan. Ga ik straks even andere halen. Dus jij werd er ook niet lekker van?
hahah, nee weet ik maar ik lees regelmatig met mijn zwangere concentratievermogen ergens overheen, baal dan meer van mezelf hihi... ik slik trouwens dagravit mama&baby, zit alles in, hoef je maar 1 pilletje van en ze zijn niet groter dan een m&m, ben er nooit misselijk van geweest
Ik slik Gravitamon. Daarvan heb je maar 1 pil per dag nodig. Van de meeste vitamines en mineralen zit maar 50% van de ADH in. Behalve foliumzuur en vitamine D. Heb ik speciaal voor gekozen want ik eet erg gezond en hoef geen pil waar overal 100% van de ADH in zit.
Hee Ellen, De multivitaminen van de etos (zwanger zijn) zijn vrij zwaar gedoseerd. In principe is 1 per dag ook voldoende en een stuk beter te doen dan 2. dat was tenminste mijn ervaring. Of ze helpen bij zwangerschapsklachten, tsja dat maar minimaal... maar ze helpen wel voorkomen. Er zit namelijk ijzer in wat je HB helpt op peil te houden, foliumzuur is een must in het begin van de zwangerschap en ook Vitamine D en Calcium zijn noodzakelijk voor de botopbouw van je kindje. Deze dingen krijgen we vaak via onze voeding onvoldoende binnen dus zo'n supplement is wel goed.