Hondenpoep?

Discussion in 'Gezondheid' started by Trees, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Kattenbakken verschoon ik niet, vanwege de verhoogde kans op toxoplasmose. Maar hoe zit het met hondenpoep? Kun je daar ook toxoplasmose van krijgen? Als ik onze hond uitlaat, ruim ik haar drollen altijd op met een boterhamzakje. Ik raak ze dus niet aan met mijn blote handen, maar het is weleens misgegaan *bah* :sick: Zul je net zien dat dat de komende tijd dat weer een keer gebeurt. Ik ben dus benieuwd hoeveel kwaad het kan (was natuurlijk wel altijd mijn handen!).

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee!

3. Trees

Trees Niet meer actief

Jij bent snel en duidelijk haha! dank je wel.

4. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    volgens mij hebben idd alleen katten dat!

Maar vond wel dit

"Een vergelijkbare ziekte als Toxoplasmose kan het gevolg zijn van worminfecties bij katten en honden. Zorg daarom voor een goede ontworming van hond en kat. Tijdens, maar ook na je zwangerschap!"

die twee mauwers van mij krijgen morgen meteen weer tabletjes!

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik zet het hier tegenwoordig in de agenda wanneer het weer tijd is voor ontwormen en ontvlooien

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Regelmatig ontvlooien en ontwormen is heel goed, maar een wormbesmetting kan geen miskraam, vroeggeboorte of ernstige aangeboren afwijkingen veroorzaken!

7. Trees

Trees Niet meer actief

Nog bedankt voor de tip over het ontwormen, want we vergeten het nog weleens :oops: Ik ga het ook maar in mijn agenda zitten!

Misschien dat het niet direct een miskraam kan veroorzaken, maar neem liever toch geen risico. Ben nogal panisch om weer een miskraam te krijgen. Daarnaast is het natuurlijk ook beter voor de dieren als we dit wat regelmatiger gaan doen ;)

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hai, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! ik hoop enorm oor je dat het nu allemaal goed gaat.
    kan me je 'stress' om vanalles wel voorstellen.

hondenpoep is vies, en je kunt er wormen van krijgen, maar geen toxoplasmose, voor zover bekend.

een vriendin van me is dierenarts, en zelf net moeder, en zij raadt me wel aan minstens elke 3 maanden de hond te ontwormen nu, en ook goed te ontvlooien (heeft relatie met wormen, schijnt). dat doen we dus maar braaf nu!
    en ik heb mazzel; hier hoef je de poep niet op te ruimen, en als ik ergens ban waar het wel moet, pak ik een schep.

Share This Page