maandje pauze ivm december maand

Discussion in 'Zwanger worden' started by jantje09, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jantje09

jantje09 Actief lid

Jul 19, 2008
    104
    0
    0
    Hey dames,

Zijn er ook meiden die net als ons een maandje overslaan omdat we anders een kindje in december krijgen?
    Aan de ene kant vind ik het onzin, maar aan de andere kant is het voor kindje ook niet echt leuk om rond 5 dec. jarig te zijn, dan weten ze van gekkigheid niets meer te vragen. Hopen dat het de maand erna raak is :)

2. mii1989

mii1989 Bekend lid

Feb 15, 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil liever ook niet in dec. hb 5 verjaaardagen 2x sinterklaas kerst en extra druk op ons bedrijf.. maar ik ja.. als het gebeurd gebeurd het

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Ieder zijn ding natuurlijk..

Maar ik vind een maandje overslaan vanwege feestmaand écht onzin. Zo kun je dalijk voor iedere maand wel wat verzinnen.
    Hetzelfde als je kind in de zomerperiode jarig is..met bv. kinderfeestje, verjaardag..iedereen op vakantie! Of in sept/okt...jongste kind van de klas meestal

En wat als je uitgerekend bent in januari..en kindje wordt te vroeg geboren?

Nee, wij doen daar niet aan..een kindje neem je niet..een kindje mag je krijgen!

Maar goed, snap je beredenering wel..maar is niet aan ons besteedt!
    In ieder geval succes in de volgende ronde

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier nooit pauze genomen
    er is idd voor elke maand wel wat te verzinnen
    hier zelf in juli jarig, is iedereen altijd op vakantie

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou sorry maar ik ga dus echt geen maand overslaan omdat ik niet in December wil bevallen! Vind dit echt zo'n onzin! Je moet allang blij zijn als je een kindje gegunt is!

6. mii1989

mii1989 Bekend lid

Feb 15, 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik begrijp haar wel.. sorry zoals wij hebben op het werk ( eigen bedrijf ) november en dec moeten wij ons geld verdienen en we hebben een slecht jaar gehad dus eigenlijk zou ik niet dan hoog zwanger kunnen zijn .. maar zelf ga ik nu wel door.. maar ik berijp sommige wel.. vanwege goede reden

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Als er een goeie reden voor is kan ik me indenken (naja eigenlijk nog niet) dat je een maandje over slaat.

Maar ik vind de reden: Voor het kindje is het ook niet leuk om rond 5 December jarig te zijn geen goeie reden, dat slaat naar mijn mening helemaal nergens op!

8. Gonca

Gonca Bekend lid

Oct 27, 2009
    743
    0
    0
    jeejtje zeg wat een onzin, lijkt wel een mop :)

9. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het wel. Het lijkt mij ook niet het meest ideale moment omn jarig te zijn en ook niet om te bevallen in die drukke periode, maar anderzijds.. gebeurt het, dan gebeurt het en is het zelfs in december hartstikke welkom!! Het maakt mij helemaal niet zoveel uit. Een kind kan ook te vroeg geboren worden en dat kan met 2 weken te vroeg of te laat al een hele andere periode zijn...dus nee, wij slaan deze ronde niet over.

10. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ik heb ook "iets" met de december maand. Maar ik ga er geen pauze voor inlassen. Zoals gezegd zou ik al dolgelukkig zijn moest ik terug zwanger zijn en of ik dan in december of putje zomer moet bevallen maakt me niet uit.

Ik ben jarig 25 december. Ok, ik heb dat nooit een fijne dag gevonden maar ik maakte er telkens het beste van. :)

Vorig jaar was de vraag of ik tijdens de feestdagen zou bevallen was uitgerekend voor eind januari. Ik wou heel graag dat laatste jaar met zen tweetje ook nog met zen tweetjes vieren maar er gaat niks boven de gezondheid van je kindje natuurlijk. Gelukkig was zij hartstikke gezond en is ze 15 januari geboren. (Ik zat op het randje van zwdiabetes)

Maar nee, een maandje wachten ik denk er niet aan... :)

11. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    ik vind het ook een beetje onzin om een maandje over te slaan. van mijn zoontje was ik 28 dec uitgerekend en hij is op 20 dec geboren. van mijn tweede zwangerschap die in een miskraam eindigde was ik 10 jan uitgerekend. ik vind dat je blij moet zijn dat je zwanger kan raken het moet dan toch niet uitmaken wanneer het geboren wordt....

12. jantje09

jantje09 Actief lid

Jul 19, 2008
    104
    0
    0
    Nou het lijkt wel of wij iets crimineels doen ofzo.

Begrijp me niet verkeerd, ook wij zijn ontzettend blij mochten we weer zwanger mogen zijn. En als het komende maand gebeurt dan gebeurt het, maar we gaan er rond mijn ovulatie niet extra ons best voor doen zoals we dat in de andere maanden wel doen.

de andere maanden maakt me absoluut niet uit en de zomermaanden ook niet. We hebben nogal een grote familie (groot gezin, gescheiden ouders beide hertrouwd etc) en in dec. dus veel verjaardagen, 3 kerstdagen, 5 x sinterklaas etc etc....

Ieder zijn ding natuurlijk

13. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Tja, ieder haar keuze natuurlijk, vind dat er best heftig op gereageerd heeft terwijl TS juist steun zoekt in meiden die er hetzelfde over denken. Anderzijds snap ik heel goed dat er meiden zijn die denken; 'Wat een onzin', zeker als je al een tijdje (nouja of niet natuurlijk) bezig bent dan maakt het je op een gegeven moment niet meer uit, als je maar zwanger raakt....

Hier hebben wij er zo niet bij stilgestaan en nu ben ik rond de 3e verjaardag van onze dochter uitgerekend, nouja, het zij zo...(ik ben er net zo blij mee!!!!)

14. jantje09

jantje09 Actief lid

Jul 19, 2008
    104
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Als ik rond de verjaardag van ons zoontje zou moeten bevallen dan vind ik dat ook geen probleem. Maar december....en onze drukte die we andere jaren in deze maand al hebben :( Misschien dat het gewoon tussen onze oren zit :(

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik begrijp je wel, maar ik ga het niet een maandje uitstellen.
    Ik ben zelf tussen kerst en oud en nieuw jarig. En ja, dat was weleens vervelend. Ik wist ook niks meer te vragen omdat ik met Sinterklaas alles al had gehad. En veel mensen zijn dan op vakantie. Bovendien heb je dan helemaal geen zin in een feestje.
    Maar eigenlijk heb ik altijd een leuke verjaardag gehad. En nu vier ik het altijd samen met mijn man in januari, dan is iedereen weer een beetje bekomen van het feesten.

Als ik nu zwanger ben, is de uitgerekende datum eind november. En als het volgende maand lukt komt het wel erg in de buurt van mijn eigen verjaardag, een week ervoor ofzo. Dat vind ik eigenlijk vervelender voor mijn kindje dan de feestdagen.

16. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik begrijp je heeel goed hoor..
    Ik wilde ook een pauze inlassen als ik nog niet zwanger was...
    Ivm de feestdagen en bijna elke week al een verjaardag... Voor ons en het kind echt niet leuk als er niemand op zijn of haar verjaardag komt. Dus hier steun hoor...!!!

17. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,790
    18,973
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik had er niet een maandje voor gepauzeerd, maar ik begrijp je redenatie wel. Wij hebben in december (naast Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw) twee verjaardagen en twee huwelijksdagen. Verder is het voor ons beroep toch al een drukke periode. Toen wij afspraken wanneer ik ging stoppen met de pil, hebben we dit inderdaad iets naar achteren geschoven om zeker te weten dat we december voorbij zouden zijn. Maar toen het langer duurde en er een jaar voorbij ging, hebben we geen pauze genomen.

18. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    ik begrijp het zou liever ook een kindje in de zomer willen. Maar als het nu raak is ga ik er niet van balen! We hebben altijd geroepen we willen een kindje in de zomer maar je zal zien dat je het dan in de winter krijgt. En tjah een kind is een kind. En of het nu in de zomer jarig is of de winter. BOEIEND.....
    En wat een voordeel is je kindje is dat in de zomer ongeveer 6 maanden en dan kan je er wel lekker mee op vakantie.

December of niet.........kindje je mag komen hoor.....

19. jantje09

jantje09 Actief lid

Jul 19, 2008
    104
    0
    0
    Ik bedoel ook dat ik het vervelend vind voor ons kindje, niet voor ons. Het is net of dat zijn/haar verjaardag dan tussendoor moet. maar ach ik hou er maar over op....

20. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Iedereen moet zelf weten wat ze doet, maar ik vind het vanuit mijn positie een nogal luxeprobleem als je kind in december uitgerekend is.
    Zou mij in ieder geval echt geen donder kunnen schelen.

Share This Page