koorts..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door selena24, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selena24

selena24 Niet meer actief

Dames wie weet hebben jullie misschien ook ervaring mee gehad, ik zou dan graag wat van jullie horen.. Midden november heb ik een wortelkanaal ontsteking gehad, waarbij ik aan de kuur amoxicilline 300 moest. Uiteindelijk is de tand, zonder verdoving open gehaald, omdat ik er te lang last van had. Gelukkig was de zenuw al dood, dus ik voelde geen helse pijn.. Nu 6/7 weken verder heb ik zomaar uit het niets een flinke ontsteking aan mijn stembanden en keel. Ik kan bijna niet praten, slijm weghoesten resulteerd elke keer in overgeven, omdat het gewoon niet los komt, maar het ergste is dat ik nu ook koorts erbij heb. Het gaat gelukkig niet hoger dan 39 graden, maar dit vind ik al heel wat. Ook nu heb ik een amoxicillnekuur maar dan iets zwaarder 500mg.. Nou heb ik begrepen dat de kuren niet gevaarlijk zijn, maar dat baby de koorts niet echt leuk vind.. Vandaag is de 3de dag dat ik ermee zit! Hebben jullie tijdens de zwangerschap ook (hoge) koorts gehad, en na hoelang ging het weg? En wat raden jullie me aan? Hebben jullie toen miss extra controles gehad bij de vk of eenextra echo laten maken? Ik moet volgende week vrijdag wel op de 20w echo, maar ben zo bang dat het niet goed gaat met mijn meisje door mijn gezondheid.. Alvast bedankt voor de reacties!

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb begrepen dat koorts de eerst 3 maanden als alles nog aangelegd moet worden schadelijk kan zijn voor de ontwikkeling en pas weer veel later omdat het weeën zou kunnen veroorzaken.
    Gelukkig zit je daar tussen in en heb je zoals je zelf ook zegt niet echt hoge koorts.

Normaal gesproken kan je paracetamol nemen om de koorts te drukken maar ik weet niet of dat ook gaan met je andere medicijnen.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    ik heb fikse griep gehad toen ik zwanger was. Heb echt de max aan paracetamol geslikt. Had heel veel spierpijn door de koorts een een hoofd wat de hele dag doorbonkte.

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Gewoon 3 keer per dag 2 paracetamol nemen (kan bij amoxicilline). Terug gerekend had ik mijn innesteling toen ik flink ziek was, had 39 graden koorts! Toen ook pcm geslikt, en daar zakte de koorts goed mee.

Overigens moet 48 uur na de eerste tablet amoxicilline je koorts over zijn (onder de 38) anders adviseer ik je terug te gaan naar de arts.

5. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Hier ook iemand met griep en koorts. Ik maak me er ook best druk om maar ik ben de koorts gewoon aan het onderdrukken met paracetamol. Normaal zou ik dat niet zo snel doen, maar aangezien koorts voor de baby niet echt goed is ivm warmte steiging in je lichaam toch maar para slikken.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hey meiden,

Heb toevallig net de griep achter de rug en afgelopen woensdag controle gehad bij de Gyn. Zolang je niet boven de 39 graden komt met de koorts en deze niet langer aanhoudt dan 3-4 dagen (+39) is er niks aan de hand. In de laatste 3 maanden van je zwangerschap is langdurige hoge koorts gevaarlijker omdat dit weeen KAN opwekken.

Per dag mag je een maximum van 3x2 molletjes per dag hebben.

Bij een man (als je in het zwanger raken stadium zit) is koorts hebben veel schadelijker. De toestand van het zaad gaat dan achter uit.

Dus griep/koorts: niet te druk om maken, ons lichaam kan heel wat hebben!;)

7. selena24

meiden bedankt voor jullie reacties! Ik mocht idd wel 6x paracetamol max op een dag om de koorts te laten zakken, en dat doe ik dan ook. Maar het schommelt bij mij nu nog steeds tussen 37,5 en 38,5. Terwijl ik me antibiotica vandaag om half 2 al 48 uur aan het slikken ben. Denk zelf dat ik naast de ontsteking ook een flinke griep te pakken heb, omdat ik sinds gisteren helemaal vol zit en me ogen en neus ook flink geirriteerd zijn. Met mijn keel gaat het wel al een beetje beter. Ik kijk het vandaag en morgen nog aan en als het niet beter word ga ik maandag weer de ha bellen. Alle symptomen lijken nu ook veel heviger dan ik normaal bij de griep had, waarschijnlijk dus omdat het lichaam tijdens de zwangerschap toch iets zwakker is;). Diegene die ook ziek zijn wens ik van harte beterschap:), hopen maar dat we het voor de rest van het jaar gehad hebben met dit soort kwaaltjes!

8. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Hier lijkt het weer wat beter te gaan. Geen koorts meer, maar nog wel een hoofd wat vol zit met 'kiezelstenen'. En mijn lichaam is gewoon helemaal pijnlijk en slap. Ik heb trouwens ook 2 dagen neusspray gebruikt.....weten jullie of dit kwaad kan. In de bijsluiter stond dat het geen kwaad kon mits je het niet langer als een week gebruikt. Maar ik hoor nu zoveel tegenstrijdige verhalen erover. Pff soms is dat wel lastig hoor je wilt het beste voor je kindje maar wat is dat eigenlijk.......

9. selena24

Gelukkig gaat t weer beter met je!! Neus spray in vorm van zoutoplossing mag gewoon volgens mij! En anders moet t ool op de bijsluiter staan als dat niet mag. Nou bij ging ht gister juist helemaal niet beter dus zijn we naar de huisartsenpost geweest.. Ze hebben mijn longen nagekeken en bloeddruk en temp gemeten, en zoals ik al dacht is er bij mij een virus bijgekomen. Gelukkig waren mijn longen schoon dus geen longontsteking. Ik moet gewoon alle rust pakken en echt uitzieken tot ik me 100% goed voel. Mijn lichaam is gewoon te zwak en erg vatbaar voor infecties nu! Ook zei de arts dat het kindje er geen last van heeft, maar toch blijf ik eraan denken. Maar dat is normaal denk ik. Ben ook erg blij dat we vrijdag weer op de echo mogen!!

10. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Hopelijk gaat het snel weer beter met je. Ik blijf morgen nog een dag thuis en daarna weer aan het werk. Morgen eerst nog even bijkomen en wat extra slapen en eten. Beterschap meid

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Neusspray mag gewoon hoor ;)

Deel Deze Pagina