wie heeft ook vroege zwangerschapshypertensie gehad?

Discussion in 'Gezondheid' started by joyce1, Jan 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce1

joyce1 Lid

Feb 10, 2009
    96
    0
    0
    hallo meiden.

Ik vraag me af of hier ook anderen zijn die al vroeg in de zwangerschap (in de 1e helft) een hypertensie (hoge bloeddruk) hebben ontwikkeld. Tijdens mijn 1e zwangerschap kreeg ik een hoge bloeddruk bij 24 weken. Bij mijn 2e zwangerschap was dit bij 13 weken. Hebben jullie ook ervaring met een volgende zwangerschap die wel goed verloopt? Wij willen nl heel graag een 3e kindje maar niet ten koste van alles. Ons jongste kindje heeft een hersenbloeding gekregen tijdens de zwangerschap tgv mijn hoge bloeddruk. Ik ken niemand die al zo vroeg een hoge bloeddruk had en voel me erg alleen staan.

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat weinig mensen je hierover goed kunnen informeren. Heb zelf wel een hoge bloeddruk, maar die had ik ook al voor de zwangerschap (door medicatie in het verleden).

Als je twijfelt over een derde zwangerschap en de eventuele gevolgen, waarom maak je dan geen afspraak bij je gynaecoloog? Bij ons in het ziekenhuis hebben ze bijvoorbeeld een gezond-zwanger worden poli. Daar zou je ook een afspraak kunnen maken...

3. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik ben nu iets meer dan 12 weken zwanger en heb ook een verhoogde bloeddruk. Hij zit nog net onder de grens maar als hij verder stijgt moet ik aan de medicatie. Verder is het mijn eerste kind dus kan ik je geen tips of advies geven helaas.

Share This Page