Ons ventje heeft koorts Gisteren heel de dag niets aan de hand alleen slecht gedronken. Met als gevolg (dénk ik) dat hij vannacht om 0.00 tot 1.00 uur én 3.30 tot 4.00 uur wakker was. Om 3.30 uur was het echt krijsen! Véél scheetjes laten en kreeg toen een fles van 90 cc+2. Daarna is hij heerlijk in slaap gevallen. Vanmorgen niets aan de hand (want koorts voelen we echt al aan zijn lijfje) dus naar het kdv voor een ochtend. Daar had hij in de ochtend wel koorts van 38.3 Om 13.00 heb ik hem opgehaald en voelde behoorlijk warm aan. Thuis aangekomen heb ik weer getempt en ja hoor, weer 38.3 Ik heb hem een zetpil gegeven en naar bed gebracht waar hij eerst 15 minuten heeft gekletst en daarna een uur heeft geslapen. Nu is hij weer op. Voelt niet koortsig (niet getempt ivm zetpil) kletst een beetje. Wel is hij al een paar dagen verkouden en snotterig. Maar het hij hoest toch ook niet veel... Vind het zo zielig... en voel me dan ook best onzeker of ik het allemaal wel goed heb gedaan Pfffff.... het valt niet altijd mee om mama te zijn... Van een beetje verkouden krijgen ze toch geen koorts? Of wel? En tandjes (niets te zien hoor) veroorzaakt toch maar een kleine verhoging? Groetjes Cyntje78
Volgens mij kan koorts bij verkoudheid best hoor? Pff naar he, hier laatst ook, zo ineens 40.2.. Vreselijk. Sterkte!
och kleine kinderen krijgen om het minste al koorts, dus van de verkoudheid en niet lekker voelen kan dat best het is heel erg sneu en zielig maar op zich klinkt je verhaal niet gek. En volgens mij doe je het prima
Van verkoudheid en tandjes kunnen ze ook echt koorts krijgen, was hier wel het geval. Hier adviseren ze om pas vanaf 39 graden een paracetamol te geven omdat de koorts ook een doel heeft. Sommige bacteriën gaan dood bij een hogere lichaamstemperatuur. Die kleintjes krijgen sneller koorts omdat ze hun afweersysteem nog op moeten bouwen. Zeker koorts die 's morgens laag is en 's middags oploopt kan van tandjes zijn. Hier was ook niks te zien en ineens waren er 2 tanden door.
Dank je voor jullie reacties! Stelt me toch gerust. Nu is hij wat aan het kletsen in de box. Wel rustiger als anders maar hij klink toch wel wat vrolijk. Vraagje: Hoe kleden jullie je kindjes met koorts als ze naar bed gaan? Het is nu namelijk 24 graden op zijn kamertje en hij slaapt in een gewone slaapzak zonder dekens.
Hij heeft geen erg hoge koorts he. Ik deed gewoon pyama en slaapzak zonder deken, toen was het iets frisser, zou ik nu ok doen als ik jouw was.
Oh... dat wist ik helemaal niet! Weer wat geleerd Hij is 5 maanden dus tandjes zouden kunnen. We wachten het maar af. A.s. donderdag hebben we toch controle bij de kinderarts. Ik hoop iig dat het snel over is want mn schoonzusje staat binnenkort ingepland voor een ks. En ik heb een vaag vermoeden dat dat morgen is (oma deed ietsjes anders als anders ) En het zou leuk zijn als Lars dan mee kon naar het ziekenhuis. Kunnen we meteen even de zusters opzoeken die toen Lars hebben verzorgd in de eerste 3 weken van zijn leven.
@Gonnie, Lars heeft vandaag een romper met lange mouwen aan en een shirtje korte mouw. Pyama's heb ik wel maar die zijn nog te groot haha!
O dat is goed toch en dan in een slaapzakje. Ligt er ook aan hoe je het anders doet, hier altijd een deken erbij. Als hij verkouden is zou ik niet naar een baby gaan hoor..
Als mijn zoontje koorts heeft slaapt hij in een romper (lange of korte mouw) en in een dunne slaapzak. Als het erg warm is doe ik alleen zijn lakentje eroverheen. Na zijn laatste voeding om 20.00 doe ik zijn dekentje er dan bij. Net 1 dingetje minder als anders zou ik zelf doen. Mijn zoon wil perse ergens onder liggen anders slaapt hij niet.
Bij babys is het vanaf 38,5 pas echte koorts, baby's krijgen om een scheetje dat dwarszit al koorts . Hier had porkie afgelopen weekeinde 39,8 maar gewoon vrolijk, alleen slecht drinken Zou hem lekker alleen een romper en slaapzakje aandoen en geen dekentje. Als je vanavond zelf naar bed gaat even checken hoe warm het op zijn kamertje is en mss alsnog een dun lakentje/dekentje eroverheen. Beterschap!
Ben nu serieus aan het denken aan tandjes (en mijn vriend en kdv ook trouwens) Zo kan hij heerlijk lachen en kletsen en slapen. Dan ineens begint het brullen! Ook valt ons op dat als we hem dan zijn speentje geven hij niet fiept maar bijt links en rechts (al meerdere dagen) ook tijdens het drinken van de fles. Hij heeft net lekker geslapen (wel lichter als anders) en ineens begint het huilen wat dan ook ineens weer ophoud. Bij de volgende brulpartij zal ik eens een beetje Dentinox links en rechts doen. Lijkt me als dat helpt het dus misschien de tandjes zijn? Al is het dan wel raar... aan de zijkanten (hoektandjes???) Moet je trouwens ook al iets kunnen zien voordat ze er last van krijgen?
Hoi, heb hier ook t idee dat er een hoektand boven doorkomt. Zou ook de 1e tand zijn hier. Weet niet of dat kan? Had gister ook 38,2 en een rode wang en ik zie een wit puntje.
Dat weet ik dus ook niet. Al zie ik wel eens kindjes die net dracula zijn met 2 hoektandjes boven? En verder dus niets? Hmmmm.... Ons mannetje is al wéken op alles, maar dan ook alles aan het bijten en sabbelen! Rodere wangertjes ook! Pfff... als dít tandjes krijgen is, dan kies ik voor een kunstgebitje voor Lars Sjeu... zo zielig! Aan zijn huilen kan ik echt horen dat het van de pijn in. En dan ineens is het weer over....
Mijn zoontje deed dat ook met zijn speentje en ook als hij mijn vinger te pakken had. Hij beet er dan echt op. Maar volgens de cb had het te maken met de ontwikkeling van zijn speekselklieren.
Dat klopt ook wel. Maar Lars doet dit nu al 2 maanden en vanaf gisteren begint het ook pijn te doen (ALS dit de tandjes zijn) Dat kwijlen enzo zijn we nu wel gewend Maar dan zo ineens brullen is echt nieuw voor ons. (ja voor de 9 weken pijn van zijn liesbreuk)
Haha ja ik vrees een beetje voor een dracula . Het is inderdaad zielig. En dan is dit nog maar de 1e...