Mijn zoontje zijn eerste boventandje komt door, althans, al 3 weken is deze aan het doorbreken. Bij de ondertandjes was het een kwestie van een paar dagen...maar hier reageert hij veel heftiger op en het duurt veel langer voordat je iets ziet, nog steeds zie je geen tandje tevoorschijn komen maar de opening wordt wel groter, terwijl je die opening dus echt al dik een week ziet. Zal dit komen omdat de boventandjes wat groter zijn? Is het normaal dat het zo lang duurt bij de boventandjes? Het ziet er nu best rood uit..en vandaag weer een stuk verder open
overigens heb ik net weer gekeken en het is ook een beetje dik zijn tandvlees, en er zit een beetje bloed, dat zat er vorige x ook niet...dokter toch even bellen of is dat overdreven? Het kan misschien geïrriteerd zijn of niet?
Denk dat dat bij het doorkomen hoort. Bij mijn dochter duurt het nu ook al weken. Een paar weken geleden had ze diarree en luieruitslag, toen dacht ik ze komen zo door, maar nu nog niks. Wel dikker tandvlees en je ziet wel iets maar duurt iid langer dan bij de ondertandjes. Denk dat ze hier ook meer last van hebben.
Hier verschilde het echt per tand. Niet echt een touw aan vast te knopen. Soms ook erg last van tand, omdat het samenviel met verkoudheid. Andere keer met kies helemaal geen kik.
Hier veel last gehad van het eerste boven tandje (poepen, huilen), twee kwam zonder problemen kort erna door.
Hier weinig last gehad van de 8 tandjes, de kiezen is een groter probleem.. veel huilen, kwijlen en vuur rode billen Verschilt dus echt per kind
Hier bij het doorbreken van 1 van de hoektandjes (ook boven) ging dat ook gepaard met bloed. Er liep zo ineens een straaltje bloed uit zn mondje. Het is logisch dat het ook wat geirriteerd kan zijn. Ik zou hier de huisarts niet voor bellen.
Nou het tandje is door hoor, jee en gister zat er bloed en was t helemaal dik, heftig hoor, ik zie ook dat de tand vrij dik en breed is in vergelijking tot de ondertanden dus vandaar
Hier hebben de boventanden ook veel tijd in beslag genomen bij onze zoon. Uiteindelijk kreeg hij eerst twee hele grote groen/gele blaren op de plekken waar zijn tanden moesten komen, die blaren gingen kapot (bleegh allemaal prut kwam eruit) en toen waren zijn tanden er ook. Ze zijn er dus letterlijk doorgezweerd. Dat was ook de enige keer dat hij er last van had, de rest van de tanden en kiezen heeft hij geen last van gehad.