wat is wijsheid? fles of niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Adnalie, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    Hoi,

Ik zit met een dilemma. Mijn dochter heeft een tijdje 'doorgeslapen', twee weekjes ofzo. Ze werd dan wel wakker rond 4/5 uur, maar na een speen sliep ze weer verder. Nu sinds vorige week wordt ze rond 4/5 uur wakker en slaapt dus niet meer verder met speen. Als ik haar bij me in bed neem, slaapt ze wel verder, met gemakt tot 8/9 uur en krijgt dan pas een fles. Maar ik wil da t dus eigenlijk niet... ben bang dat ze er aan gaat wennen. Aan de andere kant zit ik ook niet echt op een nachtfles te wachten, gaat ze daar misschien weer aan wennen. Daarbij vraag ik me af of het echt honger is, aangezien ze bij mij dus gewoon doorslaapt.

Iemand met hetzelfde probleem? Iemand die tips heeft?

Oh ja... als ik haar bij me neem en ze slaapt door tot 8 uur en geef haar dus dan pas een fles, drinkt ze ook echt maar weinig (100cc) na dus een nacht vanaf 22.00

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Mijn kindje heeft een tijdje weer een nachtfles gekregen, en na een week sliep ze weer door. Kan me je angst voorstellen hoor! Kan ook zijn dat het erg bevalt zo´n fles. Ik zou gewoon nog even aankijken, want het kan ook even een fase van een weekje zijn dat ze wat eerder wakker word. En als ze niet meer wilt slapen na 4/5 uur en jij dr dan in bed neemt dan zou ik kiezen voor n nachtvoeding want dan kan je erna ook gewoon weer slapen

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Ik zou gewoon dat flesje gaan geven. Binnenkort kan je iets van rijstebloem door de laatste fles geven, en misschien gaat ze dan vanzelf weer langer slapen..

Hoeveel krijgt ze nu in haar laatste fles?

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    Ze krijgt in haar laatste fles 180/6, maar die drinkt ze eigenlijk nooit leeg. ook het tijdstip van de laatste fles wisselt nog wel eens. De ene keer om 20.30 de andere keer om 22.00 Ligt eraan of ze 4 of 5 flessen drinkt die dag, en dat ligt er weer aan hoe lang ze tussen de voedingen laat... Als ik haar wakker maak, drinkt ze slecht.

5. Djooys

Djooys Niet meer actief

Ik zou haar dus of de fles geven of lekker in bed nemen. Wat het beste werkt voor jullie. Ze kan ineens gewoon wat meer nodig hebben en binnekort misschien weer minder.
    En wennen...? Ze is pas 3 maanden oud!

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou niet bang zijn voro wennen...ze is nog zo jong!

wat gebeurd er als je haar gewoon "troost "/wiegt op haar kamertje, naats haar bedje...en dus in jouw armen weer in slaap valt!?...en dna terugleggen..!?

mijn zoontje sliep ook al heel snel door, maar waren zat nachtje stussendoor dat ie of weer een nachtvoeidng wilde...of gewoon lekker in mn armen wilde slapen...gewoon in mee gaan...je heoft er niet een vast patroon/ritueel van te maken..maar...ze kan het zomaar nodig hebben...of mss heeft ze het koud?

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    Als ze bij mij ligt of in mn armen is ze rustig, als ik haar weer inbed leg, begint ze weer te huilen.
    Ik ga vannacht een kijken, en desnoods gewoon een flesje geven. Die zal ze toch op gegeven moment toch niet meer nodig hebben lijkt me.... (hoop ik ;))

8. fafje

fafje Niet meer actief

je kan ook meer water dan fv geven, dus niet ehct een voeidng, mss heeft ze gewoon wat dorst of behoefte aan warme slokjes...en niet per se een hele voeding..

wat ik ook wel es deed...wa sik mn armen een flesje geven..en het laatst beetje vanuit naast het bed, dus had em dan al in bed gelegd..en dna dronk hij die laatste slokjes en viel in slaap...mss werkt dat nog eventueel!?

Share This Page