weer een schema vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frouk85, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frouk85

frouk85 Niet meer actief

hallo mama's
    mijn zoontje is bijna 6 maanden en we moesten van t cb beginnen met stukjes brood, pasta aardappel rijst en vlees/vis
    hoe ga ik dit allemaal indelen en met de flessen?
    hij krijgt er 4 aangeboden van 180/6 hij laat hier zeker 100 cc in totaal van staan over de hele dag soms meer
    ons schema nu

7:00 fles 180/6 + pap (nog maar 1 schep langzaam opbouwen)
    9:30/10:00 fruit 100gr
    11:30 fles 180/6
    15:30 fles 180/6
    17:00 groente 130/150gr
    19:30/20:00 fles 180/6 + 1 schep rijstebloem

welke fles t eerst laten vallen of geen fles laten vallen en er 2 minderen?? en beginnen met brood stukjes of een korstje? wat is eigenlijk t minimale aan flesvoeding dat ze moeten?

zoveel vragen 1e kindje dus allemaal lastig en op t cb hier krijg ik niet zoveel info daar doen ze zo makkelijk, "hij drinkt slecht, is niet erg ze moeten toch naar vast voedsel" zeggen ze dan terwijl ik dacht dat melk de hoofdvoeding was?? soms zo lastig allemaal en ik onzeker mmm hoop dat iemand mee wil kijken voor een goed schema.

2. 2jees

2jees Niet meer actief

#2 2jees, 7 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2013
    Je doet al fruit en groente?? Hoef je echt nog niet veel aan toe te voegen dan! Prak eens een aardappeltje door de groente, geef haar wat rijst erbij, dat is het toch?

En ik weet niet hoe laat jij ontbijt? 8 uur bijv? Lekker mee laten knabbelen aan een korstje, of klein stukje in de mond, meer komt vanzelf. Dan heb je het ritme.

Vlees geen verstand van, de oudste begon daar veel later mee en de jongste heeft allergieen en wordt het nog afgeraden. Maar je kunt ook niet alles tegelijk he, kijk dit eerst even aan.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

En o ja, BIJvoeding inderdaad. Melk is de hoofdzaak tot ongeveer een jaar.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Vanaf 6 maanden 800cc aan zuivel
    Slechtdrinkende kindjes kan je ander zuivel aanbieden bijv Griekse yoghurt.
    Brood kan je beginnen met een korstje of een kapje.

Je kan bijv de fles van 15.30 laten vallen als hij m slecht drinkt en ander zuivel aanbieden. Onze dochter heeft nog maar 1 tandje dus pasta krijgt ze moeilijk weg.

Melk is tm 9 maanden zeker het belangrijkste, maar je kan het niet proppen.
    Hier krijgt ze pap uit een bordje, bij brood een fles 135cc en 's avonds 165cc.
    Zo ongeveer 400cc op een dag incl broodbeleg en toetje etc.

Bij 6 maanden lustte ze nog geen pap.
    Wakker 180/6
    9.30 fruit
    11.30 korstje brood / 180/6
    15.30 zuivel, soepstengel
    17.30 groente, aardappel (toen nog geen toetje)
    19.30 180/6

5. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Thx

Die 800 cc zuivel is dus met een yoghurt erbij niet alleen de melk. Hij vind de melk niet zo lekker geloof ik maar kan hem niet dwingen hij heeft t nooit echt goed gedronken maar ben soms bang dat hij te weinig krijgt zie regelmatig dikkere baby's van dezelfde leeftijd ook al weet ik dat ieder kind anders is je gaat toch vergelijken.:)
    Ben soms een beetje te onzeker geloof ik daarom is dit forum fijn!!

Dan ga ik volgend weekend maar is een korstje proberen

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

zuivel is idd incl. yoghurt, smeerkaas, toetje, e.d.

7. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Dank je wel kwebbel

Deel Deze Pagina