Primatour

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sunine, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Ik zit ergens mee en ik denk niet dat jullie me antwoord kunnen geven, maar goed. Probeer het toch.

Zijn bezig met onze kinderwens. Na een aantal keer niet serieus geprobeerd te hebben, is het de afgelopen maand wat serieuzer geworden rondom de ovulatieperiode. Op mijn NOD was niets aan het handje. De dag erna (dag 28) een zwangerschapstest gedaan: negatief.
    Een paar dagen later ben ik vertrokken met een vriendin naar het buitenland voor een aantal dagen met het vliegtuig. Op de heenweg misselijk geworden door een klein beetje turbulentie en de dagen erna regelmatig met vlagen ontzettend duizelig en misselijk geworden. Maar wilde pas een test doen als ik thuis kwam samen met mijn partner. Op de terugweg met het vliegtuig (niet nagedacht om op de verpakking te kijken) maar een primatour gepakt omdat ik op de heenweg zo misselijk was geworden en de dagen erna zonder aanleiding weer. Pas in het vliegtuig herinnerde ik me dat Primatour zeer schadelijk is, en de volgende dag werd ik ongesteld (dag 33). Dit terwijl ik de afgelopen maanden zeer regelmatig ongesteld werd: op dag 27 en 2x op dag 24.

Kan het zijn dat ik zwanger was en dat de Primatour hier vroegtijdig een einde aan heeft gemaakt of is het met geen mogelijkheid te zeggen omdat mijn 1e test sowieso al negatief was?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hallo,

Ik begrijp dat je graag antwoord wilt op je vraag, maar ik kan eigenlijk geen antwoord geven. Ik kan je wel zeggen wat ik zelf denk, maar dat is meer mijn eigen beredenering, dan dat het op feiten gebaseerd is.
    Je ziet vaker dat als je op vakantie gaat, dat de menstruatie anders verloopt. Je kan eerder of later ongesteld worden, de menstruatie kan met meer of minder bloedverlies verlopen en het kan korter of langer duren voordat de menstruatie voorbij is. Dit kan bij jou ook het geval zijn geweest. Het kan natuurlijk dat je zwanger bent geweest, maar als je maar 1 tabletje primatour hebt genomen, kan ik me niet voorstellen dat dit een miskraam heeft veroorzaakt. Bij dieren is aangetoond dat het schadelijk is bij hoge concentraties en 1 tabletje is dat niet. Als je zwanger was is het een vroege miskraam geweest en had je die waarschijnlijk ook gekregen als je dat ene tabletje niet had geslikt. Nogmaals, dit is wat ik denk. Ik hoop dat dit je enigszins gerust kan stellen.

Groetjes Monique

3. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Hartstikke bedankt! Dacht zelf ook wel dat ik me nergens druk om moest maken, maar is toch altijd fijn als dat knagende gevoel weg kan trekken. Super bedankt!

Deel Deze Pagina