Is dit echt typisch jongens gedrag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brabantsmeisje, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Finn is nu ruim 14 maanden en een wolk van een mannetje. Ik geniet zo erg van hem, hij is zo speels, ondeugend en grappig. Maar er is 1 ding waar ik echt geen raad mee weet. Hij stoot zijn hoofd CONTINU aan de tafel! En hij blijft dit doen. Het is begonnen met 7/8 maanden toen hij goed ging zitten en begon te kruipen.

100 keer op een dag boem, knots, bam. Soms hard en moet hij huilen, vaak maakt het geen enkele indruk.
    CB <---- typisch jongens gedrag
    HA <---- typisch jongens gedrag
    KA <----- (tot 6 maand extreme reflux gehad en laatst telefonische controle gehad) typisch jongens gedrag.

Hij let ook echt totaal niet op zijn omgeving. Lopen, super.. maar hij valt overal overeen. Mijn voeten.. maar die doet mama toch wel aan de kant en zo niet BOEM daar lig ik weer. Niets maakt overigens indruk, hij lacht, krabbelt op en doet het 5 minuten later gewoon weer.
    Alleen buiten doet hij wat voorzichtiger.

Is dit dan echt typisch jongens gedrag? Of zou hij gewoon "nog" geen afstanden kunnen inschatten?

2. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Die van mij is bijna twee en is nog steeds zo :p
    Denk dat jongens over het algemeen wat meer rauwdouwers zijn en vergeten op te letten waar ze lopen...

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ons manneke is heel erg voorzichtig. Heeft 1 keer een schrammetje gehad

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Uhm.. mijn jongste dochter is PRECIES zo'n lomperd. Altijd geweest. Ze is nu bijna zes en nog steeds houd ik mijn hart vast als ze rent. Of loopt. Of ademt. ;)

5. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Weet niet of het typisch jongensfedrag is, maar hier ook een lekker wild ventje.
    Houdt van wilde spelletjes.
    Hij slaat nergens met zijn hoofd tegenaan, maar heeft wel de neiging om 'te kort' de hoek om te gaan en dan net een stukje van bank/kast/muur mee te nemen.

Ach... Ik denk altijd maar het is een ventje :D

6. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Heb je het over mijn zoontje? Haha heeeeel herkenbaar!!
    Heb al een paar keer een fotoshoot verplaats omdat hij altijd z'n hoofd wel ergens kapot heeft haha!
    Het zal vast allemaal wel beter worden!:)

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier een meisje, maar ook die valt, botst en kijkt niet ... Super ondernemend kind, ik laat haar lekker haar gang gaan, ze leert het vanzelf!

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste uhm tja, lijkt hier erg op. Hij is bijna 4 ;)
    Hij loopt en kijkt achterom en loopt dus tegen iets op. Valt gerust 5x binnen 1 minuut. Hij is gewoon actief en ondernemend en niet bang om te vallen.

De jongste is veel minder lomp en veel voorzichtiger.

Is het normaal jongens gedrag? Tja geen idee. Ik herken het wel.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook! Ik vond het al typisch mij-gedrag en vond: zo moeder, zo zoon. Maar schijnbaar was ik vroeger ook erg jongensachtig :D

Hier ook met zijn hoofd...! Naast 'zachtjes met de poes' & 'kijken waar je loopt' staat 'kijk uit voor je hoofd' wel in de top 3 van meest uitgesproken zinnen op een dag.

10. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Klinkt als mijn dochter.... die is nu net een jaar geworden maar valt zo vaak en stoot zo vaak haar hoofd.
    Net weer met haar kin op de tafel, tong tussen haar tanden.

Ze loopt gewoon tegen dingen aan omdat ze ook echt niet kijkt waar ze loopt.

11. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Mijn dochter was ook zo en nog steeds eigenlijk. Zij valt over een haar bij wijze van spreken, terwijl mijn jongens dat veel minder hebben, dus typisch jongensgedrag... nee volgens mij niet.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier drie jongens en de oudste was best wel voorzichtig, maar ook heel onhandig, dus dat ging toch wel vaak mis. De jongste twee zijn echte rauwdauwers. De kleinste is bijna 2 en die valt zooooo vaak. Hij loopt altijd wel ergens met plekken rond van een valpartij. Hij let niet op, doet te wild, doet dingen die hij nog helemaal niet kan.

Ik denk dat het jongensgedrag is, want mijn zusje heeft dochters en die zijn helemaal niet zo. Veel voorzichtiger, zitten ook rustig in een hoekje te spelen. Dat ken ik ook helemaal niet, haha. Die van mij kunnen alleen maar stuiteren en rennen.

13. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Mijn zoontje is juist supervoorzichtig! Ik gun hem wel eens dat wildere, gewoon lekker klimmen en klauteren en dat het je niet kan schelen of je daar een blauwe plek bij oploopt... Maar het dochtertje van een vriendin is wel precies zoals jij beschrijft. Dus typisch jongensgedrag weet ik niet, maar het zal er wel bij horen. ;)

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb toch echt twee jongens, maar herken dat totaal niet? Uiteraard vallen ze wel eens of stoten hun hoofd, maar zeker niet dagelijks, gewoon af en toe.

15. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    De herkenning stelt me wel gerust, ik ben ook echt niet flauw maar dit begon me nu toch wel erg op te vallen.
    Maar fijn om te weten dat het gewoon "dreumes" gedrag is van wildebrasjes

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het is hier zelfs zo dat wanneer hij zijn hoofd heeft gestoten aan de tafel (en ik hem al heb getroost) dat hij nog eens naar dezelfde plek gaat bij de tafel en zachtjes nog een keer zijn hoofd er tegen aan bonkt. Ik denk dat altijd voor de grap: dat is in het kader van het verwerkingsproces :p

17. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Klinkt ook wel als mijn zoontje. Hij is nu 16 maanden en stoot regelmatig zijn hoofd.
    Ook heeft hij nu ontdekt dat hij met zijn hoofd tegen de muur kan bonken (kijkt dan wel even naar ons en gaat heel hard lachen) en slaat wel eens met zijn speelgoed tegen zijn hoofd en waarom?? Geen idee ;) Hij moet er in ieder geval altijd om lachen haha

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Heee het lijkt alsof mijn moeder dit topic schrijft :p
    Ik was zelf vroeger ook zo. Overal vallen, tegenop botsen, stoten. Stel je een tuin van 30 m2 voor met een olieplas van 30cm2, een keer raden waar ik binnen 5min in was gevallen :p
    Heel mijn knieen zitten nog vol littekens. Maar op de basisschool en op de middelbare was ik wel de beste met gym ;)
    Ik zou me er geen zorgen om maken, mijn moeder zei wel eens: ik heb 2 meiden. Eentje die alles wil onderzoeken en uitproberen en continu onder de pleisters zit. En eentje (mijn zus) die haar eerste stapje pas zette toen ze ZEKER wist dat ze het kon en niet zou vallen, met ruim 22mnd pas.

Deel Deze Pagina