Neusspray

Discussion in 'Gezondheid' started by Mir86, Dec 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mir86

Mir86 Niet meer actief

He dames,

Ik heb een fikse verkoudheid/griep te pakken. Heel veel hoesten, schorre stem, keelpijn, hoofdpijn, verhoging/koorts en tot slot een verstopte neus waar je u tegen zegt. M'n neus zit zo vol dat ik hem niet op kan halen en alles er maar uit blijft stromen. Wordt er gek van.

Nu gebruik ik 2x per dag otrivin (zodat ik smiddags en savonds kan slapen). Ik weet dat dit niet eigenlijk niet mag maar weet niet wat ik anders moet.

Iemand ook otrivin gebruikt in zij of haar zwangerwchap? Iemand nog andere tips behalve zoutoplossing? Want dat helpt totaal niet...

Oh ja ben 19,4 weken zwanger

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    volgens mij mag je een week lang neusspray gebruiken. Ik heb het ook gedaan. 1x per dag voor het slapen gaan. Voor de rest gewoon stomen en toch maar een zoutoplossing gebruiken.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,293
    23,426
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit mag inderdaad een week lang gebruikt worden.

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik gebruik het gewoon anders doe ik geen oog dicht.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Ik gebruik het nu anderhalve week. De laatste 3 dagen alleen een pufje als ik voor de nacht ga slapen. Want anders doe ik geen oog dicht. De eerste week deed ik het maximaal 4 keer per dag.

Van de huisarts en verloskundige mocht het niet, maar ik stik anders zowat en kan zeker niet slapen.

Van de huisarts kreeg ik een andere neusspray maar die werkt welgeteld 3 minuten...

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik gebruik het ook. Ik kan ook echt niet slapen en stik in mijn eigen snot. Gebruik het zo min mogelijk. Zoutoplossing doet echt niks bij mij.
    Kortom zo kort en min mogelijk.

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb het ook gebruikt voor het slapen gaan
    Als je je aan de bijsluiter houdt, dan mag je het gewoon gebruiken.

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik gebruikte kinderneusspray, zat iets minder van dat slechte spul in, maar werkte eigenlijk net zo goed! Verder deed ik het in 1 neusgat, in plaats van 2 :)

9. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van otrivin heeft toch geen xylometazoline? Vooral met dat stofje moet je oppassen, verkleint de slijmvliezen en dus ook in je baarmoeder. Je lichaam kan er ook afhankelijk van worden. Toen ik verkouden was, heb ik het eenmaal gebruikt omdat ik gewoon niet kon slapen. Verder is het gewoon afzien. Als ze er zo voor waarschuwen wil ik dat risico niet nemen

10. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    Je kan t gewoon veilig gebruiken hoor. Staat in de bijsluiter.
    Zelf gebruik ik t ook met mate kmdat ik met dichte neus niet kan slapen en ik holteontstekimg heb.
    Tip je hebt ook van kruidvat eigen merk 0,5 mg xlyblabla voor kids en die werkt even goed!

Share This Page