Hallo allemaal, Mijn naam is Kim, 30 jaar jong en heb bijna 14 jaar diabetes. Ik heb een insulinepomp (Omnipod) en het gaat best goed met mijn bloedglucosewaardes. Nu zie ik topics over zwangerschapsdiabetes maar nog geen topic voor mensen die al diabetes hebben en zwanger zijn / willen worden. Ik dacht: tijd voor een apart topic! Zelf vind ik het heel fijn om met 'lotgenoten' te kletsen over deze vervelende ziekte en de onzekerheden die hierbij komen kijken als je zwanger wilt worden of zwanger bent. Het heeft bij mij een jaar geduurd voordat ik echt goed was ingesteld op de insuline pomp. Mijn waardes zijn wel een stuk verbeterd sinds dien! De internist zegt dat je tussen de 3,5 en de 8 mmol/l moet blijven (onmogelijk natuurlijk) en zoveel mogelijk schommelingen voorkomen.. uhu. Deel jullie verhalen vooral! Stiekem is het wel fijn om te weten dat je niet de enige bent met schommelingen en dat je naast je zorgen moet maken of de zwangerschap allemaal wel goed gaat je DAARNAAST ook nog op die stomme suikers moet letten
Ikzelf niet, maar mijn moeder heeft type 1 diabetes, vanaf dat ze 18 is. (Nu 62). Tijdens de zwangerschap van mij was het heel lastig voor haar om de waardes goed te houden. Ook heeft ze de laatste 6 weken voor mijn geboorte in het ziekenhuis blijven, en kreeg ze elke dag een echo. Ik ben te vroeg geboren, met 34 weken, omdat het niet meer ging met een spoedks. Ik heb er verder niet zo veel aan over gehouden, dat we weten dan Maar wil je heel veel succes wensen want het kan best lastig zijn! En het is toch heel anders dan zwangerschapsdiabetes.
Dank je wel, lief van je. Ja ik merk dat verhalen van andere diabeten me inderdaad gerust stellen. Je maakt je toch extra zorgen vanwege de diabetes en dat naast alle andere dingen waar je je normaal ook al zorgen om maakt. Net in 1 uur van 2,9 naar 9,5.. dus het is op en neer.. maar hopen dat kiddo er goed tegen kan
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Zo'n heftige schommeling is natuurlijk ook niet goed, maar je kunt er niks aan doen, behalve je best.