overstappen naar andere voeding...

Discussion in 'Verzorging' started by Kattevrouw, Jun 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kattevrouw

Kattevrouw Actief lid

Jun 27, 2013
    122
    0
    16
    Hallo dames.
    Ik heb mijn zoontje tot 5 weken volledig borstvoeding gegeven en ben daarna gaan afbouwen naar volledig H.A voeding. Mijn zoontje had tijdens de borstvoeding al last van krampjes, waardoor hij erg onrustig (zeg maar gerust hysterisch) was aan het eind van de voeding en na de voeding. Hij heeft nogsteeds last van krampjes en gebruik de dr brown fles in combinatie met infacol. Nu wil ik overstappen van H.A. voeding naar dieetvoeding voor krampjes van nutrilon. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. De ene zegt dat je elke keer 1 schepje van de krampjes voeding bij de H.A. voeding moet doen en weer een ander zegt dat als de H.A op is dan gewoon beginnen met de krampjes voeding...

Help.. ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, en ik wil me kleine ventje echt afhelpen van zijn krampjes (wat overigens tegenwoordig al iets minder is dan voorheen maar hij heeft er nogsteeds last van)
    Groetjes een nieuwe moeder!

2. Samster

Samster Actief lid

Oct 28, 2014
    148
    0
    16
    Ik ben gisteren ook overgestapt van de nutrilon standaard naar de omneo tegen krampjes. Ik ben in 1x overgestapt omdat anders de oude voeding nog in zijn lijfje zit, dan kan de omneo nog niet goed zijn werk doen... maar hoor ook andere verhalen van opbouwen met langzaam 1 schepje bij je oude voeding doen.
    Maar moet zeggen dat het gewoon goed gaat, het in 1x overstappen. Hij geeft geen extra klachten ofzo..

3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113
    Wij zijn overgestapt naar andere voeding maar dan in 2/3 dagen.vraag me af of het in jou geval uitmaakt aangezien de kleine al zoveel kramp heeft.

Misschien een middenweg en een dag mengen 2de over. Bij elke fles wat meer wisselen.

Misschien doe je het als maar onze uk had ook heel veel kramp en gingen we fietsen met zijn beentjes, buikje wrijven, en de belangrijkste wanneer je de fles geeft halverwege stoppen en extra boeren.

Hopelijk helpt de voeding

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Toen onze kleine man net geboren was had hij ook veel krampjes. CB zei toen dat krampjes vaak rond de 6e week op z'n piek zit. Dit kan natuurlijk iets eerder of later zijn. Aangezien de jouwe nu 5 weken oud is kan het goed zijn dat het nu gaat afnemen.
    Overstappen moet volgens de verkopers van de voeding langzaam, dus eerst 1 schepje vervangen door nieuwe voeding etc. Volgens CB is dat verkoop truc zodat je langer duurdere voeding gebruikt.
    Ikzelf doe dat overigens wel. Langzaam laten wennen aan nieuwe voeding helemaal als ze nog zo klein zijn en gevoelig voor verandering

5. Moi1985

Moi1985 Actief lid

Jul 2, 2014
    414
    27
    28
    Onze jongen had ook heel erg veel last van krampjes, wij zijn daarom al heel snel overgestapt van hero standaard naar hero comfort speciaal tegen krampjes. Wel per dag opgehoogd, dus niet in een keer volledig overgestapt.

Misschien nog een tip waar je iets aan hebt, wij zijn op een gegeven moment gestart met het geven van een probiotica darmocare infantis) en sindsdien is onze jongen kramp vrij. We zitten nu ook weer op de standaard voeding, hebben in twee weken tijd volledig afgebouwd, expres heel rustig aan gedaan. Nu al een week of vier kramp vrij, eindelijk!

Share This Page