Waterpokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liefdeis, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    De kindjes van goede vrienden hebben de waterpokken...
    Onze kinderen zijn van dezelfde leeftijd, en spelen dus regelmatig
    met elkaar!

Maar nu twijfel ik dus..... Moet ik onze speeldate door laten gaan?

Ergens denk ik, ze moeten het een keer krijgen, dan hebben we het maar gehad, maar mijn kindjes zijn net ziek geweest, en hebben allebei een AB kuur achter de rug, is dit het goede moment?!

Liefs Liefde is ....

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het is al besmettelijk, voordat het zichtbaar is. Daarnaast wil het niet zeggen dat ze het nu zullen krijgen.

T. heeft het net gehad. We hadden het al eerder verwacht (ze is tig keer ermee in aanraking geweest).
    Wanneer andere kindjes het hadden heb ik haar er gewoon mee laten spelen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hebben ze het beiden gehad, dochter kwam er soepeltjes doorheen, zoon was er wel flink ziek van. Maar ze zijn 2-3 weken voor uitbraak besmettelijk en tot de blaasjes zijn ingedroogd. Zelf zou ik het, indien de situatie het toelaat, lekker samen laten spelen en hopen dat die van jou er snel doorheen zijn...

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon doen hoor. Toen mijn oudste met 6 maanden waterpokken kreeg is een vriendin juist speciaal met haar dochter langs geweest. Haha

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou het niet bewust opzoeken. Je kindjes kunnen al besmet zijn maar dat weet je niet, het dan maar bewust opzoeken "zodat ze het maar gehad hebben" ben ik geen voorstander van...

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dit klopt niet. De incubatietijd is 2-3 weken, dus het besmet raken met het virus en het daadwerkelijke ziek worden. Twee dagen voor het verschijnen van de eerste plekjes is het besmettelijk totdat alle blaasjes zijn ingedroogd.

Deel Deze Pagina