Baby 4 maanden slaapt ineens slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Net als ik weer wat energie terug heb, verzint onze mini weer wat anders.
    Ze slaapt zo slecht. Het leek een 'spenen kwijt' probleem, maar vannacht bleef ze aan de gang. Ze blijft bewegen, druk doen, omhoog schuiven ( ze ligt op dr buik), wilde 2x drinken ( anders 1x of zelfs niet), en mummelen tegen huilen aan.
    Met als gevolg dat ik weer maar 2 uurtjes geslapen heb en totaal gebroken ben. Ben vorige week weer begonnen met werken, trek dit echt heel slecht op deze manier.

Het zal wel weer de zoveelste fase zijn, maar misschien iemand die een tip heeft?

Ze slaapt overigens tegen ons hoofdeind aan.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Fase ja. Ze worden nu actiever, dus ook met honger en meer indrukken om 's nachts te verwerken.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Fijn... ;)

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    De enige tip die ik heb: accepteren... Mijn zoontje heeft rond die periode 6 weken lang gespookt 's nachts, ik vergeet het nooit weer. Hopelijk duurt het bij jou minder lang!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Opbeurend vooruitzicht hihi!

6. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Sliep ze ook niet op jou? Of naast je?
    Ga je zelf ook wel vroeg met haar naar bed? Hier slaapt zoontje van 3 maanden snachts over algemeen goed maar met warme nachten pas ineens minder. Maar ik ben zelf ook om 9 uur naar bed gegaan, om toch aan MN uren te komen, anders is het super lastig vol te houden. Wat hierboven staat, accepteren helpt je iig mentaal, soms als hij snachts krampen had ging ik er helemaal in mee en zat ikzelf super gefrustreerd er bij, dan ben je helemaal moe.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja ze slaapt wel op of naast me, maar ml wil dat niet doen omdat hij bang is dat ze straks dan helemaal niet meer zelf slaapt.
    Ik ben net mee gegaan met haar middag dutje, maar middag slaapjes zijn ook ineens voor baby's vind ze ...
    Vanavond ga ik idd gelijk met haar naar bed. Ik hou het idd niet vol anders. Morgen van 8-17 cursus blegh...

8. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Hier begon het met 2.5 maand helaas en zit er nog steeds in. Overdag was ze altijd al een slechte slaper, van niet in bed kunnen krijgen naar hazenslaapjes van 40 min. 'S nachts sliep ze heerlijk door maar dat is ook ineens veranderd. Zelfde verhaal, meer wakker, heel onrustig, bewegen totdat ze met haar hoofd achterover tegen het hoofdeinde ligt... Heel oncomfortabel. Ben een paar ochtenden half huilend opgestaan.

Tja, wacht zelf ook af wanneer het weer wat beter gaat. Nu lukt het haar een fles te geven om 23 uur, dan wordt ze rond 4 uur wakker en dan om zes uur is ze er klaar mee. Neem haar dan nog een paar uurtjes bij mij in bed en overdag slaap maak ik ook een lang dutje met haar. Heeft hier geen invloed gehad op het 's nachts naar bed willen. Voor de rest idd op tijd naar bed en man inschakelen wanneer mogelijk. Dat is hier ook heel moeilijk omdat hij zeer lange dagen maakt. Snap je vermoeidheid goed! Was op een gegeven moment elk uur eruit...

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier precies hetzelfde, overdag minder willen slapen, huilen bij het in bed leggen en Snachts opeens weer wakker.
    Zal de leeftijd wel zijn, maar is wel zwaar.
    Geen tips helaas.
    Accepteren en zoveel mogelijk je rust pakken waar mogelijk.

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geef je er aan over :) het is rot, maar het is zo en hoe harder je je er tegen verzet hoe vervelender het word voor jezelf. Uiteindelijk gaat ze weer doorslapen :) Mijn baby sliep ook perfect tussen de 3 en 4 maanden en daarna wilde ze ineens weer een nachtvoeding en lag ze de halve nacht te spoken. En nu gaat het weer goed :)

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ha madelein, wat een beleving he zo een baby!! Pfft!! hier ook al2 weken aan t spoken. Niet willen slapen, vaak wakker, meer drinken... Hrt schijnt rond 4 maanden normaal te zijn. Maar VERMOEIEND ja!!

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nou idd ukkie! Iedere keer als ik denk dat ik dr door heb verzint ze weer wat anders. Zit alleen zo ongelofelijk laag in m'n energie na het plat liggen van de zw en ks eroverheen, dat het soms wel moeilijk vol te houden is...

Ze ligt nu sinds 19.00 en elke 5 min wakker... :(. Nu voeden, kijken of dat even rust brengt.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Vannacht heb ik ipv steeds dr speen erin doen gewoon gevoed. Elke 3 uur dus even wennen weer maar ze sliep wel beter. Gewoon honger dus lijkt het..

14. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hoe ging het deze nacht?

Soms hebben ze ineens weer behoefte aan nachtvoeding, idd even wennen.

Mocht ook dat een keer niet de oplossing zijn dan zou ik haar gewoon in bed nemen hoor, slaap is zo belangrijk om het allemaal vol te houden. Die angst van je man snap ik wel een beetje, maar als je overdag en savonds de energie hebt om haar in haar eigen bed te laten slapen zijn die paar uurtjes dicht bij jou echt niet te veel verwennerij.

Hier sliep zoon door krampjes slecht, bij mij in bed veel beter en sliep hij 7 uur door. Wel legde ik hem elke avond in zijn eigen bed zodat ik die uren lekker breed kan slapen :D Overdag alleen in de draagdoek. Iedereen ( lees de oude Garde) leverde commentaar dat het inderdaad verwennen was en hij zo nooit meer in eigen bed sliep.
    Nu ben ik erachter dat hij een buikslaper is( jouw meisje ook toch door reflux? ) en is het ook net of hij het zelf slapen "snapt".

15. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hier hetzelfde 💤. Sprongetje, toch? Hoop op een korte deze ronde.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @fee: afgelopen nacht ging super eigenlijk! Wel elke 3 uur gevoed, maar die behoefte heeft ze overdag ook ineens weer. Groeispurtje of zo denk ik.
    Ze zat altijd nog op 1 nachtvoeding, dus 1 erbij is wel te doen. Tussendoor sliep ze nu ook gewoon goed. Speen heeft ze amper behoefte aan. Ik voel me dus een beetje slecht want waarschijnlijk had ze die moeilijke nachten gewoon honger... Ze heeft nu vanaf 5.30 bij mij geslapen, en zo tot net geslapen. Ik ben er om 7.30 uit gegaan dus ze heeft me ook weer niet zo hard nodig 😂
    Draagdoek heb ik idd ook veel gedaan maar nu wat minder ivm rugklachten. Overdag slaapt ze gewoon goed in dr eigen bedje, en afgelopen nacht en gisternacht ook het grootste deel.

@an: sprongetjes doe ik niet aan ;). Dan heeft zij er inmiddels al een stuk of 20 gehad. Ze heeft rond elke groeispurt dit soort dingen. Paar moeilijke dagen en dan ineens weer super makkelijk. Alleen het heeft zich nog niet zo vaak geuit in zo vaak willen drinken in de nacht.

17. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat wil ik ook....geen sprongetjes 😄. Die hele oei ik groei app maakt me alleen maar zenuwachtig.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gewoon negeren en naar je kindje kijken ;).
    Bij mijn kindje klopt het ook gewoon niet. Ze heeft wel moeilijke periodes als ze weer wat nieuws kan, maar daar zitten echt geen weken tussen. Zij heeft om de week een sprong ;).

Nieuw trucje vandaag: tong uitsteken als ik het ook doe :D

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    4 maanden is een beruchte leeftijd hoor ;)... Hoe je het ook wil noemen, sprongetje, fase, dip, het is een bekende leeftijd. Ik heb het ook altijd een beetje gemeen gevonden dat die vrijwel samenvalt met opnieuw beginnen met werken ;)... Wat dat betreft zou ons verlof wel wat langer mogen ;).

Als je BV geeft is dat ook een fase waarin de productie opgekrikt moet worden, een regelperiode, en gaan kindjes veel/lang de borst vragen (extra nachtvoedingen, clusteren e.d.). Google maar eens op 4-maanden-dip. Groeicurve kan dan ook wat gaan afbuigen, wat er helemaal bij hoort bij BV, maar niet alle CB's even goed op waarde weten te schatten en beginnen over bijvoeden enzo.

Bij mijn kinderen duurde deze fase ongeveer 4-5 weken en opeens was het dan weer voorbij ;).
    Mijn tip is dus vooral go with the flow, kijk naar behoeften van je kind en dan wordt het vanzelf weer beter...

(en dit soort fasen ga je nog meer tegen komen ;))

Sterkte! (want vermoeiend is het wel!)

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh herkenbaar! Kb sliep nét, na krampjesperiode in.eigen bedje
    Nu is hij verkouden en is zelf slapen weer zowat onmogelijk! Kan dus ook sprongetje zijn alhoewel er hier zó weinig regelmaat te ontdekken is dat alles idd één grote sprong lijkt :D

Ik ben ook wel.eens bang dat hij straks misschien niet meer in bedje wil slapen als hij nu steeds op ons slaapt, maar eerder is het ook gelukt. (Helaas v korte duur)
    Ik hoef gelukkig nog niet te werken maar soms duik ik er ook gewoon vroeg in met hem.
    Dat vele honger hebben s nachts heeft hij nu ook. Ik probeer er maar niet te veel zorgen over te maken, van "hoe het moet" want hij doet echt niks volgens het boekje :). Ze zijn nog zo klein, ik denk /hoop/ verwacht dat veel dingen vanzelf goed komen.

Deel Deze Pagina