winterjas, welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 19 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Jaja, ik kijk nu al naar winterjassen.
    Bij de zomerjasjes heb ik te lang gewacht en toen greep ik naast het net, dus mijn radars draaien al op volle toeren...

Maar... welke maat moet ik nemen?
    Ymke is een kleine dame, maar wel een flink bovenlijf. Ze heeft nu sinds een week of 2 maatje 74 boven, onder 68. 68 boven heeft ze een kleine 3 maand aangehad. Van bepaalde merken (lief!, noppies, villa happ) draagt ze al maatje 80.
    Ik denk dat een winterjas maatje 74 de hele winter niet gaat overleven, maar is maatje 80 niet veel te groot?
    Hoe doen jullie dan?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier tzelfde probleem; joey is 9 kilo en 69 cm. heeft boven 80 aan en onder nog 74. dus ik lees even mee

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou gaan voor maatje 80. beter iets te ruim als halverwege de winter zonder jas zitten. ze groeien zo hard. ik heb er nu 2, één in 74 en één in 80.

4. Ik zou ook gaan voor iets te ruim hoor. Je moet ook bedenken dat ze er misschien wel een dikkere trui of vest onder aan hebben, dat dat ze inde zomer hebben...

5. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik zou ook voor 80 gaan;)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zou ze 80 wel de hele winter kunnen dragen dan?

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dat denk ik wel, straks groeit ze wat minder hard. Het ligt er ook maar net aan hoe het jasje valt. Mijn dochtertje draagt nu net maat 80 en ik koop denk een winterjas maat 86.
    Is Ymke zo groot dat ze nu al maat 80 aanheeft ? Julia is namelijk ook lang en veel broeken in maat 80 zijn nog te lang terwijl ze 75 cm is.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Winterjassen zijn er wel genoeg hoor. Zomerjassen zijn gewoon amper te krijgen. Ik keek al heel vroeg maar veel winkels verkochten gewoon geen zomerjassen omdat baby`s vaak een vestje aanhebben.

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik zou nog geen jasje kopen nu.... die smurfen kunnen opeens zo hard groeien.... maar ik herken het probleem wel... LASTIG maar ik wacht mooi af.

(ik zou eerder 86 kopen, mouwen kun je wel omslaan.... kijk even hoeveel cm ze per maand gegroeid is en dan kun je het een beetje berekenen...)

10. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    De kleine van mijn vriendin is vorige week 1 geworden en heeft maat 80.

Die van ons worden dus in januari/februari 1.. dat is echt midden in de winter. Ik ga dus zeker voor maat 80, 74 wordt echt te klein...

Trouwens, een winterjasje een beetje te groot is juist fijn, dan vallen de mouwtjes nog lekker over de handjes, ook al is het nog niet koud genoeg voor handschoentjes, dan wel zo lekker dat de handjes wel warm blijven!

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera draagt nu maat 74-80. Ik denk dat ze dinsdag (CB) zo rond de 75 cm lang is. Ik zou een winterjas kopen in de maat 86. Het is bij ons vreselijk te zien hoe ze worstelt om die armen uit die mouwen te krijgen!

Het ligt natuurlijk ook aan het materiaal. Haar Burberry regenjasje heeft smalle mouwen (grrr) het jasje van C&A was lekker zacht en werkte nog een beetje mee!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou maatje 80 kopen. Mijn dochtertje heeft nu maat 74/80 (verschilt per merk), is 73,5 cm lang en zelf schat ik dat ze van de winter maat 86 heeft.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sja ymke is pas 64 cm, echt klein, maar ze heeft een behoorlijk bovenlichaam en is ook breed. Smalle dingetjes past ze allang in maatje 80, zoals noppies. De lengte valt meteen weg door haar breedte.
    Als ik nu maatje 86 koop kan ze dat in oktober niet aan, dat is dan te groot. Ik ga denk ik voor 80 en als ze dat niet meer past maar weer op zoek naar een jasje maatje groter.

Het is ook wel zo dat winterjassen vaak beter te verkrijgen zijn dan zomerjassen. Ik heb zelf de laatste jaren al geen zomerjas meer gekocht, zo weinig aan!

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars had bij de geboorte een jas gekregen, maat 86. die heeft ie van de winter lekker aangehad, terwijl hij kleding maat 74 had. best handig, lars houd niet van mutsen en wanten, maar omdat hij een capuchon had en de mouwen veel te lang waren had ik die ook niet nodig. verder was ie wat aan de lange kant, maar das alleen maar lekker op de fiets :-D en ik denk dat hij hem van de winter ook nog wel past.
    ik had trouwens voor 6 euro een maatje 74 gekocht bij zeeman om de herfst te overbruggen. maar die was toen hij echt in maatje 74 zat mooi te krap. zijn zomerjasje heb ik nu ook 86, maar das ook zeeman, die vallen vrij klein.

15. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ons dochtertje is 1,5 en draagt nu maat 80/86.
    mijn ervaring is dat je beter een maatje groter kunt pakken.

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik wacht ook nog maar es een poosje. Jesse groeit zo hard dat ik nog geen idee heb welke maat hij zal dragen. Kan ook best nog wel es zo zijn dat hij er twee nodig heeft, eentje voor de herfst en eentje voor de winter.

17. ProudMum

pff moeilijk moeilijk.... Joey groeit ook zo hard, dat is niet leuk meer

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ze hebben ook heel lang een winterjas aan. Dus je moet wel een hele ruime kopen als je de hele winter met 1 jas wil doen. Ik koop denk niet zo`n hele dure jas van prenatal ofzo. En zie wel of ze het red.

19. ProudMum

nee klopt, met 1 jas gaan we het hier ook niet redden hoor

20. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ze zitten er vaak toch nog langer in dan je verwachten zou. onze oudste is een febr. kindje en we hadden een winterjasje mooi ruim gekocht maar op t eind van de winter zattie nogsteeds erg ruim hihi achteraf gezien hadden we best een maatje kleiner kunnen kopen.
    te groot is dus ook niet handig ;) (maar te klein ook niet, want vind maar eens aan het eind van de winter een andere winterjas....)

Deel Deze Pagina