Hoi, Onze dochter is een enorme slaapkop, sinds een paar weken wordt ze gillend wakker na een uurtje slapen. Dit is het slaapje na de warme maaltijd. Dus zo rond 7 uur. We kunnen er de klok op gelijk zetten, meestal laten we haar een 10 minuutjes huilen, soms valt ze weer in slaap, soms ook niet. Het is dan lang wachten tot ze om 9 uur de fles "mag" misschien tandjes, ze heeft er nu 2. Herkenbaar?
Volgens mij is het normaal dat dat slaapje langzaam verdwijnt met 6 maanden. Als ze dus "maar" (ik zou er errug blij mee zijn) een uurtje slaapt, pak je haar toch lekker op? En dan eventueel die fles van 21 uur wat vervroegen om haar daarna de nacht in te laten gaan.
Finn heeft iets soort gelijks. Alleen dan als hij de nacht ingaat. Al vanaf 10 weken slaapt hij 's nachts door en moesten we hem wakker maken voor een fles om 23.00. Toen mochten we die fles laten vallen en deed hij het prima op 4 flessen. Nu gaat ie op zn normale tijd naar bed en hij is dan echt heeel moe. Valt na ff kwekken tegen zn knuf in slaap en dan na een half uurtje, uurtje krijsend wakker! En ook gewoon niet meer stil te krijgen. Als ik hem op til valt ie in mn armen in slaap maar als ik hem terug leg hup wakker. Dit hou ik nu al avonden na elkaar vol en geef hem dat uiteindelijk maar een fles.(weer 5 flessen dus) Maar het is zo vermoeiend en ik weet niet wat het nu opeens is. Ik help je dus voor geen meter want ik heb geen idee wat je er aan kan doen. Maar ik lift even mee op je topic. Misschien heeft iemand een idee wat dit kan zijn!
danielle deed dit tot voor kort ook altijd...ze slaapt zowieso overdag niet zoveel (meestal maar een keer of 3/4 een uurtje) dus als we haar om half7 in bed legden werdt ze na een uurtje krijssend wakker...wij losten het idd ook op met een fles maar dat leek ons niet helemaal handig (zeker niet omdat ze toen om half ook nog een fles kreeg) we hebben nu een heel strak avondritme en dat heeft goed bij haar gewerkt..ze krijgt half 6 een warme hap....mag nog even spelen, dan in bad...flesje in haar slaapteneu in haar kamertje en dan bedje in...sindsdien slaapt ze gewoon door.... de half 11 fles heeft ze overigens ook niet meer. het kan ook gewoon iets zijn wat tijd nodig heeft natuulijk.(of een fase)
Sophie heeft ook regelmatig van die periodes,en ik heb mij ook al vaak afgevraagd wat het is....en idd je lan de klok erop gelijk zetten dat ze na 50-60 min helemaal overstuur en krijsend wakker wordt,het is vaak kalmeren en dan gaat ze weer slapen....heb ook geen idee wat het kan zijn,ze krijgt nu een aantal kiezen en tandjes door maar nu doet ze het niet Groetjes,
amy heeft dat nu ook sinds een aantal nachten. alleen savonds. als ik haar om 19.00 of half 8 in bed leg, word ze na een uur ook overstuur wakker. misschien dromen ze wel dan ofzo? ik wieg dr even heen en weer en gelukkig gaat ze daarna meestal weer lekker slapen. ook slaapt ze overdag teegnwoordig maar 2 keer of 1 keer drie kwartier. zal wel aan de leftijd liggen
tja kids doen verschillende indrukken op op de dag en dat gaan ze in bed als ze slapen verwerken (dromen). dan kan het ook gebeuren dat ze schrikken en huilend wakker worden, vaak is dat maar een korte periode. tis voor hun de manier om de indrukken die ze opdoen te verwerken. hetzelfde zie dat je dat kindjes van deze leeftijd ongeveer ineens best wel eenkennig worden het is weer een heel nieuwe fase die ze ingaan. gaat allemaal vanzelf weer over.
Sofie heeft dat ook. Niet zozeer na een uur maar meestal wel voor 23 uur dat ze 1 keer (soms meerdere keren) helemaal overstuur wakker wordt. De nacht slaapt ze (meestal) wel goed gelukkig. Wel vreemd he dat meer kindjes dat hebben. Misschien beginnen ze dan wel te dromen ofzo.
We hebben het nu maar zo bedacht dat ze een fles krijgt als ze wakker wordt. Deze fles kreeg ze normaal om half 10. Dus nu eerder. Dis is de 3e en laatste fles. Dan zijn er geen problemen, vreemd hoor. Fijn om te horen dat er meer kindjes dit hebben. lizzie.
Onze oudste heeft dit ook heel erg gehad. Al vanaf een paar weken eigenlijk al. Soms waren er weken dat hij haast elke nacht krijsend wakker werd (hoewel: het leek wel of hij doorsliep ook al had hij z'n ogen open). Ook ging het wel es weken goed, maar daarna begon het weer. Wij hadden ook het idee dat het angstdromen waren. Op een gegeven moment hebben we hem wel es in bad gezet om hem te laten kalmeren, dat hielp wel. Hoewel: dat is ook niet ideaal, dat je je kind elke keer in bad doet halverwege de nacht........ dus dat deden we ook alleen maar als hij na een half uur nog niet rustig werd. Hij heeft het overigens wel tot twee jaar gehad. Daarna niet meer.