Zwanger naar concert at sea?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sieltja, 8 jun 2025.

1. Sieltja

Sieltja Lid

20 mei 2025
    24
    14
    3
    Vrouw
    Over een paar weken ga ik naar concert at sea (CAS). Tenminste, als ik mij goed genoeg voel want ik ben dan 26 weken zwanger en heb best last van mijn bekken. Geen bekkeninstabiliteit, maar echt lang staan is lastig... als ik tussendoor even kan zitten, scheelt al heel veel. Ik las op de website dat je helaas geen klapstoelen, vouwstoeltje etc. mag meenemen.

Dus ik twijfel of ik moet gaan... wil al zoooo lang en dit jaar is het eindelijk gelukt om kaarten te kopen. Maar toen we de kaarten kochten, was ik nog niet zwanger. Ik ben daarom op zoek naar mensen die zwanger naar een soortgelijk festival zijn geweest: wat was je ervaring in hoe goed het te doen was? En heb je tips?

Of zijn er hier mensen die eerder naar CAS geweest zijn en mij kunnen vertellen of er genoeg plekken zijn waar je even kunt gaan zitten? En is het parkeren ver weg of dichtbij het festivalterrein? En kun je bij de ingang worden afgezet?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.384
    12.387
    113
    Oei, ik was 12 jaar geleden 20 weken zwanger van een tweeling en ook naar CAS gegaan en ik was het snel zat. Ik ben op een gegeven moment wel op de grond gaan zitten, maar het was ook nog eens slecht weer. Het is heel persoonlijk, maar ik ben dus redelijk snel weer naar het huisje gegaan.

Wij zaten altijd in een huisje vlakbij, dus ik weet niet hoe het met het vervoer zit.

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.129
    2.963
    113
    Er zijn niet genoeg comfortabele zitplekken iig.. ze zijn er wel her en der maar snel bezet. Wel tegen de asfaltheuvel en op strand, maar daar word ik al stijf van zonder bekkenissues ;) maar als op de grond of zand zitten oke is (én het niet regent dan dus) is dat wel ff fijn normaal gesproken.

Wij gingen altijd met de fiets dus afstand parkeren/ingang weet ik niet, je kan niet even bij de ingang worden afgezet, dat is allemaal helemaal dicht ivm veiligheid enzo.

Waarom huur je geen rolstoel voor een dagje, dat lijkt me een top oplossing?

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.857
    27.540
    113
    Vrouw
    Rolstoel lenen idd.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.252
    4.556
    113
    ik heb destijds de kaartjes voor een concert verkocht, tranen met tuiten gehuild omdat ik het zo jammer vond, maar het ging gewoon niet, ik kon niet langer dan 10 min. normaal staan. en zitten op een onconfortabele kruk ofzo ging ook amper. met een rolstoel vond ik ook geen doen. lijkt me trouwens ook niet even praktisch bij concert at sea met de dijk helling en strand....

6. Sieltja

Sieltja Lid

20 mei 2025
    24
    14
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik denk dat ik dan sowieso met eigen vervoer ga, zodat ik terug kan als ik het zat ben. En misschien een rolstoel mee inderdaad. Moet wel ff aan dat idee wennen haha...maar goed beter dan niet gaan. Het is ook gewoon nog even een leuk uitje met vriendinnen.

Andere optie is nog dat ik daar een overnachting regel en mijn man daar in de middag naartoe gaat, zodat hij me kan ophalen.

7. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    3.013
    3.155
    113
    Vrouw
    Ik ben 3 jaar terug zwanger naar concert at sea geweest! Ik was ook 26 weken zwanger. Ik had een goede stevige buikband gekocht wat echt top was! Zorgen voor goede stevige schoenen. Heb het de hele dag vol gehouden! Op het strand zijn best wat zit plaatsen en op de dam zelf ook wel. Evt een rolstoel zou een uitkomst zijn.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.839
    2.692
    113
    Ik ben zwanger en met bekkenklachten naar festivals geweest en ging dan soms even naar de ehbo om te liggen of zitten. Als het rustig is qua noodgevallen vinden ze het helemaal niet erg als je een kwartiertje languit gaat op een stretcher.

9. Sieltja

Sieltja Lid

20 mei 2025
    24
    14
    3
    Vrouw
    Wat goed om te horen! Ik dacht sowieso inderdaad aan sneakers en m'n bekkenfysio raadde mij van de week een bekkenband aan. Welke band had jij? En had je ook echt last van je bekken? Termijn komt wel overeen, 26 weken ben ik nu. Fijn om te weten dat je wel kunt zitten op het strand en de dam. Dacht al sowieso zo'n hele dunne handdoek mee te nemen, zodat ik ook even languit kan liggen op het strand.

En qua parkeren, nog tips voor het dichtstbijzijnde plekje haha?

10. Sieltja

Sieltja Lid

20 mei 2025
    24
    14
    3
    Vrouw
    Goeie tip!!

11. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    3.013
    3.155
    113
    Vrouw
    als ik lang stond had ik wel last van m’n bekken! Maar door die band was het een hele verbetering. Ik had de band van carriwel. Ja dat is ook een goed idee. Er zijn ook van die ligkussens op het strand. Nou wij gingen op de fiets vanaf het vakantiepark waar wij verbleven haha! Maar ik weet zeker dat als je aangeeft dat je zwanger bent je echt wel vlakbij kan parkeren of desnoods afgezet kunt worden.

12. Sieltja

Sieltja Lid

20 mei 2025
    24
    14
    3
    Vrouw
    Ben geweest en het was fantastisch!! Wat een gaaf festival. Zeker geen spijt van gehad dat ik ben gegaan. Ik was toch wel heel blij met de gehuurde rolstoel. Kreeg na een uurtje staan heel erg kramp in m'n tenen. Dus ik was blij dat ik daarna niet meer hoefde te lopen. Het is echt een groot terrein. En voor op het strand hadden ze zelfs strandrolstoelen. Daar mocht ik m'n eigen rolstoel ook ff parkeren steeds. Heel fijn! Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips.

Dubbelgeluk, Nino12, Cornflake en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina