Hallo, Ik heb een vraagje, misschien dat iemand van jullie er een antwoord op heeft. Tot welke leeftijd is een koortsblaar nu echt gevaarlijk voor je kindje. Je hoort zoveel verschillende verhalen. Ons dochtertje is nu bijna 4 maanden en papa heeft een koortsblaar Vind het hartstikke eng!
De deskundigen zijn het er niet over eens tot welke leeftijd een koortslip bij een pasgeborenen gevaarlijk is. Het risico op ernstige aandoeningen lijkt het grootst te zijn in de eerste 4-8 weken. Dit stond op http://baby-op-komst.nl/209/gevaar-koortslip.html
in principe moet je altijd oppassen want je kleintje heeft het virus natuurlijk nog niet en door je man kan zij het dan ook krijgen...
ik zou gewoon ff niet zoenen met de kleine. het is wel een gewoon herpus waar we het over hebben he somige mensen lijken dit wel eens te vergeten. als mijn vriendin er last van heeft dan zoent ze yuri echt niet hoor.
Ik heb het vadndaag op het CB nagevraagd,. Je moet dus altijd oppassen (tot ongeveer een jaar). Maar alleen echt hele jonge kindjes en babietjes (tot ongeveer 6 weken) kunnen er dood aan gaan. Zijn ze ouder dan is dat gevaar er niet meer, maar ze kunnen er wel ernstig ziek van worden.... Het blijft opassen dus!
klopt precies wat marjolein 103 zegt jelle was 5 weken toen hij geopereerd werd, door spanning en slaapgebrek had ik meer koortsblaren dan lippen, de verpleging in het ziekenhuis gevraagd om een mondkapje dit leek me nodig maar dat hoefde niet gewoon niet kussen en knuffelen vertelden ze daar.
Idd wat Fluffy zegt: Het is wel herpes. Ook al gaat je kindje er niet zomaar aan dood, je wilt toch niet graag dat hij dit oploopt. Dus niet knuffelen papa