Balletjes niet meer ingedaald..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LovelyDK, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Bij de geboorte van K. waren zijn balletjes goed ingedaald... nu, sinds gister, zitten ze niet meer in zijn balzakje maar er echt boven...

Kan dit kwaad???

2. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    gaan ze ook niet meer naar beneden???

Ik was Kai zn balletje een keer kwijt :( ....nou mn vriend lachte me gewoon uit....dat kan gewoon hoor schat zei die....nou heb m ook gewoon weer terug gevonden...gelukkig :) ...was er echt van geschrokken...

3. LovelyDK

Geen idee?? Ik heb ze niet meer beneden gezien??

Maar dat kan dus wel.. zat die bij Kai toen ook een stukje hoger.. dath et verdikt was naast zn piemeltje zelf zeg maar??

4. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hier is dat ook. Heb hier een tijdje geleden ook een topic over geopend.
    Maar wij zijn ze dus al een tijdje "kwijt" en de kinderarts zei dat ze waarschijnlijk ver teruggesprongen zijn :s.
    Op zich kan dit in jouw geval nog niet veel kwaad omdat je zoontje nog zo jong zijn; ze kunnen uit zichzelf nog op hun plaats komen.
    Ons zoontje is nu bijna 1 en dan moeten ze er echt zitten (wat dus niet het geval is) anders moet hij geopereerd. Dan zorgen ze gewoon dat de balletjes in het balzakje zitten.
    Als ze dit niet doen op een vroege leeftijd kan het leiden tot onvruchtbaarheid blijkbaar.
    Meldt het volgende keer gewoon eens aan een arts en laat het opvolgen.
    Maar in principe kan het dus geen kwaad!

5. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    ik durf daar echt voor de rest geen uitspraak over te doen....bij Kai was ie echt weg....ik helemaal in de stress...ja weet ik veel...maar bij Kai isse weer naar beneden gegaan...

Als het zo blijft zou ik t eens aankaarten bij het cb of even bellen als je je zorgen maakt...ik had t wel gedaan hoor als Kai zn balletje niet terug was gekomen...

6. LovelyDK

Ik doe mijn Kay (mooie naam Xociquetzal ;)) net in bad en zie dat ze weer terug zijn :D jippie hihi
    Maar euhmzz dat is wel vervelend.. sinds wanneer zijn ze bij jou mannetje 'weg'?

7. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Nou ja, ikzelf had er dus nooit op gelet tot de vorige controle bij Kind&Gezin (jullie CB) in januari. Toen was die kinderarts dus aan het zoeken en zoeken en hij vond ze echt niet. Ik helemaal in paniek natuurlijk :), maar hij keek in het dossier en zag dat de vorige kinderarts de keer ervoor getekend had waar ze zaten (en dus een bevestiging dat ze er waren, oef). En toen zei hij dus dat ze het volgende keer nog eens zouden bekijken en als ze nog steeds niet permanent ingedaald waren moest hij dus geopereerd worden. Hij minimaliseerde dit, maar wij waren (en zijn) er toch echt niet gerust op. :s
    Maar sinds dan zijn we er dus op aan het letten en we zien eigenlijk zelden dat ze in zijn balzakje zitten. Misschien ook dat wij het verkeerd bekijken ofzo, heb nog al eens aan mijn man gevraagd: kijk en voel nu eens :). Want ik weet dus absoluut niet hoe je weet dat ze er zijn. Maar bijvoorbeeld als hij uit bad komt is het heel duidelijk dat ze er niet zijn.
    In mei moet hij terug op controle en dan weten we waarschijnlijk meer.

8. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    oei gelukkig.....weet ook niet wat dat is...wat ik al zei...mn vriend vertelde me dat dat wel eens kon gebeuren...hehe..

absoluut een mooie naam...:)

euhmzz...succes met je zoontje..bij kai gebeurt het trouwens ook af en toe als ie uit bad komt dat ze naar boven schieten lijkt wel...komt door dat ie van warm naar koud gaat zegt mn vriend ..maar weet niet of ze dan helemaal weg zijn...

ik heb voor de rest niet zoveel verstand van dat bij een man...vond dat bij mn dochter toch makkelijker hoor...

9. LovelyDK

Pff ja echt he... van die mannendingen weet ik ook niet zoveel hihi
    Zal er eens op letten of ze vaker 'weg' gaan... misschien dan iets om op het cb te vermelden

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Juist al ze in bad gaan kan je zien of de balletjes er wel of niet zitten.

Bij mijn zoon hebben ze nooit ingedaald gezeten. Eentje heel af en toe maar de ander helemaal niet.
    Het cb deed er erg weinig mee en uiteindelijk ben ik toen hij 2 was naar de huisarts gegaan.
    Daarna gelijk door naar de uroloog. En afgelopen oudejaarsdag is hij aan beide balletjes geopereerd.
    Het bleek ook dat zijn zaadleiders te kort waren. Zijn balletjes zijn dus operatief in zijn balzak gezet, maar het duurt een half jaar voordat ze er ook écht in zitten.
    Hij klaagt nu regelmatig over pijn aan zijn piemeltje maar denk dat het rekpijn is van zijn zaadleiders ofzo.

Wees er allert op en als je zoon anderhalf is en het zit er nog niet , vraag dan een verwijzing naar een uroloog.

11. LovelyDK

Ja maar bij de geboorte zaten ze wél al ingedaald en ze hebben er ook altijd gezeten... nu zaten ze er eventjes niet maar nu weer wel

12. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ja hier hebben ze er ook gezeten hoor, volgens de tekening van de kinderarts.
    En ze mogen/kunnen nog terugspringen voor het jaar, maar als ze er dan niet altijd zitten moet je ermee verder gaan.
    Dus absoluut nog niet panikeren, zeker niet als ze er meer wel zitten dan niet!
    @ pinguin: Vind het wel gek dat ze er bij het cb geen zaak van maakten. Hier hebben ze er mij juist op attent gemaakt en het is dus een punt dat ze nu volgende keer goed gaan bekijken en gaan zien wat de volgende stap (operatief in de balzak doen) is.

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb het zelf iedere keer aangekaart.
    Volgens de arts van het cb had ze allebei de balletjes wel ingedaald gezien.
    Volgens de uroloog is dit absoluut onmogelijk. Ze hebben ook steeds gezegd van dat het voor het 2e jaar wel goed zou komen.. niet dus.
    Ach ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt.

14. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik hoop het ook, in mei weten we meer

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn zoontje heeft een liesbreuk. dat zou jou kindje ook kunnen hebben. als er wat bekneld raakt moeten we hem in een warm bad doen. ik las net dat bij hem de balletjes weer terugkomen na een badje, dat komt dus door dat badje.
    hij heeft nu 14 procent kans op onvruchtbaarheid wanneer een balletje klem komt te zitten, daarom wordt hij over 2 weken geopereerd bij een leeftijd van 5 weken oud.
    ik zou er mee naar de huisarts en dan hoop ik dat die je doorstuurt naar de kinderarts. er is namelijk net wat teveel ruimte als ik het zo hoor en dan is er een kans dat het balletje of een darm in de ruimte tussen de balzak en de buik, klem komt te zitten wanneer het wat meer dichtgroeit. Succes meid

16. LovelyDK

Ik werk zelf op de poli urologie dus neem hem daarmee heen... thnx allemaal

Deel Deze Pagina