Kalmeren van je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angelique05, 12 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, als je kindje nou helemaal over de rooie is, hoe kalmeren jullie ze dan.
    Joey heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen omdat hij bijna gestikt was.
    Later bleek ook dat hij een koemelkeiwit allergie heeft en reflux.
    Nou goed, later zoveel buikpijn dat hij niet kon poepen en weer een drama was niet om uit te houden...
    Nu is hij thuis en is moeilijk te vreden te stellen, huilt nog veel en wil op de dag echt niet slapen (deed dat in het ziekenhuis wel)
    Soms valt hij in de auto in slaap en zodra we dan uitstappen wordt hij (helaas) weer wakken en begint het drama opnieuw en hem in bed doen is bijna geen optie omdat hij dan helemaal over zijn theewater gaat.
    Ik weet niet meer zo goed hoe ik hem tevreden kan stellen, hij is alleen wat blij als hij in zijn trilwipper zit of als je gaat schommelen met de maxi cosi, maar anders niet.
    Ik hoop dat iemand voor mij een tip heeft. Ook als wij willen gaan eten zijn we tegelijkertijd hem aan het troosten en dan heel snel eten..
    Owja voor de krampen die hij nog steeds erg heeft en de opstipatie lopen we nu bij een ostheopaat.
    Heeft iemand daar ook ervaring mee?
    Groetjes angelique

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hoe oud is je kindje? Dat is wel handig om mee te beginnen.

Merle kon ook een hele tijd niet slapen van het eczeem, daar zijn we samen mee in het grote bed gaan liggen. Hele investering, maar ze sliep wel. Misschien is je kindje daarom zo van slag, te weining slaap? Helpt een draagdoek mogelijk niet? Op schoot is hij dan wel tevreden?

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Datgene doen waar ie rustig van wordt, dus vaak in de wipper of maxi cosy.....Merel huilde ook heel veel en elke keer was er wel iets waar ze rustig van werd en dat deden we dan veel met haar......

Maar inderdaad....hoe oud is je kindje? Kan in een sprongetje zitten en sowieso moeilijk te troosten zijn. Dat gaat dan vanzelf weer over ;)

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje werd altijd rustig in zijn babyschommel. en anders misschien in een buikdrager?

5. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Heel dicht tegen me aanhouden en rustig tegen hem praten hielp hier meestal het beste als hij overstuur was. Heb ook veel met een draagzak in huis gelopen, heb je tenminste je handen een vrij om nog een beetje wat te doen

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier was de draagzak ook de enige optie om haar rustig en in slaap te krijgen , dit was zo tot een maand of 2.. :(

7. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    Hey allemaal,
    Als eerst heel erg bedankt voor jullie reacties...
    onze joey is ondertussen11,5 week oud (tja is idd wel handig om te vermelden ;) )
    ja we doen hem dan idd ook wel vaak in de wipper, maar vind het jammer dat hij verder nergens rustig meer van wordt.
    Ik heb wel al een draagzak gekocht (zo 1 waar hij recht op in kan zitten van baby bjorn)
    Bedoelen jullie die of echt zo een soort hangmat zeg maar?
    Want voor de draagzak is hij dus nog te klein, die was zo verkocht met het verhaal dat het kon, maar nog niet dus... Dat nekje gaat dan gelijk zo heen en weer best eng nog hoor.

8. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    draagdoek.nl !!!! heb ik veel aan en aan gehad

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bij je dragen inderdaad heb ik ook veel gelezen. Ik neem aan dat ie speciale voeding voor de koemelkallergie krijgt (of jij bent op dieet in geval van borstvoeding) en mogelijk ook zantac? Zo ja, hoe lang al inmiddels? Ik hoop voor je dat je mannetje zich snel beter gaat voelen...

10. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Babymassage? Worden ze vaak erg rustig van (en mamma ook heeft toch veel invloed op elkaar), haal zoveel mogelijk prikkels weg (niet te veel geluiden en kleuren e.d. in de buurt van het bedje). Babymassage en bepaalde houdingen zorgen voor ontspanning (door extra zuurstof in bloed) zodat ie makkelijker gaat slapen.
    Je kunt vaak ook een priveconsult krijgen.

Veel succes!

11. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    kan mij voorstellen dat het heel vermoeiend is allemaal.
    misschien dat je op een gegeven moment denkt,,nu even niet..had ikl ook weleens ;)

wat hier erg hielp, een draagdoek idd van draagdoek.nl. zn wiebelige hoofdje kun je erin 'vastmaken' dus geen gewiebel, is wel even wennen. :) hij sliep erin als een roos.

volgens mij mag je bij ruflex niet inbakeren he ?

overdag, ja overige moeders ik wete het heeel slecht :), sliep hij een paar uurtjes in zn wipstoeltje. hij vond dit een heerlijk gevoel omdat hij in een soort kuil ligt gaf hem dit een veilig gevoel, zo heeft hij overdag leren slapen en nu zijn wij wipper-af. voor het ruggetje, volgens het cb kon het niet veel kwaad..

wandelen met hem,..gaat hij hier nog steeds knock out van en slaapt thuis als een slaapkop verder.

in bad doen in de middag..zodat hij moe is en dus slaapt.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste had rond die leeftijd (iets jonger) ook zulke problemen met slapen en veel huilen. Wij zijn toen begonnen met hem inbakeren en veel rust en regelmaat te geven. Heel saai, je baby ligt ineens echt 18-20 uur per etmaal in bed, maar het hielp geweldig.
    Ik kan je het boek Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom van harte aanbevelen. Het was voor ons echt een eye-opener. Het bleek dat wij ons zoontje juist alleen maar vermoeider maakten met al dat rondlopen, wipperen, wiegen etc. En daardoor raakte hij dan nog meer overstuur en ging hij alleen maar meer huilen.

Inmiddels hebben we weer een zoontje van nu bijna 3 weken en sinds afgelopen weekend bakeren we ook hem weer in en slaapt ie heel veel in zijn eigen bed en we merken nu al dat dat voor hem het lekkerst is. Hij huilt altijd even als we hem ingepakt en wel in bed leggen, maar dat duurt dan nog geen 3 minuten en dan slaapt hij uren achter elkaar. Heerlijk voor hem en voor ons.

Als je baby nog steeds last van reflux heeft, zou ik wel even overleggen met het consultatiebureau voor je gaat inbakeren, want dat schijnt niet altijd goed samen te gaan. Maar veel rust en regelmaat in z'n eigen bed geven, kan natuurlijk wel alvast.

Veel succes, ik weet nog goed hoe het voelde om een steeds maar huilende baby te moeten troosten en dat valt echt niet mee.

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

Anne bvind het fijn als ik haar heel stevig vast hou, dan tegen me aan druk, en licht schud

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Voor de obstipatie moeten wij nu van de kinderarts elke fles 3 cc maïsolie (of wat voor olie dan ook) erbij in doen. En sinds we het doen poept hij om de dag :whistle:
    Ook zijn we 2 keer bij een osteopaat geweest en die heeft zeker geholpen om hem tevredener te maken!
    Voor de krampjes gebruikten wij Cinababy, dat is een homeopathisch middel van VSM. Het hielp hier heel goed. ;)

16. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    Lieve allemaal,

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken, dit doet me erg goed. :thumup:
    Ik ga morgen eerst beginnen met inbakeren, dit werd in het ziekenhuis ook gewoon gedaan en dat werkte wel rustgevend.
    Wij hebben toen gelijk zo een doek gekocht van pacco.
    Thuis hebben we dit ook goed volgehouden, maar toen kreeg hij erg last van eczeem en dachten we dat die doek misschien wel vervelend zou zijn voor de jeuk (hij kan dan tenslotte niet bewegen)
    Dus vandaar dat we er mee gestopt zijn en ben toen overgestapt naar een slaapzak.
    Ik ben net ook wezen wandelen met mijn draagzak, maar zodra hij buiten is wil hij natuurlijk alles zien wat er te zien valt #-o ](*,) , dus slapen ho maar...
    En tot overmaat van ramp viel zijn hoofdje om en viel zo met zijn neus tegen mijn borstkas aan en tja toen begon het huilen weer opnieuw :( ....
    Ik heb ook al folders aangevraagd voor babymassage, alleen vind ik dit wat eng omdat zodra ik hem neerleg, is het drama begonnen en dus vindt ik dat een moeilijke keuze want bij een massage moeten ze natuurlijk ook op de grond liggen.
    Zijn bed staat nu op een houten blok zodat het schuin staat ivm spugen.
    Ik heb zantac gehad maar daar werd hij erg misselijk van, nu hebben losec, dat zijn pilletjes die we moeten oplossen, is ook niet het beste maarja het is niet anders.....dat moeten we dan weer via een spuitje in zijn mond tijdens de fles enzo...
    Ik vind het zo zielig om te zien als hij zo moe is en niet meer kan (durft) te slapen...
    Nouja, vanaf morgen weer een goede start en wie weet.
    Wandelen helpt ook wel goed alleen heb ik hele erge bekkeninstabiliteit gehad tijdens mijn zwangerschap ( heb vanaf de 2de maand in een rolstoel gezeten) en daar heb ik nu nog aardig wat nasleep van dus even lekker wandelen zit er voor mij helaas nog niet zo in...
    Tja maisolie hebben wij nog niet geprobeerd, maar wel olijfolie met alle krampen van dien :confused: ...
    Cinababy geven wij ook wel eens de ene keer helpt het en de andere keer weer niet, heel verschillend...
    Nou jongens ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor de reacties
    Veel liefs angelique

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb hier de combicotti, die is eigenlijk hetzelfde als die van draagdoek.nl, maar dan heb je 3 losse stukken. Erg fijn! Thirza sliep er geheid in, (nouja, totdat de klachten echt heel erg werden, maar OK...)
    Trouwens, loop je voor jezelf al bij de osteopaat? Ik heb het niet zo erg gehad als wat jij beschrijft, (BI), maar ben de afgelopen weken 2 keer geweest en ben nu zo'n beetje van de klachten af! Vanmiddag anderhalf uur gewandeld, waarvan drie kwartier over ruw terrein met de kinderwagen, en ik had enkel zere voeten, :D Geen pijn meer in m'n bekken, en al helemaal niet meer dat ik de rest van de dag zo stijf was en pijn heb, dat ik niks meer kon... Heerlijk! Scheelt ook een eind als je je kindje wilt troosten, want ze worden steeds zwaarder natuurlijk, (merkte ik hier heel erg met die BI :().
    Oja, met die draagdoek kun je je kindje echt 'erin' stoppen, dus koppie weggestopt in de draagdoek... Kan ie dus toch niet om zich heen kijken. Hoe dat moet, kun je op internet wel vinden, :) (Staat geloof ik ook op draagdoek.nl voorgedaan).
    't Is overigens, als ze wat ouder worden, wel handig om een rustige plek te zoeken waar je kunt wandelen: ik hoef tegenwoordig echt niet te denken dat Thirza gaat slapen als ik een boodschapje ga doen. Eerder ging ik dat doen op een slaapjesmoment: viel ze geheid in slaap. Nu doe ik dat dus op een wakkermoment... want ze blijft meestal wakker, en als ze al in slaap val, is het een hazeslaapje.
    Zoals vanmiddag: wezen wandelen dus, zo'n anderhalf uur. Daarvan heeft ze steeds kleine stukjes geslapen. Is ze dus al met al zo'n 2,5 uur uit bed geweest, en na het wandelen direct gevoed en weer op bed, in plaats van te denken dat ze rust heeft gehad en dus nog wel even wakker kan blijven... Ze houdt het dan met die hazeslaapjes wel langer uit dan als ze gewoon normaal wakker is, maar 't is bepaald geen slaaptijd meer te noemen in de kinderwagen.

18. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    wat ik mij ineens herinner..onze kleine heeft ook een periode gehad dat zn ontlasting soms wat hard was..truukje van de kraamverz. met een billendoekje over zn poepgaatje wrijven en zn beentjes tegen zn buik aan.

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    heb je van de kinderarts geen laxeermiddel gekregen
    mijn meisje kon vanaf dat ze geboren was niet poepen! en dan ook echt krijsen en gillen enzz
    wij hebben alles geprobeerd olie bij de fles water bij de fles
    toen hebben we uiteindelijk laxeermiddel gekregen wat een verademing
    mijn meisje was tevreden niet meer krijsen van de pijn enz
    zei heeft 3 maanden aan de laxeermiddel gezeten en ondertussen afbouwen
    nu moet ik wel zeggen dat mijn moeder en ik zelf ook vreselijke darmen hebben dus misschien dat ze het daarom wat sneller gaven.

voor het slapen weet ik ook niet zo goed ! mijn dochter is nu 8,5 maand en wil overdag ook niet slapen
    ze is dood en doodmoe maar ze geeft gewoon echt niet op
    gevolg hysterisch huilen
    dus daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen

heel veel succes met je kleintje

20. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hallo allemaal,
    Hier ben ik dan weer eens.
    En jawel dit keer met goed nieuws...
    Sinds afgelopen maandag gaat het erg goed met onze joey.
    Ik heb het zo gedaan.
    Eerst luier verschonen, fles geven, ff lekker knuffelen en spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bed toe.
    Eerst lukte dit echt niet, maar na ook wat tips van 10 minuten laten liggen (laten huilen) en als hij dan stil is opnieuw beginnen met 10 minuten tellen. en jawel hoor, na een kwartier slaapt hij als een roos.
    En als hij aan 1 stuk door huilt dan ga ja na 10 minuten even bij hem kijken even troosten (wel in bed laten liggen) en dan opnieuw weg en weer het 10 minuten verhaal aanhouden.
    Mensen ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle steun en goede tips.
    Veel liefs angelique

Deel Deze Pagina