Wat we vannacht nu toch weer meegemaakt hebben Ik lag te slapen, word om 2 uur wakker van geschreeuw buiten.. Heel onverstaanbaar, leek me iemand die hartstikke dronken was.. Ik kon alleen heel vaak 'K*' verstaan. Maar goed, na een paar minuten hield het weer op, dus ik ben weer verder gaan slapen. Om half 7 word ik weer wakker van hetzelfde geschreeuw, nu was het een stuk duidelijker. 'Hee joh, kom naar buiten dan! Kom maar even buiten kijken! Ik snij zo je keel door, zo je kop dr af! Als je de politie belt ligt er hier morgen een lijk in de straat, dan zien ze wel wie hier de baas is!' Ik lag echt verstijfd in m'n bed, durfde echt niet te gaan kijken, maar goed, toen dacht ik, over 2 weken woon ik alleen met Damien, als er dan iets aan de hand is móét ik wel zelf gaan kijken. Dus ik heb me er overheen gezet, en ben achter mn gordijn gaan staan, heb 'm een milimeter aan de kant geschoven en heb toen met 1 oog door het gaatje staat gluren. Het was dus de overbuurman. Er kwam ondertussen een man aan, die bij hem naar binnen ging, later rende m'n overbuurman weer naar buiten. 'Wie heeft hem gebeld? Die moet nu naar buiten komen! Ik maak je af! Ik snij zo je keel door!' En toen ineens richtte ie zich tot ons huis. 'Jullie K* buren! Met je K* drumstel!' (mijn zusje drumt ongeveer 3 keer per week een uurtje). 'Kom dan naar buiten als je durft, K* wijf!' Toen heb ik m'n moeder wakker gemaakt, en toen m'n zusje mij tegen m'n moeder hoorde praten kwam ze ook helemaal trillend naar beneden (ze slaapt op zolder). En het ging maar door! Elke keer ging ie naar binnen en dan kwam ie weer naar buiten en ging ie weer verder met schreeuwen! Of hij bleef binnen en hij schreeuwde vanuit z'n doucheraam.. Hij bleef dat 'keel doorsnijden' en 'je kop eraf snijden' en 'morgen ligt er hier een lijk voor de deur' maar herhalen Ik vind het echt heel erg eng. Misschien was die man 'gewoon' hartstikke dronken, maar wie weet waar ie dan toe in staat is Wat zouden jullie doen? Dit toch ergens melden (gemeente, woningstichting, politie?) of het maar zo laten en hopen dat het niet nog een keer gebeurd? M'n arme zusje durft d'r drumstel nu helemaal niet meer aan te raken, omdat ze bang is dat de overbuurman dan echt doet wat ie vannacht zei
Hell yeah dat ik de politie zou bellen!! Hallo je wordt bedreigd met de dood, das niet niks hoor. Dronken of niet dronken die freak moet aangepakt worden. Wat je kan doen is de politie duidelijk laten weten dat je met 2 weken alleen thuis bent en je erg bang bent. Waarschijnlijk houden ze dan wel een oogje in het zijl.
Gewoon 0900-tuig bellen... (0900-8844) Ik zou er de volgende keer idd de politie over bellen, maar ik denk dat ik er ook niet minder om zou slapen...
Pfff ... Ik had meteen de politie gebld toen ie zo stond te schreeuwen en te dreigen, wat denkt ie wel niet.. En meer bewijs kunnen ze op zo'n moment niet hebben toch?
Zeker de politie bellen hoor! Dat is toch gewoon bedreiging! Maar ik begin wel te begrijpen waarom je graag wil verhuizen eerst met die kinderen en nu dit! Get out of there!!!
wat maak jij toch veel mee, als ik het hier allemaal zo lees. Ook al met die vervelende kinderen in de buurt enz Kan je niet beter verhuizen als er zoveel in de buurt gebeurd. Zal toch niet mijn kind daar laten opgroeien
Ik gá verhuizen, ik heb de sleutels al, maar m'n moeder, zusje (15) en broertje (5) blijven hier wél wonen Dat met die kinderen is na het politiebezoek gelukkig opgehouden (laatst was er eentje die daar niets vanaf wist, die hier maar heel af en toe in de buurt komt, die weer iets wilde doen maar toen schreeuwden al die andere kinderen 'NIET DOEN! DOE NORMAAL! JE MOET NIKS MEER DOEN DAAR!', dus daar zijn we inmiddels gelukkig vanaf ), maar nu krijgen we dus de overbuurman (waar we in de afgelopen 3 maanden eigenlijk nog nooit iets van gehoord hebben, en nu ineens dit )
Zeker weten dat ik de politie zou bellen....zelfde geval voor zo'n 3 jaar terug ook helaas meegemaakt en met de dood bedreigd op straat op zo'n 2 meter afstand voor mijn ouderlijk huis. Pfff stond te trillen op mijn benen en ben min of meer op straat in elkaar gezakt van angst.... Zelf ondervond ik dat de politie maar erg weinig doet, ik had erg het gevoel dat ik niet begrepen werd en wat het allemaal met me deed
De meest briljante oplossing van 'n politiepersoon die ik aan de telefoon kreeg, terwijl ik midden in de nacht alleen zat met 'n babietje en één der buren zoveel stennis liep te schoppen dat 't echt gewoon eng was: "bent u zelf er al wat van gaan zeggen? Want dat is toch wel gebruikelijk.." Ik heb toen duidelijk uitgelegd dat ik voorheen dat ook vast wel gedaan zou hebben, maar dat ik me als alleenstaande jonge moeder van 'n baby niet écht veilig voelde als ik 'n hysterische kerel moest gaan vragen of hij alsjeblieft wat zachter wilde schreeuwen..
Ik was totaal niet in staat om er op terug te reageren....je staat echt perplex. En later bedacht ik me dat het misschien ook wel beter was geweest dat ik niet gereageerd hebt....je weet in zo'n geval nooit wat je precies zegt, wat er in je opkomt floep je er zo ff uit en voor je het weet zeg je wat verkeerd waardoor jij ineens iemand ergens aanleiding toe geeft.
Getverderrie, wat eng... Kan me voorstellen dat je best bang bent. In ons eerste huis had ik ook een buurman, die was zwaar schizofreen (bleek na een jaar). Die werd steeds gekker met dingen roepen, midden in de nacht aanbellen, tegen m'n deur trappen, dingen vernielen... En mijn man vaarde toen nog, dus ik was echt zo bang alleen daar! In dit geval reageerde de politie wel heel goed. Ze konden niet heel veel doen (moeilijk op heterdaad te betrappen enzo, en zielig want psychiatrisch patient) maar uiteindelijk hebben ze hem wel zijn huis uit gehaald met een half arrestatieteam. Had een 'contactpersoon' en die kon ik bellen, of zijn naam noemen, en dan kwamen ze ook meteen langsgereden. Heb toen een keer of drie aangifte tegen hem gedaan. Kan me goed indenken hoe ontzettend bedreigend zoiets is! Als ik jou was, zou ik (zeker als het nog eens voorkomt) aangifte doen van bedreiging! Hopelijk lukt het om een luisterend oor te krijgen bij de politie. En ook bellen, om te vragen of ze langs kunnen komen rijden...
Bah wat vervelend! Ik zou gewoon de politie bellen als het zich weer voor doet. Mijn zus had een man in de straat wonen die midden in de nacht altijd aanbelde ze deed nooit open maar hij bleef gewoon voor de deur staan. Ook gluurde hij s'avonds naar binnen echt vet scary! Ik logeerde best veel bij haar. Zaten we op de bank rustig tv te kijken zag je die enge kop weer voor het raam. M'n vriend heeft hem een keer op hete daad betrapt en heeft hem gepakt gelukkig was het bij de politie al bekend over de voorvallen en die hebben hem toen ook opgepakt.
ooo dat zou echt niets voor ons hier zijn geweest. Wij zouden gelijk naar buiten gaan. Wij houden helemaal niet van dreigen, en heb je dan een grote bek kom maar op dan... ik zie het al helemaal voor me dat ons dat hier zou overkomen.... maar succes zou ik zeggen.
Je mag mijn hondje wel een nachtje lenen Is echt superlief hoor, eigenlijk altijd, maar ook heeeeel beschermend! Hang je gewoon deze foto op je deur, wedden dat ie weg blijft?
Oh god! Die man wordt op dit moment afgevoerd Het is de hele dag stil geweest aan de overkant, met alle gordijnen dicht, en nu komt er net een politiebusje aan, die gingen daar naar binnen, en nu zetten ze hem, met handboeien en al in de bus Hij zal toch niks gedaan hebben? Niet echt gedaan hebben wat ie vannacht zei bij iemand? Ik word hier echt enorm zenuwachtig van joh..
Geen idee :') Hij had vannacht ook ruzie met een man verderop uit de straat, tegen wie ie dus aan het schreeuwen was voordat ie zich naar ons huis richtte.. En tja, gezien de politie meestal niet zo snel actie overneemt, krijg ik hier toch wel even de kriebels van.. Heel panisch, ik weet het, maar ik ben er gewoon misselijk van