koortsblaas/zovirax

Discussie in 'Gezondheid' gestart door greetie, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    ik vroeg me af of je zovirax mag gebruiken als je zwanger bent. heb last van een dikke lip, er is een koortsblaar op komst. bij de bijsluiter staat dat het niet bewezen is dat het kwaad kan, maar pfff kweet het niet. iemand van jullie ervaring? of andere middeltjes die ertegen kunnen helpen?

bedankt! x

2. Trees

Trees Niet meer actief

In heb het in de apotheek nagevraagd en toen werd het afgeraden. Het antwoord was dat ze niet weten of het kwaad kan en het daarom afraden. Ik kreeg een ander veilig middel, waarvan ik zowel de tube als de naam kwijt ben :). Anders even navragen in je apotheek.

3. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb het nagevraagd, en ze geven toch zovirax??? :( zelfs mijn huisarts! kweet niet wat ik moet doen!

4. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het anderhalve week geleden aan de gyn gevraagt omdat ik al twee keer een flinke koortslip heb gehad in een par weken tijd.
    Zij heeft het opgezocht en er zijn van koortslip creme nadelige gevolgen bekend bij drachtige dieren.

Voor mij reden genoeg om het niet te doen.
    Ook is het zo dat met zovirax of een ander middel, de koortslip hooguit 1 dagje eerder weg is.

Wel is het verstandig even aan je gyn of verloskundige te melden dat je wel eens een koortslip hebt.

5. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    Hoi,

Ik weet niet of het mag maar wij gebruiken hier betadine zalf,
    je voelt eigenlijk direct de brand eruit trekken.
    Mischien moet je dit dan maar eens proberen

groetjes babs

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik mocht het niet gebruiken van mijn huisarts... ze rade mij toen aan een beetje zinkzalf erop te doen.

7. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik heb mijn verloskundige gevraagd en die zei dat het wel mocht.
    want een koortslip kan schadelijker zijn

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    misschien dat die blaasjes"pleisters" goed voor je kunnen helpen... oh ja Compeed heten ze toch?

9. Trees

Trees Niet meer actief

Een koortslip tijdens de zwangerschap kan toch helemaal geen kwaad?! :(

Hopmarjanneke, zit in compeed niet dezelfde stof als zovirax? Weet ik niet zeker hoor!

10. gimena

gimena Niet meer actief

Compeed pleisters werken niet hallen aleen de korst eraf.
    Meschien tandpasta gebruiken (oud oma,s reseptje)
    ik heb het ook gebruikt tijdens me zwangerschap en het was heeeel snel weg! ongeveer 3 dagen

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ja hoor eenmaal raden waar ik vannacht wakker mee werd. Juist een koortslip! Misschien dat ik de tandpastatip eens ga gebruiken. Gimena bijt dat niet erg?

Deel Deze Pagina