Na fles 18/19 u niet slapen, flink overstuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door proudmommy2013, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Siem is 8 wkn.
    De hele dag gaat het oed met slapen, spelen en de fles.
    6/10/14/18/22 zijn de fles tijden eerste e laatste fles 180, tussendoor 150.
    Ik laat siem na 14:00 altijd beneden. 18:00 fles en dan is het bed tijd. In swaddle me, rolluik op gaatjes, muziekje aan... Maar dit gelooft hij dus niet. Elke avond is het raak.

We laten hem eerst zijn gang gaan... Maar 90% van de keren werkt dat niet... Meestal valt hij pas rond 20:30/21:00 in slaap. En om 22 dan weer flesje. Soms laten we hem liggen en dan zien we wel. Omdat ie destijds in de nacht nog kwam. Maar sinds deze week kan hij doorslapen van 22-06:30.

Wat kunnen we er doen?

Sinds 2 avonden is het ook nhuilen als hij gewoon bij ons is...

2. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

Ik zou hem in de avond gewoon lekker beneden laten... Hebben wij ook tot een maand of 3 gedaan daarna ging onze dochter wel gewoon lekker slapen.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is heel normaal gedrag voor zo'n jonge baby. In de avond worden prikkels verwerkt, spelen krampjes meer op en willen ze vaak clusteren, dus onrust en huilen.

Ik zou zeggen, houd hem gewoon bij je tot de laatste fles (evt. in draagdoek of gewoon op schoot) en doe hem dan naar bed. Overdag gaat het super en hij slaapt al door, dus wat wil je nog meer? De onrust in de avond gaat ook vanzelf weer over.

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Geen vreemd gedrag voor een jonge baby.
    Iedere jonge baby heeft wel onrustige uurtjes. Onze oudste dochter van een uur of 17.00 tot een uur of 20.00, onze jongste dochter in de vroege ochtend.
    Ik hoop dat onze zoon straks de avond kiest ;).

Dus ik zou hem s' avonds lekker bij je houden tot aan de laatste fles. Ik sluit me dus bij Nescio aan.

5. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Herkenbaar! Ons ventje heeft ook tot ongeveer drie maanden 's avonds bij ons op schoot geslapen! Na zijn laatste fles ging die zonder mopperen in zijn eigen bedje de nacht in!
    Ineens merkte we dat hij ook op andere plekken rond die tijd in slaap viel, en sindsdien slaapt hij ook 's avonds weer lekker in zijn eigen bedje!
    Gaat vanzelf weer over! Lekker van genieten, al weet ik dat het soms ook vervelend is, omdat je je handen ook wel eens even vrij wil hebben, als het over is, mis je het soms ook! :)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Slaapt hij wel, tussen 14 en 18? Zoniet: is hij dan niet gewoon te moe en hartstikke overprikkeld?

Deel Deze Pagina